Hittegolf... wat zet jij s avonds op tafel?

Discussie in 'De lounge' gestart door Leanneke, 9 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leanneke

    Leanneke Actief lid

    2 mrt 2019
    150
    108
    43
    Vrouw
    Met deze hitte heb ik geen zin om lang in de keuken te staan boven de hete pannen... ik ben vast niet de enige ;)
    Wat zetten jullie zoal op tafel tijdens deze hittegolf?
     
  2. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Ze eten hier graag gewoon zoals altijd.
    Meestal maar 1 pan nodig omdat de groenten en de aardappelen in 1 pan kunnen en ik kook elektrisch.
    En soms voor mij makkelijk, soep en broodjes warm vlees met roerbakgroenten.
     
    citroenrasp en Leanneke vinden dit leuk.
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Vanavond bbbqen. Lekkere salades met stokbrood en tapenades. Ik gebruik de slowcooker ook graag met dit weer, daar hoef ik nl niks aan te doen.
    Ik eet wel graag zoveel mogelijk normaal en voedzaam. Na een paar dagen zoals ik bij veel anderen lees dan zou ik van mn houtje gaan.
     
  4. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik kook nu buiten. Rijstkoker en de teppanyaki in het hok. Verder veel groente en fruit op tafel. Daar zit veel vocht in.
     
    Leanneke vindt dit leuk.
  5. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    #5 Iertje81, 9 aug 2020
    Laatst bewerkt: 9 aug 2020
    Gek genoeg eet ik heel graag soep met dit weer. En daar kun je van alles ingooien zodat het ook gezond blijft. Goed, misschien moet ik er dan wat minder stokbrood met kruidenboter bij eten, maar hee, je leeft maar één keer hè :roflmao: Living on the edge :roflmao:
    Pasta’s warm of koud ook altijd goed. Of bbq. En salades. Ben er gek op!
     
    Marsepein, Vitamientjuh, Aries en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    Veel ongezond helaas. Heb echt geen zin in koken en überhaupt eten. Maar wel honger. T lijkt op deze dagen alsof ik weer een paar weken zwanger ben haha.

    Vandaag is het soep (uit blik) en stokbrood
     
  7. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.022
    15.561
    113
    Vrouw
    Toch wel wat frisser eten als anders nu.

    Ipv warme gerechten kiezen wij meer voor koud.nu.

    Slaatje, koude schotel, koude pasta, koude aardappelen,...

    Zeker niet de gewone gekookte aardappel met groenten en vlees.
     
  8. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Wel veel op de BBQ maar niet kilo's vleess vanavond een hamburger met broodje en een goede salade.

    Morgen satéstokjes met stokbrood en maïskolf.

    Dinsdag een zelfgemaakte vlees/ groente spies met een Griekse salade. Daarnaast nog wat stokbrood.


    Dus wel brood en eigenlijk geen aardappelen nu.
     
  9. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.553
    7.367
    113
    BBQ met salade, rauwkost en fruit, goed gevulde soep, warme pasta maaltijd (koud lusten de kinderen niet en m'n man is er ook niet dol op), ook wel AGV, opgebakken aardappeltjes met sla en een snel-klaar-stukje-vlees, af en toe patat met snacks uit de airfryer, maar er ligt ook al een zak poffertjes in de koelkast :D en normaal vries ik restjes eten nog wel eens in, dus dat ruimt nu mooi op in de diepvries!
    We hebben eigenlijk nog geen eten opgehaald, maar misschien dat ik dat deze week nog een keer doe :roflmao:
     
  10. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik kook altijd in de ochtend en warm zo nodig op. Vaak pastasalades, eenpansgerechten (gebakken rijst, bijvoorbeeld). Soep. Pastasaus. Of: slowcooker.
    Gisteren had ik dat niet gedaan en heb ik om 20.30 nog een pasta carbonara + salade in elkaar geflanst. Dat is ook max 15 minuten in de keuken.
    Regelmatig ook bbq of tapasachtig.
     
    Vitamientjuh, GossipGirlxoxo en NiVa0230 vinden dit leuk.
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Ja zo doen wij het ook. Vlees ipv in de pan op de bbq, maar dus niet meer dan anders. Maar zo bbq wij eigenlijk altijd.
    Alleen de kinderen (met name de oudste) laat ik los gaan qua vlees. Ze eet anders niet veel vlees en op de bbq toch iets makkelijker. En we zitten in een moeizaam traject om haar aan te laten komen wat eigenlijk niet lukt. De laatste fase voor een sonde dus alle beetjes helpen.
     
  12. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Kook gewoon wat ik anders ook zou koken. Maak het ook niet speciaal al van te voren klaar.

    Vandaag gekookte aardappelen, gehaktballen en boontjes met paprika, ui en tomaatjes uit de oven.

    Gisteren macaroni.
     
  13. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.207
    18.952
    113
    Wij eten gewoon zoals in de meeste mediterrane landen: in de (na)middag de grote maaltijd. En eigenlijk ook gewoon wat ik anders zou eten, al zijn er wel eea aan zomerse gerechten die ik nu vaker maak, gewoonweg omdat we zoveel mogelijk seizoensgroenten eten. Maar dat is niet per se iets kouds.

    Wel kook ik vaak voor meerdere dagen wat natuurlijk warmte en moeite scheelt, maar dat doe ik net zo in de winter.
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Veel Bbq'en , uit eten op een terras, pasta salade of andere maaltijd salade, gebakken visje, broodje gezond, makkelijk een patatje of pizza. Dat soort dingen eigenlijk. Overdag eten we veel fruit dus maak me niet zo super druk dat er met dit weer weinig groente naar binnen gaat.
     
  15. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Gisteren shoarma besteld, en hebben we nu nog heel veel van over.
    Dus dat eten we vanavond nog een keer.
     
  16. Philou

    Philou Fanatiek lid

    20 apr 2019
    1.770
    5.474
    113
    Wij eten vooral makkelijk. Soep met broodjes, pizza, patat, pannenkoeken, bqq, rijst met kip en groenten. Het is ook vakantie dus ik vind het wel best.
     
  17. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Nu toevallig kliekjes omdat mijn man avond dienst heeft vind ik het makkelijk.

    Maar normaal eten we het vlees van de bbq ipv de pan, of pasta salades met vlees of vis.
    Of ik kook gewoon maar dan in de ochtenden.
    Ook zet ik de slowcooker graag aan met deze temperaturen.
    Of ik maak een pannetje verse soep oid.
     
  18. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Echt geen puf om te koken. Bbq veel te warm voor vind ik. Gister pizza op (eigenlijk altijd op zaterdag), vandaag bakken we een eitje en eten er brood en rauwkost/fruit bij. En ik maak courgettesoep maar ik ben de enige die dat lekker vindt ;)
     
  19. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.872
    113
    Pastasalades vind ik altijd wel lekker. Dan maak ik ze in de ochtend en hoeven we 's avonds alleen nog op te scheppen :)
     
  20. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.144
    1.940
    113
    Voor deze week heb ik op het programma staan:
    - zelfgemaakte kippensoep met veel groente
    - koude pastasalade met witte kool, wortel en perzik (plus salade)
    - koude aardappelsalade met kerrie en appel (plus salade)
    - broodje gezond (met veel groente)
    - spinazie salade met walnoten, appel en feta
    - ... en ik heb nog een bloemkool in de koelkast liggen

    We hebben allemaal niet zo'n trek met dit weer... Wat overblijft eten we de volgende dag bij de lunch.

    Rijst met kerrie, sperziebonen en appel is ook erg lekker om koud te eten :thumup:
     
    Rosa Canina vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina