Welke hoeslakens bij de aerosleep?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Trees, 16 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trees

    Trees Niet meer actief

    Moet je bij de aerosleep perse de speciale aerosleephoeslakens gebruiken of kun je ook andere hoeslakens gebruiken? Of 'werkt' de aerosleep dan niet meer?
     
  2. jaimy22

    jaimy22 Actief lid

    28 jun 2007
    210
    5
    18
    mij werd verteld dat je die hoeslakens van de aerosleep moet gebruiken omdat anders het anders geen nut heeft
    zijn wel aan de prijzige kant dacht iets van 15 euro per stuk
     
  3. Madeliefke

    Madeliefke VIP lid

    19 jan 2008
    6.280
    190
    63
    Ik heb beide, de aerosleephoeslakens (een keer kopen als het mamamazzeldagen zijn, scheelt je 20%) en ook jersey stretch hoeslaken. Vind het zo jammer dat je van aerosleep geen gekleurde variant hebt.

    Volgens mij maakt het voor de werking niet veel uit, wanneer je het hoeslaken direct op de aerosleep plaatst, niks ertussen.
     
  4. miekje1982

    miekje1982 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hier alleen de Jersey hoeslakens, geen 1 van aerosleep zelf. Heeft geen invloed op de werking volgens mij.
     
  5. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    De aerosleep hoeslakens hebben de gaatjes erin waardoor de structuur open blijft. Als het kindje dan met het gezichtje op het matras terecht komt, kan de in en uitgeademde lucht gewoon door circuleren. Ook als er op gespuugd wordt of de luier lekt door kan het doortrekken in de aerosleep.

    Bij alle andere materialen heeft de aerosleep geen effect meer voor een kindje onder de 2 jaar. Katoen en Jersey sluiten de aerosleep af waardoor de luchtcirculatie belemmerd word. ( in de winkels staan van die palen met luchtcirculatie. Wanneer je een aerosleep met een jersey of katoenen hoes erop legt dan valt het balletje naar beneden omdat de lucht er niet door heen kan)
    Ook bij een ongelukje van een door gelekte luier of spuug dan zal het kindje nat blijven liggen omdat niet alles erdoorheen kan trekken. Ook met een kruik is dit gevaarlijk omdat het hete water een natte plek zal vormen op het gewone hoeslaken waardoor het niet snel genoeg kan afkoelen.
     
  6. Marlett

    Marlett Fanatiek lid

    13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik heb een badstoffen hoes van de Hema. Die is opener qua structuur dan een jersey hoelaken, maar een stuk goedkoper dan de echte aerosleephoesjes.
     
  7. kahrin

    kahrin Fanatiek lid

    8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik heb de echte Aerosleep en zou ze ook echt aanraden ook.
    Ze zijn er trouwens wel in gekleurde variant.... ik heb zelf een roze en twee witte. Maar ze zijn er ook in het groen en blauw.

    Alle hoeslakens worden en blijven nat na spugen of doorgelekte luiers....... behalve de Aerosleephoeslakens.
     
  8. Trees

    Trees Niet meer actief

    Bedankt voor de reacties.

    @Kahrin waar heb je de gekleurde aerosleephoeslakens gekocht?

    Ik begrijp dat ik dus toch beter de echte kan kopen. Het was nogal verwarrend, want de ene babywinkel gaf inderdaad aan dat ik de echte moest kopen. Terwijl ze in een andere winkel weer aangaven dat het onzin was en het prima afkon met jersey hoeslakens.

    Nog één vraagje. Hoeveel moet ik er aanschaffen? Zou ik er aan drie genoeg hebben?
     
  9. Koekjeerbij

    Koekjeerbij Niet meer actief

    Goede vraag, ik twijfel ook nog of ik de echte zal kopen of niet.

    Overig de gekleurde zijn volgens mij overal te krijgen, heb ze gezien bij de prenetal, babydump en babyplanet.
     
  10. Dazwa84

    Dazwa84 Fanatiek lid

    9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Ik heb de Aerosleep hoeslakentjes erbij gekocht. Omdat ik toch al veel geld voor de Aerosleep zelf had uitgegeven. Ik dacht: straks gaat het effect weg en heb ik het nog voor niks betaald ook voor dat ding.
     
  11. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Ons hebben ze ook verteld dat je de aerosleep hoeslakens moet gebruiken omdat het anders geen nut heeft. Ze vertelde wel eerlijk dat je er echt niet meer dan 2 nodig hebt omdat ze snel droog zijn als ze uit de was komen. Dan valt 15 euro wel mee. Ik heb ze ook al in best veel verschillende kleuren gezien.
     
  12. Trees

    Trees Niet meer actief

    Inderdaad datzelfde idee heb ik ook nu ik jullie reacties gelezen te hebben. Anders kun je net zo goed geen aerosleep kopen.

    Ik ga er in ieder geval 2 á 3 aanschaffen. Ik neem aan dat ze gewoon in de droger kunnen?
     
  13. Tania

    Tania Fanatiek lid

    13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik heb de aerosleep lakentjes erbij gekocht. Ook met het idee dat ik het zonde vind als het niet meer werkt terwijl ik er toch al veel geld aan uit had gegeven.
    Ik heb er 4 gekocht, ze waren een paar weken geleden bij de babydump 2 halen 1 betalen.
     
  14. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik heb er nu 2 maar denk dat ik er nog zeker 1 ga bij halen. 1 op het bedje 1 in de was en 1 op voorraad. Als de was er dan een keer bij inschiet dan heb je er in elk geval nog 1 liggen.
     
  15. surf

    surf VIP lid

    21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    wij hebben de aerosleep hoeslakentjes erbij omdat ze zeiden dat anders de werking een stuk minder was omdat de 'gewone' hoeslakens niet genoeg lucht doorlaten. dit verschil kan je volgens mij ook testen in de winkel...
     
  16. Dazwa84

    Dazwa84 Fanatiek lid

    9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Ik heb er nu 3, hoop en denk dat dat genoeg is :)
     

Deel Deze Pagina