Welke klassieke Engelse jongensnaam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door MevrouwH, 30 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Leukste naam?

  1. James

    35,8%
  2. Dexter

    6,2%
  3. Oliver

    50,6%
  4. Scott

    16,0%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Hai,

    Nu bijna 30 weken zwanger en komt het toch wel dichtbij. We hebben al een zoon die Lewis heet. Een naam die klassiek Engels is maar niet veel voorkomt. Mijn vriend zijn eerste keuze is Oliver maar ik vind de naam Olivier echt niet mooi en ben bang dat mensen hem zo gaan noemen. Scott is mijn eerste keus maar vind vriend leuk maar toch niet Wow.

    James is tot nu toe ons gezamenlijke compromis. Allebei onze nr 2 naam. Ik vind hem prachtig en hij past goed bij Lewis maar James is sinds dit jaar een top 10 naam en dat vind ik minder. Nu oog laten vallen op Dexter ”dex”
    Vind ik fantastisch leuk en apart maar is nog wel een naam die niet heel gangbaar is En misschien daarom nog een beetje vreemd?

    wat vinden jullie? Ben heel benieuwd :)

    Bedankt!
     
  2. Yviev

    Yviev Fanatiek lid

    23 dec 2017
    3.015
    2.709
    113
    Vrouw
    Ik heb op Oliver gestemd. James zou mijn 2e keuze zijn! De andere namen zijn mij soort te Amerikaans ofzo :rolleyes:
     
    MevrouwH vindt dit leuk.
  3. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Zowel Oliver als James erg mooi! En nee, Oliver klinkt zó anders Olivier. Totaal andere naam. En anders.. 'men' went er maar aan dat het Oliver is en geen "Oolie-vier"

    Scott en Dexter voelen als een andere categorie namen, dan de bovenste 2 en Lewis.
     
  4. Archie83

    Archie83 Actief lid

    23 nov 2019
    407
    234
    43
    Oliver! Schitterend. Net als Lewis trouwens. Stond hier lang op 1 maar het is een andere Engelse naam geworden (een van de onderstaanden.)
    James ook heel mooi en klassiek, maar inderdaad wel erg populair de laatste tijd.
    Dexter en Scott zijn niet mijn ding, eerlijk gezegd.

    Ik moest nog denken aan:

    Owen
    Morris
    Lucas
    Oscar
    Liam
    William
    Charlie

    (maar zie nu dat je helemaal niet vraagt om andere suggesties dus je kan mn opties ook negeren :p)
     
    MevrouwH vindt dit leuk.
  5. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    opties zijn altijd welkom maar helaas hebben we deze allemaal al doorgenomen. Mijn all-time favoriet is Charlie. Als ik geen man had dan had de baby Charlie gaan heten. Helaas vind mijn man het niks want vindt het een meisjesnaam :|
    Owen vind ik ook prachtig maar vindt hij afschuwelijk. Morris stond op onze lijst en vrij hoog maar is te jut en jullerig met Lewis. Liam vind vriend ook niets en ik heb liever niet dezelfde voorletter.

    Lekker makkelijk dat namen kiezen haha. Voor een meisje waren we er gelijk uit. Voor een jongen lastig want voor ons gevoel is de leukste naam al vergeven. Namelijk aan onze zoon ;)

    James was trouwens toen ook al onze nummer 2
     
  6. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    van een andere namensite waar mensen kunnen vertellen over hun naam hoor ik juist dat heel veel mensen olivier genoemd worden ipv oliver. En ik heb zo een godsgruwelijke hekel aan die naam. Waarschijnlijk omdat het echt een heel kakkerige naam is. Ik krijg echt een wegtrekker als mensen hem te pas en te onpas olievier gaan noemen o_O
     
  7. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    James of Oliver!
     
    MevrouwH vindt dit leuk.
  8. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Tot nu toe James en Oliver. Wat ik eigenlijk al verwacht had. Heb hier eerder wat gepost over deze namen en toen kwamen deze 2 er ook steeds uit. Bedankt tot nu toe voor jullie antwoorden :)

    Oliver is wel aparte en minder voorkomend dan James en daarom blijf ik het toch ook mooi vinden. James ook prachtig maar is veiliger lijkt wel.

    mijn collega heeft een James van 13. Toen hij geboren was heeft ze heel veel vreemde reacties gekregen op zijn naam. Mensen vroegen of ze het wel serieus meende :p

    En nu is het een hele populaire naam. Grappig hoe tijden zo veranderen.
     
  9. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.632
    10.534
    113
    Persoonlijk vind ik Scott heel leuk, stond ook op ons lijstje, maar wij zijn niet van de Engelse namen. Bij Lewis vind ik James het mooiste staan, maar ik vind het samen wel heel erg Engels. Als dat is wat jullie willen, dan lijkt het mij een prima combi.

    Toch nog een suggestie: Collin.

    Lewis en Collin vind ik een leuke combinatie.
     
    MevrouwH vindt dit leuk.
  10. Dastoch3

    Dastoch3 Bekend lid

    1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Ik dacht gelijk aan James. Maar ook aan Simon!
    Oliver staat hier ook hoog op mijn lijstje, dus die vind ik ook erg leuk. Sommige mensen blijven namen verkeerd uitspreken.

    Mijn man noemen ze vaak bij een heel andere naam dan wat hij eigenlijk heet. En het is ook constant dezelfde verkeerde naam, haha.
     
    MevrouwH vindt dit leuk.
  11. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Collin ook leuk maar ook afgekeurd door vriend.

    wij zoeken juist weer een engelse naam omdat we niet echt van de nl namen zijn maar meer omdat ik een Nederlandse of bijv Scandinavische naam niet bij Lewis vind matchen. We hadden ook een Engelse meisjesnaam.

    Scott vind ik leuk want kort maar krachtig en lekker stoer. Maar goed dat gaat hem niet worden want vriend vind het niet leuk genoeg helaas.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  12. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Simon zou ik niet voor kiezen want mensen gaan dat automatisch op zijn Nederlands uitspreken. Dan moet ik dat steeds verbeteren hahaha
     
  13. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Bij klassiek denk ik echt aan James. Oliver een mooie tweede.

    Dexter vind ik een heel andere categorie en bij Scott moet ik altijd denken aan t liedje “Scotty doesn’t know”.
     
  14. Archie83

    Archie83 Actief lid

    23 nov 2019
    407
    234
    43
    Nee! Charlie hoort toch echt bij een jongetje vind ik! (Al is t voor een meisje geen verkeerde naam...).

    Morris en Lewis vind ik dus echt geweldig, ook samen! (Zoontje zou een tijdje zo gaan heten, maar toch iets anders gekozen).

    Maar met Oliver en James als opties kan je sowieso niet verliezen vind ik! :thumup:
     
  15. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    ergens heeft het wel wat. Morris en Lewis. Had dat al gepolst in mijn omgeving en niemand vond het echt jut en Jul maar het bleef maar in mijn hoofd zitten. Het was wel echt even de naam voor ons maar uiteindelijk hebben we die toch laten gaan vanwege die reden.

    ik twijfel gewoon over James en Oliver. Ik vind het mooi maar ook zo moeilijk dit keer om echt iets te beslissen. Gelukkig hebben we nog even.
    Dexter valt af bij nader inzien net als Scott want vind vriend toch niet leuk genoeg.
     
    Archie83 vindt dit leuk.
  16. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    Van dit lijstje James.

    Oliver vind ik te Oliver Twist. Scott gewoon niet mooi (en geen idee of ‘scotten’ nog een woord is dat gebruikt wordt, ik word oud ;)). Dexter vind ik ook niet mooi en doet me bovendien denken aan een tv-programma (wat ik alleen van aankondigingen ken, maar ik zou niet die associatie met mijn kind willen...).
     
    MevrouwH vindt dit leuk.
  17. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Ok nu zit Morris weer in mijn hoofd :D
    Paar weken geleden hebben we besloten die te laten gaan ivm het eventuele jut en Jul gehalte maar aan de andere kant past het ook weer goed bij elkaar. Dit wordt steeds makkelijker zo hahaha.
     
  18. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    haha dat van dat Scotten is ook uit mijn tijd. Geen idee of dat nog gebruikt wordt. Ik snap sowiezo helemaal niks meer van die hedendaagse jeugd. Misschien maar goed ook.

    ik ken de serie ook niet behalve van naam. Het doet me eerder denken aan die tekenfilm van cartoon network vroeger
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  19. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Morris is heel erg leuk, net als Oliver. Tussen deze twee zou ik niet kunnen kiezen, alle twee zo leuk!!! James vind ik erg saai.
     
    hummeltje5 en MevrouwH vinden dit leuk.
  20. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.632
    10.534
    113
    Bij ons paste Scott inderdaad niet vanwege de Nederlands/ Friese/ Scandinavische namen die wij onze zonen hebben gegeven, maar hij blijft heel stoer!

    Ik vind zelf James een naam waar je een bepaald beeld bij hebt. Is niet per definitie een verkeerd beeld, maar de vraag is of dat past.
    Oliver en Morris hebben dat minder;
    Lewis en Oliver klinkt voor mij chique;
    Lewis en Morris klinkt voor mij wat stoerder.
     
    hummeltje5 en MevrouwH vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina