Welke crème?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanmimi, 11 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Goedemorgen dames...

    Eind december ben ik "geopereerd" aan mijn CTS en triggerfingers.
    Nou heb ik het advies gekregen vanuit daar om als de hechtingen eruit waren te smeren met een litteken crème met calendula erin. Nou maakt mijn schoonmoeder zelf zalf met calendula en vaseline en heb ik hier dus een potje van gekregen. Dit besproken toen de hechtingen eruit waren, en kon ik ook prima gebruiken. Er wordt dus flink gesmeerd met dat spul.
    Nou kan het aan mij liggen, maar ik heb het idee dat die zalf door de dikke laag vaseline mijn huid op mijn hand erg stug maakt, heb het idee dat het hierdoor moeilijk te bewegen is ket mijn oefeningen omdat de vaseline natuurlijk niet echt intrekt. Blijft echt op de huid liggen.
    Nu zit ik in twijfel of dat het misschien beter is om toch een littekencreme te halen. Het is eigenlijk hetzelfde als wat ik nu heb, maar misschien dat het niet zo dik op de huid blijft liggen en het dus makkelijker wordt om die oefeningen te doen.
    En misschien hoort die stugheid van de huid erbij en wil ik gewoon te veel en te snel, kan ook. Krijg ik namelijk vaker te horen afgelopen weken :oops:
     
  2. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Mijn zoontje gebruikte cicaplast van La Roche Posay. Werkte goed :)
     
  3. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.910
    15.215
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zweer bij littekencreme van dokter Staudt, trekt gewoon in maar houdt de huid wel soepel.
     

Deel Deze Pagina