Maxi cosi in Isofix of gordels?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door waxinelichtje, 26 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

vandaag heb ik mij hierin verdiept.
    Inmiddels ben ik erachter dat de Isofix veiliger schijnt te zijn dan de maxi cosi in de gordels, alhoewel het laatste ook is goedgekeurd mits het uiteraard goed gebeurd.

Ik ben benieuwd hoe jullie de maxi cosi vervoeren en waarom jullie voor deze keuze zijn gegaan?

2. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    Wij hebben t niet aangeschaft , want hoe luguber t ook is .... mochten we aangereden worden is de klap toch net zo hard als zonder dat ding ?

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    gewoon in de gordels, bij mn eerste had ik niet eens een eigen auto

En nu bij de 2e vind ik het gewoon veel te veel geld allemaal.

als je de maxi cosi gewoon goed in de gordels doet is het net zo veilig als met isofix.

Hetgeen waardoor isofix veiliger zou zijn is omdat veel mensen de maxi cosi niet goed vastmaken in de gordels.

Maar als het goed zit zit het goed en is het een niet veel veiliger als het ander

4. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Wij hebben bij de eerste gordels gebruikt omdat wij het een luxe ding vonden.
    Nu ben ik er ook achter dat het veiliger is en hebben we er voor de tweede beeb 1 aangeschaft. Naast het gemak geldt veiligheid toch ook.

Het is inderdaad zo dat de maxicosi vaak met gordels niet goed vastgezet wordt. Ik zag hier buren hun baby zelfs de gordels verkeerd om gebruiken. De heupgordel aan de achterkant, de schoudergordel langs de beentjes.
    Daarnaast wordt hij ook gekiept met de gordels, wat ontzettend onveilig is.

Succes met je keuze.

5. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Dat kiepen idd, daar ben ik dus ook achter. Is dit altijd zo? Ik vind het erg vreemd, dacht dat het misschien te maken had met onze korte achterbank.
    Misschien de bijrijdersstoel ertegenaan klemmen? Of is dit helemaal 'not done'?

6. Koon

Koon Niet meer actief

Als je een stoel met gordels op de juiste manier vast maakt is het gewoon veilig.
    Sinds ik er vorige week achter kwam dat er 1 isofix haak is afgebroken in onze auto (waar een autostoel in verankerd zat nota bene!!) ben ik even wat sceptischer richting isofix.
    Het grote punt is dat veel mensen de tijd niet nemen om de autostoelen fatsoenlijk vast te maken of sowieso de gebruiksaanwijzing al niet eens door te nemen.

7. kimih

kimih Actief lid

28 feb 2014
    371
    0
    16
    Huismoeder
    belgië
    Heb je zoiets bij je maxi cosi ?

Bijgevoegde bestanden:

8. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Hier met de easybase dus isofix.. Kvond het eerst onzin maar kon voor 35 euro aan 1 komen via marktplaats. Nu super blij mee, erin klikken en wegrijden geen geklooi met gordels

9. Kroel

Kroel Bekend lid

3 sep 2015
    629
    1
    0
    Onze kleine man houdt mij wel bezig!!
    Brabant
    Wij hadden ook de easybase. Zowel in mijn als mijn mans auto.
    Niet zozeer voor veiligheid maar puur gemak.

Ik denk dat wanneer je er goed op let, gordels zo goed als net zo veilig zijn. Maar zo'n easybase/isofix is wel enorm makkelijk! 👍🏻

Deel Deze Pagina