Welke draagzak?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Wensvooreenderde, 9 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wensvooreenderde

    Wensvooreenderde Bekend lid

    1 mei 2020
    812
    1.008
    93
    Hey,

    Welke draagzak hebben jullie of zouden jullie willen aanschaffen die te gebruiken is vanaf de geboorte?

    Ik heb nog een wompat todler draagzak liggen, maar dat duurt nog wel eventjes voor ik die kan gebruiken. Nu wil ik graag nog 1 aanschaffen die vanaf de geboorte kan. Nu kan ik natuurlijk nog weer een wompat aanschaffen, maar ben wel benieuwd naar jullie keuzes :)
     
  2. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.965
    17.010
    113
    Vrouw
    Ik heb de Tula free to grow, onze dochter was redelijk groot bij de geboorte (3750gr -50cm,) maar ze zat er nog niet direct fijn in.. dus niet vanaf de geboorte gebruikt.
    Heb lang zitten twijfelen tussen de Tula of Marsupi.. toch de Tula geworden, maar over de Marsupi heb ik ook veel positieve reacties gelezen.
     
  3. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Ik heb de manduca en daarbij een size it gekocht zodat ie nog smaller kan en ook voor een newborn kan
     
  4. Zuremat

    Zuremat Actief lid

    5 jan 2021
    434
    661
    93
    Vrouw
    Bij mijn vorige de Tula free to grow, maar daar passen ze idd pas echt mooi in vanaf broekmaat 56. Het kon wel, maar ik zou er niet weer voor kiezen. Bij mijn vk praktijk verkopen ze de draagzakken van Pure Baby Love (de cross & go) en die is van maat 44 - 74. Ziet er erg comfortabel uit moet ik zeggen. Als je de plaatjes op de verkooppagina's ziet vind ik hem minder mooi dan in het echt, maar dat is omdat ze die baby's er niet helemaal lekker in hebben zitten :p
     
    Mapje vindt dit leuk.
  5. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik heb beide jongens veelvuldig in de Marsupi gehad en nu ook weer gewassen en klaar gemaakt. Fijn voor het hele begin. Voor vanaf maat 56 heb ik de Tula Free to Grow!
     
    Zuremat vindt dit leuk.
  6. Zuremat

    Zuremat Actief lid

    5 jan 2021
    434
    661
    93
    Vrouw
    Die lijkt me ook heel fijn, en mooi betaalbaar, maar dat klittenband houdt me tegen. N. heeft heel veel in de draagzak gezeten tot ongeveer een jaar, maar viel er als jonge baby heel goed in in slaap. Dat klittenband losmaken lijkt me dan echt zoiets waardoor je baby weer wakker is en je weer opnieuw kunt beginnen :roflmao: Hoe heb jij dit ervaren?
     
  7. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Ik volg. Ik zit met hetzelfde dilemma. Ik heb een tula free to grow liggen, maar ini mini dochterlief paste daar echt met 3 maanden pas een beetje in.

    Dus wil nu graag iets hebben liggen voor de newborn tijd. Dacht zelf ook aan de marsupi of de bykay.

    Edit: ik lees nu dat de marsupi ook pas vanaf 3.5 kg is, ik ben bang dat wij dat niet halen bij geboorte.
     
  8. Wensvooreenderde

    Wensvooreenderde Bekend lid

    1 mei 2020
    812
    1.008
    93
    Geen tula dus :thumup:
    Marsupi heb ik idd gehad bij de 2e. Superfijn zit ie, alleen dat klittenband!!! :rolleyes:
     
  9. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.035
    3.117
    113
    Ik heb bij de jongste de ftg gebruikt. Zo goed als vanaf de geboorte. Ik krijg over het algemeen ook geen kleine kinderen..
     
  10. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Nee dat gaat goed! Moet je een beetje met beleid doen haha. Maar ligt ook wel aan je kind natuurlijk of hij wakker wordt. En fijne was dat het ook een makkelijke draagzak voor m’n man was…
     
    zonnetje2015 en Zuremat vinden dit leuk.
  11. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.865
    15.304
    113
    Ik heb bij de jongste twee de Tula Free To Grow gebruikt. Ik heb niet de behoefte gehad om gelijk vanaf de geboorte te dragen, maar ik meen dat het vanaf de eerste poging (ong 1 maand oud) prima ging.

    Ze zijn beide met ongeveer dezelfde afmetingen geboren ;) Beide waren 50cm lang, zoon woog 3550gr en jongste dochter 3515gr
     
  12. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Hier de Ergobaby Embrace, erg fijne soepele draagzak! Zeker voor de hele kleintjes (en nu nog trouwens) een echte aanrader.
     
  13. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    hier ook de ergobaby embrace! heel blij mee super fijne en zachte draagzak
     
  14. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ik heb van alles. Tula, marsupi, artipoppe bykay en een geweven doek.

    fijnste draagzak voor een newborn absoluut de marsupi. Snel makkelijk en licht in gewicht. Het klittenband heeft me nooit gestoord ( en m’n slapende zoontje ook niet) vanaf maat 62 is de tula free to grow geschikt. Eerder echt niet ook niet bij grote kindjes. Zoontje was 4220 en paste de eerste maanden echt niet mooi in de tula. Uiteindelijk heb ik een artipoppe gekocht. Dat was de enige die nog op m’n lijstje stond. Erg duur maar oh zo fijn!

    het beste advies is een draagconsult.
     
    Wensvooreenderde vindt dit leuk.
  15. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.007
    288
    83
    Ik Ben fan van de Manduca, alledrie de kids heb ik daarin gedragen. Klik & go.
    Voor het hele begin vond ik een rekbare doek nog prettiger. En na 3 mnd ging ik over op manduca tot een jaar of 3,5. De rekbare doek is maar 1 knoop dus iedereen Kan dat.
     

Deel Deze Pagina