Welke eerste beker is fijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cobon, 16 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.021
    7.336
    113
    Vrouw
    Welke beker hebben jullie voor water? Als eerste drinkbeker (geen fles dus).
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.907
    3.324
    113
    Rietjesbeker van de Hema zijn we mee begonnen.
    En een gewone plastic beker. Volgens mij ook Hema, maar kan ook van de Ikea zijn geweest.
     
    Cobon vindt dit leuk.
  3. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.021
    7.336
    113
    Vrouw
    Een gewone beker is nog niet zo'n succes haha, understatement of the year :roflmao:
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.907
    3.324
    113
    Daarom oefenden we daarmee in bad :o:

    Maar op die leeftijd kregen ze sowieso vrijwel geen water. Ben alleen af en toe gaan oefenen omdat ze geen fles dronken.
     
    Cobon vindt dit leuk.
  5. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.985
    25.422
    113
    Rietjes beker en een tijdje de 360 beker geprobeerd. Dat laatste was niet zo’n succes want hij beet in het rubbertje en kreeg dan de hele boel over zich heen. Rietjesbeker ging goed.
    We zijn met een jaar denk ik overgestapt op een gewone beker. Veel knoeien en verslikken en de beker horizontaal van de mond halen hoort er allemaal bij de eerste periode :roflmao:
    Hij is nu ruim anderhalf en kan goed uit een gewone beker drinken.
     
    Cobon vindt dit leuk.
  6. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    3.980
    5.108
    113
    Hier een bekertje van ik geloof Nuby om te oefenen - een open bekertje was dat, met een speciale vorm. We oefenden met alleen een beetje water, dan wordt het gewoon nat, maar niet vies plakkerig. Na wat oefenen gebruikten ze aan tafel een gewone beker.
    Voor zelf te drinken zonder makkelijk knoeien hadden we rietjesbekers van Avent, die hadden ze heel snel door en hebben ze nog jaren gebruikt - handig voor onderweg, voor op het nachtkastje etc.
     
    Vogelmeisje en Cobon vinden dit leuk.
  7. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.618
    21.116
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier een rietjesbeker van Avent, en Hema. Uit een gewone beker 'pas' met 1j10m. Ik had echt geen zin in dat gekledder met oefenen. :oops:
     
    Cobon vindt dit leuk.
  8. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.021
    7.336
    113
    Vrouw
    Oudste dochter had ook een rietjes beker van Avent, groot succes, maar ik weet niet meer op welke leeftijd ik daarmee begon.
     
  9. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.985
    25.422
    113
    Volgens mij kan het vanaf 6 maanden (volgens Philips). ik begon ermee toen ze maaltijden begonnen te eten en daarbij dus moesten drinken. Ik denk dat dat met een maand of 8 a 9 was? Slecht geheugen, haha.
    Om het ze te laten snappen deed ik siroop in de beker, dat motiveert als een tierelier haha!
     
    Cobon vindt dit leuk.
  10. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    560
    344
    63
    Vrouw
    Hier de 360 graden beker van munchkin gebruikt. Tuitbeker en rietjesbeker waren geen succes. Vanuit de 360 graden beker vrij makkelijk over gestapt op een gewone beker.
     
    Cobon vindt dit leuk.
  11. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Wij oefenen nu tijdens de maaltijden (groenten en fruit) met een gewone open beker. Dus ik hou vast en laat hem zo drinken. Met hulp kan hij dit eigenlijk al redelijk goed.

    Na het eten mag hij zelf nog drinken met een avent rietjes beker of met een tuitbekertje van Ikea. Rietjesbeker heeft hij goed door nu, tuitbeker is alles nat maar heeft hij wel veel lol mee :rolleyes:.
     
    Cobon vindt dit leuk.
  12. ManonBB

    ManonBB Actief lid

    27 mei 2019
    287
    186
    43
    Vrouw
    Hier een open beker vanaf een maand of 8 a 9 af en toe en alleen met water. We hebben er zo een met een uitsparing voor de neus, dat is makkelijker voor zo'n kleintje. Wel met hulp natuurlijk op die leeftijd.

    Ze drinkt daar pas sinds een maand of 2 (mu 19mnd) helemaal zelfstandig uit, daarvoor kon ze dat ook al wel, maar vond ze het toch steeds weer heel grappig om hem leeg te kiepen. Nu begrijpt ze inmiddels dat dat niet mag. ;)

    We hebben inderdaad in bad geoefend, en in de zomer als ze in haar zwembroekje rondliep op de camping ook ideaal moment om met een beker water te oefenen.

    Verder drinkt ze ook uit rietjesbekers, of 360 graden beker, tuitbeker is niet echt een succes.
     
    Cobon vindt dit leuk.
  13. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.021
    7.336
    113
    Vrouw
    Dank allen! Ik heb weer een Avent beker gekocht en ga met de gewone beker oefenen in bad :) ik ben geen liefhebber van eindeloos geknoei.
     
  14. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Hier oefenen we al een tijdje met een gewone beker, de rietjesbeker van Hema en de 360 graden van Munchkin.

    Helaas is er nog geen één een succes, de rietjesbeker en 360 graden beker snapt ze nog niet. Bij de normale beker gaat er meer naast dan in en verslikt ze zich nogal eens :rolleyes:
     
  15. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.948
    16.980
    113
    Vrouw
    We hebben een hele verzameling in huis:roflmao:
    De rietjesbeker en de beker met zachte tuit van de wibra zijn het meest een succes.
    360 beker snapt ze niet. Harde tuit beker zit ze enkel in te knagen.
    Moet zeggen dat ze met die leeftijd ook nog niet echt wilde drinken uit andere bekers dan haar fles. Maar nu gaat het heel goed (ze is nu bijna 1 jaar).
     
  16. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.934
    8.751
    113
    Eerste was een tuitbeker. Die smeet lekker maar klapte dan open.
    Poging 2 was een rietjes beker van de HEMA. Hij is niet waterdicht ( toen in ieder geval niet) maar was makkelijk om uit te drinken.

    Daarna nuby rietjes beker en die waren super omdat ze bij goed gebruik niet lekte.
     

Deel Deze Pagina