welke flessen en welke voeding raden jullie aan

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamamandy, 29 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamandy

mamamandy Actief lid

27 aug 2008
    250
    0
    0
    kerkrade
    ik heb bij mijn zoontje ook flesvoeding gegeven
    daar heb ik flessen gehad van beebee jou
    nu wil ik nieuwe maar ik twijfel
    avent s flessen of iets heel anders

welke gruiken jullie of gaan jullie gebruiken?

en welke voeding

bij mijn zoontje nutrilon
    nu zegt iedereen je bent gek is zo duur zijn ook andere goede voedingen
    dus nu twijfel ik
    wat is jullie ervaring?

2. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Welke flesjes is voor elk kindje verschillend. Niet elk kindje drinkt goed uit een bepaalde fles.
    Ikzelf gebruik de flessen van BornFree, deze flessen hebben een ventieltje in de fles waardoor ze geen valse lucht binnen kunnen krijgen waardoor je minder tot geen kans hebt op darmkrampjes en oorpijn. En tot nu toe heeft hij daar ook nog geen last van gehad.

De voeding heb ik van het eigenmerk Kruitvat, naar aanleiding van een topic van een hele tijd geleden. De voeding van kruitvat wordt scheinbaar gemaakt in de fabriek van friso meen ik dat het was. Je betaald iets meer als 5 euro vor een pak. Mijn kereltje groeit er goed op in elk geval en drinkt nog steeds zijn flesjes leeg.

3. mamamandy

mamamandy Actief lid

27 aug 2008
    250
    0
    0
    kerkrade
    hey

ja goede vriendin rasde me die voeding ook aan
    maar ander zei weer dat hij klonterde

alvast bedankt voor je info

van die flessen heb ik nog nooit gehoord eigenlijk

4. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Bij mij klontert de voeding totaal niet. Hij lost ook heel makkelijk op in het water.

Weet niet of je de dokter brown flessen kent die zijn het zelfde.

5. misa

misa Niet meer actief

Ik denk dat ik voor difrax s flessen ga. Werk op een kdv en vind ze prettig in gebruik. Wil ons kindje het niet, dan ga ik avent flessen gebruiken.
    En ik ga de hypoallergene voeding van nutrilon (ivm allergieen van mijn man).

Succes met de keuze!

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben voor onze kids altijd Difrax flessen gebruikt en gebruiken deze nog, drinken hier prima uit maar dat is gewoon voor ieder kindje anders. Ik zou gewoon 1 fles van 1 merk kopen en 1 fles van 1 ander merk en dan na de bevalling kijken waar je kindje goed uit drinkt. Avent hier geen goede ervaringen mee, 1x geprobeerd bij de jongste en alles liep er gewoon uit lang de ring.

Soort voeding spreekt voor mij voor zich en daar zitten geen merken in ;), maar naast die voeding hebben wij toen we voor keuze stonden gekozen voor kunstvoeding Nutrilon omdat dit voor ons een betrouwbare naam heeft ivm gebruik van andere producten van dit merk met daarbij dat het in verschillende winkels en de apotheek te halen is wat bij bijv een eigen merk kunstvoeding niet is.

7. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    ik heb bij lorenzo de bfree flessen gebruikt

ben er zeer tevreden over, zit zo'n staafje in

die de warmte aangeeft

als het te koud is dan is die blauw

en als het de goede tempratuur is dan geeft die rose/rood aan

en kwa voeding gaf ik hem friso

en ook deze uk krijgt friso

8. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Ik had een avent fles en een difrax fles in huis. De vk raadde de difrax fles aan. Deze bevalt tot nu toe erg goed.

Wij gebruiken Nutrilon als voeding. Waarom? Heb daar een beter gevoel bij.

9. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    wij hebben het 1e half jaar eigen merk kruidvat gebruikt en zijn toen overgestapt naar nutrilon, dit omdat ze dit op het kdv ook geven. 1e halfjaar moest ik dus voeding meegeven naar kdv, na een half jaar niet meer. en ik gebruik difrax s fles

10. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik gebruik flessen van dr brown ik heb vanalles geprobeerd.

-avent...veelste snel leeg en zuigt veel lucht mee waardoor erg veel krampen.
    -nuby... die fles is onzettend groot en ligt niet fijn in de hand.
    -difrax.... opzich een fijne fles alleen ik vond het zo lastig onm de voeding in de fles te toen. En hij zuigt de speen vacium en fles losser draaien dan lekt ie steeds.

Voeding ik gebruik friso standaard 1. Na de borstvoeding werd dit me aangeraden door de kraamhulp nooit over na gedacht om andere voeding te kopen

11. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik zou de Difrax flessen proberen, die raad het ziekenhuis hier aan.

Wij hebben Friso voeding, omdat ze daar ook de eerste prematuren voeding van hadden en ze reageren er goed op. Dus nooit meer gewisseld.

12. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Ik gebruik Avent flesjes, was hier echt tevreden mee toen Keld een baby was, maar nu!!! Ze lekken constant, snap er echt niets van!! Ik raad ze dus AF! ;)

Keld kreeg Nan Pro 1 als voeding, Ella kreeg dat ook, maar was niet genoeg verzadigd en drinkt nu Nutrilon verzadiging.

13. Ilse1973

Ilse1973 Actief lid

19 okt 2007
    160
    0
    0
    Hoi,

Avent flessen bevielen niet, daarna BFree (Born Free) gekocht ivm darmkrampjes. Deze fles hielp niet. Darmkrampjes gingen na ruim 3 maanden vanzelf over. Nu gebruiken we de S-fles van Difrax en we zijn er zeer tevreden over.
    Ik heb tot voor kort (afgekolfde) borstvoeding gegeven, nu Nutrilon van Nutricia.

14. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

3 jan 2009
    509
    3
    0
    Voeding kan ik je niet mee helpen, ik geef borstvoeding. Voor op het KDV hebben wij Avent flessen. In tegenstelling tot de meeste dames hier boven zijn wij er heel tevreden over! Nooit lekkage o.i.d. en Jara kan er goed uit drinken.

Ik vraag me trouwens altijd af of krampjes door een bepaalde fles kunnen komen of juist voorkomen kunnen worden. Jara had de eerste weken ook krampjes (toen ze nog niet of nauwelijks uit de fles dronk) en die waren na een maand of drie gewoon over.

15. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Bij ons konden de Avent flessen niet, omdat hun mondjes gewoon weg nog te klein waren. (prematuurtjes) Daarom hebben wij de Avent S-fles smal als advies gekregen. Die tut is kleiner en vooral smaller.

Wij hadden natuurlijk een hele set Avent klaarstaan :) Allemaal ongebruikt op 1 na om te proberen :(

16. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Begonnen met borstvoeding, en in het ziekenhuis en de eerste dagen thuis kreeg ze Nutrilon hypoallergeen als bijvoeding.

Ivm verdenking op koemelkallergie gestopt met BV, en toen op flessen jacht gegaan.
    Eerst de difrax S flessen. Ik kan er niet mee overweg. Vind het 1 groot drama: Vacuüm zuigen, ventiel die dicht zit, lekken en ze hapten niet lekker aan.
    Overgestapt op Nuby. Deze hebben een brede speen, en hier hapten ze lekker aan. Ligt niet lekker in de hand, maar verder een hele fijne fles
    Cadeau bon gekregen, en de Dr Brown aangeschaft om eens te proberen. Wel weer met brede hals, ,dus ligt bij mij ook niet lekker in de hand, maar ze drinkt er goed uit. Ook een fijne fles.

Ik zou niet meteen een hele set aanschaffen, maar eerst 1 om te proberen. Als de fles je bevalt heb je ze zo bijgehaald.

17. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Wij gaan voor de siliconen flessen van nuby, dus de zachte variant.
    Ik wil borstvoeding gaan geven, maar lukt dit niet dan ga ik waarschijnlijk voor Friso of Bonbebe.

18. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Hier heeft ze altijd heerlijk gedronken van Kruidvat voeding en flessen van Tommee Tippee, beide aanraders!

19. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.020
    1.844
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben kruidvat voeding gebruikt, en was er heel tevreden over.
    Er is niks mis mee...het is alleen een stuk fijner voor je portomonnee ;)

We hebben difrax en avent flessen gebruikt, gewoon door elkaar, ging prima.

20. Dehtje

Dehtje Actief lid

20 aug 2009
    134
    1
    0
    Ik gebruik voor Quinten de difrax flessen, ben hier erg tevreden over. De Avent-flessen dronk hij te snel leeg net als de breastflow-fles.
    Als voeding had ik eerst friso maar ben overgestapt op Kruidvat eigen merk, ben er tot nu toe zeer tevreden over.

Deel Deze Pagina