welke babyfoon

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door luusje06, 2 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luusje06

luusje06 Actief lid

9 dec 2009
    227
    0
    0
    leidster kinderopvang
    hellevoetsluis
    hi allemaal
    ik ben nu 9 weken zwanger en een beetje aan het kijken wat we allemaal nodig hebben.
    en ik vroeg me af wat een goede babyfoon is:p.

liefs luusje

2. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik lees mee, want hier moet er ook nog 1 aangeschaft worden ;) xxx sas

3. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Wat een goeie babyfoon is is ook een beetje afhankelijk van je thuissituatie. Je hebt bijvoorbeeld Analoge babyfoons die hebben heel weinig zenders dus als er veel kindjes bij je in buurt wonen dan is de kans heel erg groot dat je het kindje van de buurvrouw op je babyfoon hoort.

Je hebt ook digitale babyfoons. Deze hebben meer kanalen om een storingsvrije zender te vinden en is de kans weer wat kleiner dat je het kindje van de buren hoort, maar het kan wel.

Je hebt ook Dect babyfoons. Bij deze hoef je alleen de stekker in het stopcontact te doen en hij doet het. dect is altijd storingsvrij dus hierbij kun je het kindje van de buren nooit op ontvangen. Is een beetje vergelijkbaar met een mobiele telefoon. Je hebt alleen een zender en een ontvanger daar tussenin zit niks. Een dect babyfoon geeft altijd wel wat straling af net als een gsm of een magnetron.

Ikzelf heb een Dect babyfoon van Luvion. Deze is gewoon heel simpel verder. Je kunt horen of ze wakker zijn dmv geluid en je kunt het zien als ze wakker zijn dmv lampjes. Wat ik ook handig vind van dect dat het makkelijk mee te nemen is op visite, even inpluggen en je kunt je kindje altijd horen.

4. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    ik heb deze Alecto DBX-75 ik had eerst een analoge van philips maar die beviel helemaal niet want elk geluidje klonk als flink storen en mijn dochter kon ik niet goed horen. en dat ding stoorde heel vaak zonder reden. Die ik nu heb was wel goedkoop maar 36,- maar is wel dect.

5. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Hier de alecto dbx 88. We gebruiken hem nu al meer dan 2 jaar en doet het nog steeds super. Dit is ook een dect en dat vond ik wel een must aangezien ik geen zin had om ook de buurkinderen te horen.
    Verder is deze erg gevoelig en kan je je kindje echt horen ademen. Ook de Talk functie ( soort walkietalkie) is erg handig. Dan hoef je niet door het hele huis heen te schreeuwen waar ook alweer de luierdoekjes liggen. Verder zit er nog een lampje en een aantal muziekjes op maar die gebruiken we nooit.

6. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Wij hebben ook deze babyfoon. Zijn er erg tevreden over. Met name het lampje (drie sterrentjes) is hier favoriet. Daarmee geven we aan dat het avond is en dat hij moet gaan slapen.

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Wij hebben nu de alecto dbx 88 gekocht.
    We hebben ook een luvion met camera gekocht, maar die vond ik echt niet prettig. alecto is echt een heel goed merk voor babyfoons en je hebt verschillende modellen. Kan het je echt aanraden!

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Deze hebben wij ook. Super fijne babyphone.

9. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    wij hebben een babyfoon van het prenatal eigen merk op aanraden van mijn zus. ze heeft al verschillende babyfoons gehad van philips avent tot iets met een camera! maar deze wint het voor haar van alles. heb hem besteld met de mama mazzeldagen en van 99 voor 79 gekocht. hij is best luxe idd een dect tem aanduiding, lampje liedjes enz.

succes met het zoeken maar je hebt ook nog wel ff!

10. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Hier ook een alecto DBX-88, ben er HEEL erg tevreden mee, echt 'n aanrader.

11. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    hier ook!

12. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
  13. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb die van de Hema. In de aanbieding gekocht voor 55 euro, geloof ik. Echt een prima ding: muziekjes, sound alert (dan gaat er een piep af pas als je baby een x aantal minuten geluid maakt en/of hij een bepaalde geluidsgrens overschrijdt), instelbare gevoeligheid, lampjes, terugpraatfunctie.

14. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Ik heb de super nova, wij zijn er erg blij mee. Goede ontvangst, groot bereik (loop even met de hond als ze slaapt), kan op trillen gezet worden, display gaat branden wanneer ze geluid maakt. etc. veel opties maar wel erg gemakkelijk in gebruik.

15. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Wij hebben simpele avent dect en die doet het super.

16. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    hoi hoi hier ook de alecto dbx 88
    Super ding! Geluiden van buiten hoor ik over de babyfoon harder dan live hahah. En als ik hem op zijn allerhardst zet kan ik mijn meisje zelfs horen ademen!
    Bij bol.com heb ik hem toen gekocht, daar is hij nu ook weer in de aanbieding voor 69.95!

17. mmuisje

mmuisje Bekend lid

23 dec 2008
    589
    0
    0
    Wij hebben gekozen voor de Alecto DBX 99, op advies van vrienden.
    Zelf nog weinig ervaring mee, maar zo te zien hier is de alecto wel goed.

18. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Deze babyfoon hebben wij ook en idd hij is helemaal super :D
    En idd ,als je goed luistert kan je zlefs je kindje horen ademen:)

Wat ik overigens ook handig vind is dat ik een temperatuur aanduiding kan instellen. Een maand of 3 gelden was ik vergeten het raam bij het slaapje dicht te doen:):) Ineens begon dat ding te piepen ,want het werd natuurlijk te koud op het kamertje. Zo merkte ik het gelukkig op tijd en heeft mijn zoontje niet een hele nacht op de tocht gelegen.

19. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.984
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Hier de philips avent. Die zat bij het abonement op "kinderen".
    Ben erg heel tevreden over.

20. Jodi1981

Jodi1981 Actief lid

28 apr 2008
    467
    0
    0
    Huismoeder, huishouding
    Overijssel
    Wij hebben de Alecto DBX-82
    We zijn er heel tevreden over en je komt er heel ver mee.

Deel Deze Pagina