Welke draadloze oordopjes voor tijdens het sporten ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yellowsun, 11 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik bent op zoek naar oordopjes voor tijdens het hardlopen die goed blijven zitten. Ik heb een iPhone maar vind die van Apple echt heel duur. Ik gebruik ze namelijk alleen om te sporten. Wie heeft er goede betaalbare die ook goed blijven zitten ?
     
  2. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.577
    7.194
    113
    Ik gebruik zelf aftershokz aeropex.
    Voordeel van deze is dat je het geluid heel goed hoort, naar niet afgestompt bent van omgevingsgeluid zoals met oordopjes wel is. Ik gebruik deze met hardlopen en op de fiets in beide gevallen begeef je je toch in het verkeer. Ben er heel blij mee.
     
    Dubbelgeluk en Yellowsun vinden dit leuk.
  3. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.691
    7.734
    113
    Vrouw
    Ik heb een koptelefoon van JBL. Vind ik met sporten echt vele malen fijner dan oordopjes, zit lekker stevig.
     
  4. ZsaZsa

    ZsaZsa Fanatiek lid

    10 mei 2019
    1.723
    1.614
    113
    Vrouw
    Ik heb de jbl mini reflect
    Blijven goed zitten en zijn spat water dicht.
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  5. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Jbl
     
  6. Brunette

    Brunette Bekend lid

    22 aug 2008
    666
    256
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
  7. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    kan je hier ook mee hardlopen? Het lijkt dat ze dan naar beneden zakken?
     
  8. ZsaZsa

    ZsaZsa Fanatiek lid

    10 mei 2019
    1.723
    1.614
    113
    Vrouw
    Bij de jbl die ik noemde kan je in de app ook een sound regelaar aan of uitzetten. Er is ook een knop dat je omgeving geluid nog hoort
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  9. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Thanks, dit zijn dopjes of niet? Wat ik heb rare oren, ik kan alleen van die hele platte dopjes in mijn oren doen, de rest lukt niet.
     
  10. Brunette

    Brunette Bekend lid

    22 aug 2008
    666
    256
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Ja zeker, ze zijn juist ontworpen om tijdens het hardlopen/sporten te dragen. Hier een filmpje van wat je er allemaal mee zou kunnen doen:

    Maar ikzelf hou het gewoon bij hardlopen :)
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  11. ZsaZsa

    ZsaZsa Fanatiek lid

    10 mei 2019
    1.723
    1.614
    113
    Vrouw
    Het zijn in ears en ik heb ook rare oren en was bang dat het niet zou zitten maar ze zitten goed en stevig. Je kan ze in 3 maten aanpassen en er zit aan de dopjes een soort holder doe in je oorschelp schuift
     
  12. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    :roflmao: Ik ga de backflip voorlopig ook maar niet doen. Weet je of ze waterdicht zijn?
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  13. Brunette

    Brunette Bekend lid

    22 aug 2008
    666
    256
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Ja ze zijn waterdicht. Van de Miiego website:

    Build to last
    De MIIEGO AL3+ FREEDOM draadloze on-ear sport koptelefoon is ontwikkeld om het harde Scandinavische klimaat te overleven. Ze zijn bestand tegen zowel zweet als regen dankzij de NANO-verzegelde bescherming van de componenten van het product.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  14. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Maar van die pods blijven dus niet goed zitten als je bijv gaat hardlopen ?
     
  15. Jinxx

    Jinxx Fanatiek lid

    12 jan 2014
    1.932
    915
    113
    Zeker wel! Ik heb de AirPods Pro en draag ze altijd met sporten. Heb al allerlei andere sport- oordopjes geprobeerd, maar deze glijden toch altijd uit mijn oren… Zelfs als er staat dat ze tegen water (en dus ook tegen zweet) kunnen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik heb de airpods 2 van Apple. Had hiervoor andere omdat ik deze te duur vond voor mezelf (gebruik het heel weinig) maar die goedkope waren zo snel leeg en zaten niet lekker dat goedkoop uiteindelijk duurkoop was omdat ze nooit uit de kast kwamen. Deze heb ik van zoon gekregen voor Kerst, die had veel thuis onderwijs en werd knettergek van mijn muziek tijdens het schoonmaken :oops::roflmao:, en ben er echt heel blij mee. Draag ze elke dag een uur of 2 (om en om links en recht) en 1x per week laad ik het doosje op. Kwam er vorige week achter dat als ik 2x op het oortje tik hij automatisch mijn laatst beluisterde playlist in spottify afspeelt.
     
  17. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.516
    4.576
    113
    Je kunt bij oa coolblue aangegeven dat ne sportdopjes wilt hebben. Dan krijg je automatisch de juiste modellen. Voor hey sporten zijn gewone ipods absoluut ongeschikt. Je hebt iets nodig dat om je of in je oorschelp klikt. Of die siliconen dopjes die in je oor gaan. Er zijn ook dopjes die deels of volledig waterdicht zijn (en zelfs onder de kraan kunnen).

    Ik wilde niets in de nek of vast om de oorschelp (maar dat is persoonlijk). Ik heb de dopjes van Jabra en die voldoen goed voor het sporten.
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  18. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik heb oortjes van Sudio, volgens mij heten ze Fem. Blijven goed zitten tijdens het hardlopen en ze zijn regen- en zweetbestendig. Er zitten ook verschillende maten van die dopjes bij, zodat het eigenlijk altijd wel past.
     
  19. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben echt fan van de 'open ear' headsets als ik ga sporten. In de eerste plaats omdat ik het wel zo veilig vind om mijn omgeving nog te kunnen horen als ik hardloop, fiets of skate.

    De oordopjes die ìn je oren gaan, kan ik niet goed verdragen. De meeste zitten sowieso niet lekker. Daarbij krijg ik altijd een vervelend gevoel als ik iets in mijn oren heb. De woorden "misselijk" en "duizelig' zijn eigenlijk te zwaar om het te beschrijven. Ik word er niet echt ziek van en kan gewoon over een rechte lijn lopen. Maar een soort van vage misselijkheid / duizeligheid is het wel. Dus dingen die in mijn oor moeten, vallen af.

    Ik heb voor thuis een fijne koptelefoon van House of Marley. Maar tijdens het sporten op de crosstrainer krijg ik dan echt van die zweet-oren. Niet prettig. En voor trainingen buitenshuis niet geschikt, omdat ik dan het verkeer niet meer hoor. Prima dus voor op de bank of tijdens het stofzuigen, maar daar sport ik niet mee.

    Per toeval zag ik toen een keer die open ear dingen op AliExpres. Eerst maar eens ééntje besteld. Dat beviel goed. Ze kosten minder dan een tientje per stuk, dus ik heb er gewoon nog een paar bij besteld. De Afteshokz die Nellie4 noemt heeft vast betere geluidskwaliteit. Maar het gaat er mij tijdens het sporten maar om dat ik een beat heb. Als ik echt muziek wil luisteren waarbij ik geniet van de geluidskwaliteit, heb ik daar wel andere apparaten voor. (Man is nogal een audiofiel, haha.)
    Voordeel van de open ear setjes van AliExpress: lekker goedkoop, slingeren overal in huis rond, er is er altijd wel één opgeladen, ik heb niet het gevoel dat ik er zuinig mee moet zijn. En dat vind ik tijdens het sporten ook wel een fijn idee.
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  20. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.483
    1.089
    113
    Ik heb de draadloze dopjes van de action. Alle andere dopjes zitten bij mij ook niet goed maar deze blijven verrassend goed zitten! En het leuke eraan is dat ze maar €8,- kosten
     
    Yellowsun vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina