Welke draagzak?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Shaana, 8 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

    Shaana Bekend lid

    7 apr 2014
    886
    23
    18
    We zitten te denken om dit keer een draagzak aan te schaffen, maar geen idee welke!

    Alle tips, ervaringen en adviezen zijn welkom. Waarom nou wel juist die ene, of juist niet?
    Waar moet ik vooral op letten bij het aanschaffen van?

    Ben benieuwd :)
     
  2. Fraser

    Fraser Niet meer actief

    Als draagconsulent zou ik je draagconsult adviseren. Er zijn verschillende typen en voor ieder lichaamsbouw is weer iets anders fijn. Zo kun je lekker passen en proberen.
     
    Afua32 en Dastoch3 vinden dit leuk.
  3. Juffie123

    Juffie123 Actief lid

    16 nov 2018
    185
    174
    43
    Vrouw
    Ik zou ook kijken of je bij een draagconsulent of winkel verschillende draagzakken kan passen.
    Ik zou niet gaan voor een prenatal oid. Daar kunnen ze je toch iets minder goed adviseren. Ik Groningen heb je een prettige winkel 'musjes'.
    Zelf had ik zonder mij er teveel in te verdiepen een tulp free to grow gekocht. Ik gebruik hem nooit. Ik kon de juiste fit niet vinden. Vooral niet toen hij heel klein was.
    Ik kwam juist (nooit gedacht) bij draagdoeken uit.
    Maar ondertussen weet ik dat er zoveel verschillende type draagzakken zijn dat ik dit liever van tevoren had geweten.
    Succes! Eenmaal aan het dragen geslagen is het heerlijk.
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Welke goed zit. Ik heb er 3 gekocht en maar 1 zit lekker: kan ik je niet aanraden haha
    Zonde van t geld geweest. Man en ik gebruiken de tula free to grow: maar pas na 4 maanden ging hij er in. Hij was veel te klein om er gelijk in te kunnen en gebruikte geweven draagdoek. Maar nu hij er snel in moet ivm oudste met minder geduld is een draagzak voor mij veel fijner.
     
  5. Hannekevs

    Hannekevs Lid

    6 aug 2020
    11
    4
    3
    Vrouw
    Goed idee! Draagzak was echt een van onze lifesavers :)
    Ik vind zowel de Marsupi als de Ergobaby heel erg fijn! Ze hebben allebei hun eigen kwaliteiten vind ik en we gebruiken ze dan ook echt beide. Heb er laatst toevallig hier iets over geschreven. Succes!
     
    Lies1611 en Afua32 vinden dit leuk.
  6. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Je goed laten adviseren is wel echt een must. De meeste baby’s passen ook pas na een paar weken goed in een draagzak. Tot die tijd is een draagdoek veel fijner voor het kleintje. Lijkt ingewikkeld maar dat heb je echt snel onder de knie met een beetje oefenen. Zelf heel blij met mijn artipoppe draagzak. Erg stevig en draag mijn kind van ruim 1,5 er nog in.
     
  7. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Ik vond de Tula Free to Grow goed uitzien. Tijdens een draagconsult uitgekomen bij een Isara The One.
    Past zowel mijn man als mij goed zonder al te veel moeite. En alhoewel in liever een draagdoek wilde, heb ik uiteindelijk meer gebruik gemaakt van de Isara en ringsling. Nu ze richting de 2 gaat vooral nog in de Isara op mijn rug.
     
  8. Dastoch3

    Dastoch3 Bekend lid

    1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Wat de andere dames zeggen, probeer een draagconsult. Een lichaam is zo anders, wat voor de 1 werkt als een tierelier doet bij een ander niets.

    Persoonlijke ervaring is dat als ze nog zo iniminie zijn heb ik 't liefst een rekbare draagdoek. Dan kan ik een poosje niet dragen en ga dan over op een Tula.
    Dus nu koppig een draagdoek gekocht :roflmao:
     
  9. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Uiteraard vanalles proberen maaarrrr ik ben wel echt fan van de Marsupi. Zó ontzettend gemakkelijk, onze tweede woonde hier bijna in.
     
  10. Elisa199

    Elisa199 Actief lid

    15 aug 2020
    237
    153
    43
    Zoek in elk geval een draagzak waar de baby in kikkerhouding kan zitten, dat is e ergonomisch. Er zijn draagzakken die niet goed voor houding baby's is.
     
  11. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik ben enorm blij met mijn Isara the one. Ik had al een Isara toddler bij de oudste, maar deze is nog beter verstelbaar en zit echt al wel goed met enkele weken en is heel lang te gebruiken. Een draagdoek zit eigenlijk met een pasgeboren baby nog prettiger, maar vond ik van de zomer te warm en de draagzak is sneller aan en uit bij school of de winkels, dus wel handig met nog een ongeduldige peuter en kleuter. Met de Isara kan je dragen met de banden gekruist op de rug, wat ik het fijnst vind zitten, niet alle draagzakken kunnen dat.
     
  12. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.921
    113
    Vrouw
    Wij hebben by kay click carrier classic aangeschaft, en voor mij als ik thuis ben het draagshirt van Womboo. Dat is echt de beste aankoop so far.
     
  13. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Hier een fan van Tula Free To Grow!
    Mijn livesaver!
     
    Aagje90 vindt dit leuk.
  14. Aagje90

    Aagje90 Bekend lid

    25 apr 2012
    909
    334
    63
    Vrouw
    Ik ook! Wel een draagconsult gehad bij draagkracht in Utrecht. Uiteindelijk bij de Tula uitgekomen. Mijn dochter is nu net 3 en ik draag haar af en toe nog steeds. Tijdens een dagje uit als ze een beetje moe wordt vindt ze het fijn om even in de draagzak te gaan. Vaak max een uurtje dan is ze weer opgeladen.
     
  15. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Heb een draagdoek van bykay een Tula Free to Grow, een Tula Todller en de nieuwe Tula preschool voor m’n dochtertje is besteld. Ik ben Tula fan..

    Maar denk er nu aan om voor de eerste baby maanden een Marsupi of ringsling te kopen. Doek knopen kost veel meer tijd en Tula FTG vind ik de eerste maanden te groot en te stug.
     

Deel Deze Pagina