Welke klachten had je kind?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Antje77, 22 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antje77

    Antje77 Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    4.205
    149
    63
    Zoon (12) is positief getest. Maandagavond zijn de klachten begonnen, koorts, keelpijn en hoofdpijn. Dinsdag kwam daar hoesten bij, misselijk, overgeven en smaakverlies.
    Nu ligt hij van dinsdag al plat, heeft weinig energie of kracht waardoor hij niet wil zitten.
    Hij hoest nog steeds, hoofdpijn en lichte verhoging. Eet amper, drinkt slecht en plast maar 1 keer op de dag. Maar dat heeft hij altijd als hij ziek is, dat hij amper plast.

    Hoe verliepen de klachten bij jullie kind en hoe lang duurde het? Als er morgen niks veranderd is willen we de arts bellen. Maar wellicht is dit een normaal verloop?
     
  2. Lovieyou

    Lovieyou Fanatiek lid

    3 sep 2021
    1.122
    851
    113
    Vrouw
    Ik kan niet meepraten want onze zoon is bijna 2 en heeft echt nauwelijks last gehad van corona, maar dat komt omdat hij zo jong is. Het verloop dat jij beschrijft heeft mijn man ook wel gehad, behalve overgeven en koorts niet gemeten. Ik heb ook bijna alle klachten gehad behalve overgeven. Corona is shit! Ik had het ook nog best wel flink benauwd en dat lijkt nu pas wat op te klaren sinds een dag (de 9e positief getest).
    Altijd goed om toch even met de HA te schakelen als je het niet vertrouwd! Ik weet niet hoe het verloop is bij kinderen.
     
  3. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.318
    12.013
    113
    Vrouw
    Als het zo blijft zou ik zeker bellen met de huisarts. Hij klinkt flink ziek.
    Ons hele gezin heeft het gehad. Zoons van 5 en 9 hadden 0,0 klachten. Zoon van 13 vond 1 ochtend zijn ontbijt smakeloos, zoon van 18 had 1 middag en avond een nasale manier van praten en een paar uur hoofdpijn. Dochter van 21 had ook niet noemenswaardige klachten.
    Alleen dochter van 20 is een paar dagen grieperig geweest. Snotterig, koortsig. Vervelend, maar niet heel erg ziek.

    Beterschap ❤️
     
  4. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Ach wat vervelend, ik zou even overleggen met een arts zeker omdat hij slecht drinkt.
     
  5. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.812
    25.907
    113
    Vrouw
    Beterschap voor je zoon.
    Zou zeker de arts bellen morgen. Voor een kind van die leeftijd heeft hij het vrij heftig zo te lezen.

    Zoon van 12 is hier ook positief geweest. Maar zijn enige klacht was dat hij zich verveelde in isolatie. :roflmao:
    Met 3 keer kuchen was hij er vanaf.
     
    Syane vindt dit leuk.
  6. Vergeten

    Vergeten Bekend lid

    1 dec 2019
    990
    1.713
    93
    Vrouw
    Veel beterschap voor je zoon. Ik zou ook arts bellen.

    Hier hebben zoon van 9 en dochter van 7 geen klachten gehad, buiten een lopende neus bij dochter en wat gekuch.
     
  7. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.439
    1.611
    113
    Onze jongste dochter (8 was ze toen) heeft ook behoorlijk wat klachten gehad. Hoge koorts, keelpijn, hoofdpijn, buikpijn. Ze was echt ziek. Maar dit duurde maar één dag. Dag erna was ze nog niet helemaal fit, maar niet meer ziek. We gaven haar nurofen.
    Oudste van 12 is zonder klachten positief getest.
    Beterschap!
     
  8. Antje77

    Antje77 Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    4.205
    149
    63
    Danke allemaal. Het gaat gelukkig nu iets beter. Vanmorgen direct geplast en hoesten is wat minder.
    Voor alsnog wachten we af.

    Hij kan nu samen met mij in isolatie, gezien ik nu klachten heb en een licht positieve zelftest. Zo kan ik hem ook wat beter in de gaten houden en nog meer stimuleren tot drinken en eten.

    @Mamafiets, klagen over vervelen doet hij ook

    @Lovieyou, beterschap!
     
  9. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.812
    25.907
    113
    Vrouw
    Beterschap samen
     
  10. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    Mijn dochter was pas 6 maanden toen ze corona kreeg. Vooral koorts, hangerig, moe en slecht eten en drinken. Na 5 dagen ging het beter. Beterschap voor jullie
     
  11. Lovieyou

    Lovieyou Fanatiek lid

    3 sep 2021
    1.122
    851
    113
    Vrouw

    Gelukkig gaat het wat beter!

    Dankje! Het gaat nu weer bijna goed hier gelukkig. De flinke benauwdheid is nu na 2 weken nog minimaal aanwezig. Word niet meer 's nachts wakker dat ik het gevoel heb door een rietje te ademen, alleen nog hoesten. Mijn man had trouwens helemaal geen benauwdheid.

    Heb je veel klachten? Veel beterschap!
     
  12. Martini

    Martini Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.070
    613
    113
    Mijn kinderen hadden allebei 1 nacht hoge koorts en buikpijn. Dochter (7) de dag erna nog een beetje hoofdpijn en de dag ervoor hangerig en snel huilen. Zoon (10) volgende ochtend kiplekker en niks meer aan het handje.
    We hebben ze niet laten testen en er niet eens bij stil gestaan dat dit Covid zou kunnen zijn, zo snel was het weer weg. Pas achteraf toen we zelf positief getest waren bedachten we dat dit het bij hun hoogstwaarschijnlijk was.
     
  13. Antje77

    Antje77 Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    4.205
    149
    63
    Benauwdheid lijkt mij vreselijk. Ik voel mij als een flinke griep, moe en veel hoesten.

    Morgen gaan we toch onze huisarts bellen voor zoon. Hij knapt wel iets op, maar nog steeds misselijk na eten. Eten en drinken blijft minimaal en maar 1 keer per dag plassen. Temperatuur blijft rond 37.2 / 37.3 en energie is ook nog zeer laag. Ik vind het erg lang duren bij hem.
     
  14. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Beterschap! Mijn zoontje (7 jaar) was 1,5 dag een beetje moe, beetje hoofdpijn en een beetje koortsig.
     
  15. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.574
    6.269
    113
    Wat vervelend zeg. Beterschap.
    Hier zijn m’n dochters alleen verkouden, oudste echt maar een beetje, jongste iets meer.
     
  16. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.033
    2.167
    113
    Middelste van 12 had 1 middag wat hoofdpijn en buikpijn.
    Oudste van 14 was een paar dagen wat snotterig.

    de huisarts zal niet veel kunnen doen. Ik was zelf veel zieker energie benauwd, maar daar kon hij ook niks voor doen. Was nog niet erg genoeg om naar het ziekenhuis te moeten.

    Wat bij mijzelf wel hielp was een paracetamolspiegel opbouwen. Daarmee kreeg ik na een aantal dagen eindelijk de hoge koorts en zware hoofdpijn een beetje in bedwang.

    Ik kon ook niet eten, en heb een week lang alleen af en toe wat appelmoes en vanille-vla weg kunnen krijgen. Dus misschien helpt dat, het was koud en zacht, dat was het enige dat ik verdragen kon.
    Sterkte, lijkt me heel naar om je kind zo ziek te zien
     
  17. Antje77

    Antje77 Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    4.205
    149
    63
    De huisarts wil ik dat beoordeelt of hij niet aan het uitdrogen is i.v.m. het maar 1 keer plassen. Vanavond was zijn ademhaling ook zwaar.

    Pudding was het enige wat hij at. Een broodje gaat er wel in en vanavond met moeite wat kippensoep. Drinken is belangrijker dan eten. Echter is hij al heel mager, zal nu nog lichter zijn

    Dank je voor de tip vd paracetamol. Ik heb sinds vanavond koorts.
     
  18. Antje77

    Antje77 Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    4.205
    149
    63
    Vanmiddag mogen we naar de huisarts voor een check up en willen ze ook de urine controleren.
    Ze willen bij mij ook een check up doen, een longontsteking uitsluiten omdat ik vorige week al een virus met koorts had en toch wel veel klachten ondanks vaccinatie.
     
    sabagirl en bulakgirl vinden dit leuk.
  19. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Fijn dat jullie mogen komen. Hopelijk knappen jullie snel weer op.
     
  20. Biebsje

    Biebsje Actief lid

    27 aug 2015
    252
    86
    28
    Hoe is het nu?
     

Deel Deze Pagina