Welke buggy is praktisch voor op de fiets?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Geaaaaaatje, 2 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geaaaaaatje

    Geaaaaaatje Bekend lid

    31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Ik ben op zoek naar een buggy die praktisch is in gebruik en ook voor op de fiets. Welke buggy (die qua prijs niet overdreven duur is) raden jullie mij aan en waarom?

    Is het trouwens handig om een buggy mee te nemen op de fiets of is dat een heel gedoe? Je bent toch wel een buggy nodig als je met je kleintje naar het centrum fietst om even een boodschapje te doen?

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn keuze.
     
  2. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Een buggy drager kan een gewicht dragen van max. 7 kg. Je monteerd hem aan je bagagedrager. Het gedeelte waar je de buggy aan op hangt steekt wat naar achter zodat je kindje geen last van de buggy heeft als hij in zijn stoeltje zit (als ie achter op zit natuurlijk)

    De Buggy Koelstra Simba bijv is een licht gewicht buggy die makkelijk er aan te hangen is omdat ie niet zo zwaar is. Verder kan bij deze buggy het ruggedeelte helemaal plat. De kap is wat hoger zodat je de kap wat langer kunt door gebruiken.

    Als een slaapstand niet belangrijk is kan de Quinny zapp ook op de fiets, maar dan heb je de speciale fietsdrager van Quinny nodig. Deze is ook heel compact en licht van gewicht.
     
  3. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Wij hebben een buggy mee op de fiets. En een buggy van prenatal eigen merk. Vorig jaar heb ik hem 2 keer meegenomen op de fiets en daarna eigenlijk nooit meer. Ik vind het een heel gedoe om de buggy erop te krijgen. Het swiebert alle kanten op. Hier word hij dus niet meer gebruikt. Als we boodschappen gaan doen is het vaak wandelend en als het ver weg is met de auto.
     
  4. Geaaaaaatje

    Geaaaaaatje Bekend lid

    31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    De Quinny Zapp was degene die mij laatst opviel. Ik vind het een hele mooi buggy om te zien, maar de nadelen waren voor mij wat te groot. Hij is inderdaad niet verstelbaar en je moet er ook nog apart een boodschappenmandje bij aanschaffen. Hierdoor is deze buggy al met al nog best prijzig.

    Die Koelstra Simba heb ik even opgezocht. Dat lijkt me wel een hele degelijke en handige buggy toe. En ze hebben ook nog leuke kleurtjes.

    Ik ga de buggy wel vaker gebruiken, want anders kan ik geen kant op in het centrum als ik mijn ventje op de fiets meeneem. Dus bij ons is die buggy wel nodig. Krijg binnenkort mijn moederfiets en hoop dat hij daarop handig bevestigd kan worden.
     
  5. marjan77

    marjan77 Bekend lid

    mac laren!
     
  6. mamvanjason

    mamvanjason Actief lid

    9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    hier ook de quinny zapp. Gaat prima mee op de fiets maar je merkt toch wel dat er een behoorlijk gewicht aan de fiets hangt! Oppassen met slingeren.
     
  7. mama1977

    mama1977 Actief lid

    23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    ik heb voor op de buggydrager van de fiets de buggy vd prenatal gekocht EUR 59,00. rugleuning kan in een paar standen en hij heeft een zonnekap, boodschappenmand en zakje achter de zitting (voor je beurs en sleutels bijvoorbeeld. ik moet zeggen..... ideaal. vind hem trouwens helemaal niet zwabberen op de fiets zoals hier eerder werd geschreven, zit redelijk stevig. hij is wel wat aan de zware kant.

    als je een lichtere wil kun je ook een buggy kopen die geen ligstanden e.d. heeft zag er laatst eentje bij de babydump voor 29,00 die zijn een stuk lichter.
     
  8. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.453
    1.634
    113
    Brabant
    iemand nog meer tips? ik ben namelijk ook op zoek!!!
    Ik wil graag een buggy die verschillende standen heeft (hoeft niet helemaal plat, maar mijn meissie wil graag loungen;)), mee op de fiets kan (dus max 7 kilo, liefst lichter) en die gewoon handig rijdt. En niet van die rt rt rt wieltjes heeft (begrijp je wat ik bedoel...;)) Ohja en natuurlijk niet te duur...
    Dus wie oh wie heeft er tips?
     
  9. AnneMica

    AnneMica Bekend lid

    11 jul 2007
    731
    1
    0
    Wij hebben de maclaren en die bevalt echt super!
    Hij is in gebruik heel handig en kan mee op de fiets. Je merkt wel dat er gewicht aan je fiets hangt en het wiebelt ook. Maar als je dat voor lief neemt en je er geen zorgen over maakt (deed ik eerst wel :)) gaat het prima.
    Maarja de maclaren is niet al te goedkoop, ik zou op internet zoeken naar de goedkoopste. Er kan nl nogal wat prijsverschil in zitten op verschillende sites. Kan zo bij wijze van 50 euro schelen.
    Dat vergelijken doen wij eigenlijk bij alles en het scheelt echt!
    Succes ermee!
     
  10. Lien78

    Lien78 Fanatiek lid

    15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hier ook de maclaren quest buggy. maar voor 60 euro op marktplaats gescoord, ipv. 219 euro nieuw in de winkel...

    ga zondag mijn mamafiets ophalen (je raadt al waar ik die gescoord heb) en dan kijken of ik de buggydrager (.... juist!) en de buggy erop krijg. moet volgens mij prima kunnen.

    ohja, de maclaren weegt 5,5 kilo, dus is lekker licht, en rijft echt superfijn. en hij is behoorlijk onverslijtbaar (handig als ie al tweedehands is, en je misschien nog een tweede kindje wilt).
     
  11. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Hier ook de Maclaren Quest. Bevalt me prima en op de fiets ook goed te doen.
     
  12. Koetje

    Koetje Fanatiek lid

    22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Ik ga denk ik voor de Titanium Baby Snooze.
    Titanium Baby | - Buggy - Snooze
    Deze kan wel in ligstand in tegenstelling tot de Quinny Zapp die ik eerst wilde kopen. Om deze buggy op de fiets te kunnen doen, heb je de buggydrager van de Zapp nodig.
    Zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met de Titanium Baby Snooze (4 wielen) of Breeze (3 wielen)?
    Hij is niet heel goedkoop (149 euro) maar ik denk dat hij het geld wel waard is.
     
  13. Lien78

    Lien78 Fanatiek lid

    15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    @koetje: lijkt me een fijn ding, maar kijk even goed hoe 'ie rijdt: heeft 'ie niet van die akelige rammel-wielen? de maclaren bijvoorbeld heeft een soort softbandjes, dus rijdt superfijn (en licht!). sommige buggy's hebben van die nare harde ratelwielen, die je de hele tijd hoort klapperen (zéker op klinkers/kinderkopjes-bestrating, zoals in bijna alle steden).
     
  14. Momae

    Momae Actief lid

    26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Hier de maclaren en een baby mee (buggydrager) en het bevalt prima. Op de baby mee kunnen eigenlijk alle soorten paraplubuggy's tot 7 kilo, maar er werd in de winkel al gezegd dat bijna alle buggy's tegenwoordig wel lichter zijn.
     
  15. Koetje

    Koetje Fanatiek lid

    22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Zal ik opletten wanneer ik ga proefrijden over het pad bij het babypark :)! Bedankt voor je reactie.
     

Deel Deze Pagina