Welke dag eindigt mijn verlof precies?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door suuske25, 1 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suuske25

    suuske25 Actief lid

    22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Hoi!

    Mijn verlof gaat op woensdag 28 augustus in en als ik dan16 weken tel kom ik uit op woensdag 18 december als mijn laatste dag. Volgens mijn werkgever moet ik woensdag 18 december alweer werken. Ik dacht dat die woensdag nog in mijn verlof hoorde. Aangezien het precies 16 weken is tel ik de woensdag dan ook nog mee.

    Donderdag 19 december heb ik al als vakantiedag opgenomen omdat ik die week nog geheel vrij wil zijn.
    Kunnen jullie mij wellicht uitleggen hoe ik nu moet tellen?

    Ps: Ik werk parttime (ma, woe en don)
     
  2. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Als een woensdag je eerste dag van je verlof is, is een dinsdag je laatste dag van je verlof ;) Bij 16 hele weken.
    Dus ze hebben idd gelijk. Ik zou die woensdag dus nog vrij nemen!
     
  3. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Wat mammielove zegt. als je van woensdag t/m woensdag verlof zou hebben, heb je 16 weken en 1 dag. (tel maar met een week: wo, do, vrij, za, zo , ma , di = 7 dagen).

    Maar wanneer je verlof echt is afgelopen, is ook nog afhankelijk van je bevalling hé. (dus als je met 36 weken met verlof gaat, heb je hoe dan ook nog 12 weken vanaf de dag van de bevalling. Dus als jij met 42 weken bevalt, kom je ook pas 2 weken later terug en had je totaal 18 weken verlof).
     
  4. Mss86

    Mss86 Fanatiek lid

    24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Als je precies 16 weken telt en de eerste dag van je verlof is een woensdag, dan is de laatste dag van je verlof een dinsdag. Je werkgever heeft dus gelijk.
     
  5. Repesteeltje

    2 jan 2019
    33
    1
    8
    Vrouw
    Je weet niet wanneer je verlof precies eindigt omdat je verlof verlengt wordt als je na de uitgerekende datum bevalt. Je krijgt in je verlof (na de bevalling dus) bericht wanneer je verlof precies eindigt. Wanneer je voor of op je uitgerekende datum bevalt gaat je verlof inderdaad t/m die dinsdag. Je kunt met je werkgever afspreken dat je die dagen sowieso nog vrij wil en dat als je verlof dan afgelopen is je nog vrije dagen opneemt. Misschien is het niet nodig en heb je ze sowieso vrij
     
  6. suuske25

    suuske25 Actief lid

    22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel...dan is het dus de dinsdag. Ik weet al dat ik voor mijn uitgerekende datum beval omdat ik een geplande keizersnede ga krijgen (de 3e voor mij). Dit is altijd minimaal 1 week voor je uitgerekende datum. Dan vraag ik nog vrij om die woensdag :thumup:
     

Deel Deze Pagina