Welke co-sleeper?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door USAbaby, 6 feb 2019.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Hi!

    Vraagje.. welke co-sleeper raden jullie aan? Ik ben er deze keer echt een aan het overwegen en ben mij aan het oriënteren. Ik kan een Chicco next2me overnemen maar zou graag horen of dit een goede is of jullie een andere adviseren.

    Dankjewel alvast!
     
  2. Mj89

    Mj89 Fanatiek lid

    28 nov 2011
    2.591
    653
    113
    Groningen
    Volgens mij is dat een prima co-sleeper. Wij hebben de bannini co-sleeper, die was iets goedkoper. Zoontje is nu 5 maand, gebruiken hem nog steeds. Denk dat we hem nog wel een poos kunnen gebruiken.
     
  3. Doltishlobster

    17 dec 2018
    37
    24
    8
    Vrouw
    Ik heb de Chicco next2me en vind hem heel fijn. Ons mannetje heeft er heerlijk in geslapen. Ook goed vast te zetten wat wel een veilig gevoel gaf.
     
    USAbaby vindt dit leuk.
  4. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    Ik heb er ook ea al over gelezen. Er is een lijst, ik meen Consumentenbond, waar op staat welke zij afraden.
     
  5. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik zou een gulliver of sundvik ledikant van ikea ombouwen naar cosleeper. Dan kan je kleintje lekker lang naast je slapen. Een zijkant kan er uit en je kan dmv een bepaald systeem deze vast maken zodat het open/dicht kan. Zie facebook groep veilig samen slapen (ap). Zorg dat het matras van het bedje op gelijke hoogte is met je eigen matras ivm verstikkingsgevaar!
     
    USAbaby vindt dit leuk.
  6. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Ik ga dit onderwerp volgen. Ik wil ook heel graag een aanschuifbedje. Ik wil geen standaard co-sleeper omdat de baby hier na 6 maanden niet meer in kan. Het liefst heb ik een ledikant welke later omgebouwd kan worden naar een juniorbedje, maar waar dus ook een zijkant uitkan om te co-slapen. En dat het dan nog stabiel is. Daarvoor moet het dus een bedje zijn waarbij er aan de zijde waar de zijkant uitgaat, onderaan nog een plank zit voor de stabiliteit. Inmiddels ben ik naar ikea bedjes aan het kijken, maar heb nog geen perfecte gevonden. Misschien ben ik te veeleisend hoor, want ik wil dus drie in één (co-sleeper, ledikant en juniorbed).
     
    USAbaby vindt dit leuk.
  7. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Ik denk dat ik er uit ben :). Ik wacht nog even met aanschaffen, maar wij gaan waarschijnlijk voor de Gonatt van Ikea. Dit is officieel geen aanschuifbedje maar kan wel omgebouwd worden met wat kleine aanpassingen (denk ik). Hierbij een link van Ikea https://m2.ikea.com/nl/nl/p/gonatt-babybedje-lichtgrijs-00257953/ en ook een foto van instagram waar te zien is dat iemand hem als cosleeper gebruikt.
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina