Welke laptop/tablet voor school?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloemenmeisje, 21 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemenmeisje

    Bloemenmeisje Niet meer actief

    Aangezien ik in februari weer ga beginnen met een opleiding, ben ik mij aan het oriënteren op een laptop of tablet.

    Nou heb ik geen zin om een grote laptop met me mee te sjouwen, dus dacht ik dat een kleine laptop of tablet misschien wel handig zou zijn.

    Een oud klasgenootje nam altijd een tablet met toetsenbord mee naar school. Op deze tablet kon zij wel Microsoft Office gebruiken. Dit lijkt mij ideaal, maar als ik google op tablet met toetsenbord kan ik niet zien of ik hier ook Word op kan gebruiken. Het aanbod is zo groot dat ik door de bomen het bos niet meer zie.:o:

    (Thuis hebben we een goede (grafische) laptop van €1400 maar ik wil deze eigenlijk liever niet mee naar school nemen.)

    Waarvoor moet hij gebruikt worden: Het maken van aantekeningen (in Word) tijdens de lessen. Ik zal veel reflectieverslagen moeten schrijven, maar dat zou ik eventueel ook thuis op de laptop kunnen doen.

    Willen jullie met me meedenken? :)
     
  2. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.460
    24.302
    113
    Mijn dochter heeft een chromebook van tussen de €200-300. Precies geschikt voor het doel wat je beschrijft en goed mee te slepen (licht en niet al te groot 14 inch), daar he3t zij hem nl ook voor. Ik weet alleen niet meer precies welk type.
     
    Bloemenmeisje vindt dit leuk.
  3. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ik heb een Lenovo laptop. Was rond de 200 euro. Super ding, ben er heel tevreden over en meer functies en opslag dan een chromebook.
    Ik had een klasgenoot met een mini laptop en 1 met een tablet maar die waren daar snel mee klaar. Kwamen na 2 weken toch aanzetten met een gewone laptop
     
    Bloemenmeisje vindt dit leuk.
  4. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Mijn man heeft een tablet met toetsenbord. Het is leuk hoor voor een beetje google en hij maakt er aantekening mee (tekenen, niet typen), maar als je er ook echt verslagen etc op moet typen werkt dat niet lekker. Ik zou gewoon een 13/14/ inch kopen, die kun je prima meenemen.

    Je kunt evt bij Tweakers kijken wat er goed uit de test komt. En ik neem aan dat er nu met het nieuwe studiejaar genoeg tests voor school-laptops te vinden moeten zijn..
     
    Bloemenmeisje vindt dit leuk.
  5. Bloemenmeisje

    Bloemenmeisje Niet meer actief

    Bedankt voor je reactie. Klinkt goed! Welk Chromebook heeft ze precies?


    Dankjewel voor je reactie! Welk model Lenovo laptop heb je? Daar zat ook mijn twijfel inderdaad; een laptop is toch over het algemeen beter geschikt dan een tablet.

    Bedankt voor je reactie! Ik ben er inmiddels ook over uit dat het een laptop wordt. Nu nog even kijken naar het aanbod. :thumup:
     
  6. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.460
    24.302
    113

Deel Deze Pagina