Welke droger?

Discussie in 'De lounge' gestart door rocketscience, 19 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.163
    3.120
    113
    Vrouw
    Ik moet nog steeds een warmtepompdroger bestellen maar door slaapgebrek lukt het me maar niet om mij te verdiepen in de wereld van drogers en de juiste aan te schaffen.

    Wie wil haar ervaringen met een warmtepompdroger met mij delen en kan mij vertellen welke ik het beste kan aanschaffen? Alvast heel erg bedankt!
     
  2. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.533
    729
    113
    Ik heb 5 jr geleden een goedkope versie gekocht. Dit omdat ik toch altijd een en dezelfde stand gebruikte. Voor 260 euri had ik een B merk voor handddoeken, ondergoed en beddegoed te drogen. Prima prijs en doet het meer dan prima. In en 40 minuten is een volle lading droog!
     
  3. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Ik heb er een van electrolux, super tevreden mee. Droogt heel goed, heeft ook programma’s voor hele fijne kleding zoals zijde en wol. Ik heb er zelfs cachemire truien in gedroogd, ging prima.
     
  4. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.011
    7.333
    113
    Vrouw
  5. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
  6. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.482
    2.382
    113
    Wij hebben een miele warmtepompdroger (was het showroommodel eenvoudigste type). Het fijne is dat alle filters eruit gehaald en schoongemaakt kunnen worden. Je hebt ook systemen die dit automatisch doen, maar ik heb me laten uitleggen dat het gat van die opening niet groot genoeg is om de warmtewisselaar (hopelijk zeg ik het goed) goed schoon te spoelen. Deze zouden dus minder lang (5 jaar) meegaan.
    De verkoper zei dat als je een goede wil, je het best Miele of LG kon kopen.
     
  7. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.981
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    Hier ook super tevreden over onze miele warmtepomp droger.
    Je hoort van andere merken dat ze soms superlang doen over drogen.
    Mijn miele doet over een volle trommel handdoeken ongeveer anderhalf uur.
    Niks langer dan dat mijn oude condensdroger er over deed
     
  8. Blaadje

    Blaadje Fanatiek lid

    1 feb 2011
    1.727
    216
    63
    Wij hebben een Beko warmtepompdroger, beste koop van de Consumentenbond.
    Heel tevreden mee, een volle trommel met handdoeken droogt in 2 uur en 50 minuten.
     
  9. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.824
    2.675
    113
    't Gezellige Brabant
    Toevallig hebben wij zo'n 2 weken terug een nieuwe wasmachine van AEG gekocht. Vooral het stille valt enorm op. Voor een droger (als de oude stuk is) ga ik ook zeker voor een AEG kijken.

    Wij hebben nu nog een Indesit. Was destijds echt de goedkoopste. Omdat de technologie toen nog maar net nieuw was en we niet zeker waren over het presteren in koude ruimtes hebben we toen voor deze gekozen. Maar het grappige is dat hij prima presteert. Binnen de garantie is 2x de trommelriem stuk gegaan, maar sindsdien draait hij nog steeds. Nu is deze van de week samen met de wasmachine op een verhoger gezet en nu doet hij er nog minder lang over. Toen hij nog op de grond stond, kwam er nog wel eens water onderuit lopen, puur condensvocht. Dat is nu niet meer.
     

Deel Deze Pagina