Welke luiers en billendoekjes en hoeveel?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Robano88, 24 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robano88

    Robano88 Fanatiek lid

    21 nov 2012
    1.165
    59
    48
    Het onderwerp zegt het al :) welke luiers en billendoekjes kopen jullie en hoeveel 'voorraad' kopen jullie in?

    Ik denk dat wij voor pampers willen gaan maar daar heb je normale en bijvoorbeeld ook sensitive.

    Dus ik ben even opzoek naar advies :)
     
  2. Lisa2001

    Lisa2001 Actief lid

    21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wwij hebben voor pampers gekozen en de billendoekjes ook van pampers en dan de sensitieve variant. Vooral doen waar je je eigen fijn bij voelt.

    Ik heb 2 dozen billendoekjes 18 pakken (was in de aanbieding) en 2 pakken maat 1 en 2 pakken maat 2. Elke baby is verschillend dus het is sowieso gokken.
     
  3. Lentekriebels

    Lentekriebels Fanatiek lid

    15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Wij gaan wasbare luiers proberen, heb een heel pakket besteld bij Little Lamb van bamboe en katoenen luiers en overbroekjes. Heb er van beide 20, zodat hopelijk het wassen goed te doen blijft. Ben benieuwd hoe het bevalt straks.
     
  4. Myself82

    Myself82 Actief lid

    27 feb 2012
    336
    0
    0
    Hier pampers newborn voor de luiers, maar ook de kruidvat zijn prima.
    Luierdoekjes die van Zwitsal de gewone.

    Tip: bewaar de bonnetjes vd pakken luiers en je kunt ze altijd ruilen voor een maat groter. Op luierinfo.nl kun je zien waar ze in de aanbieding zijn. Voor pampers is 15 ct per luier een goede aanbieding voor maat 1.

    Ik had nu 2 midpakken maat 1 + 1 klein pak mt 1 pampers en 1 pak kruidvat mt 1 (valt kleiner). Nu 2 pakken maat 1 pampers bijgehaald. Ze is nu 2 weken en was 3420 gram bij de geboorte.
     
  5. Rietje88

    Rietje88 Niet meer actief

    Wij hoeven het komende half jaar geen luier meer te kopen. We gebruiken pampers luiers met zwitsal doekjes. Doekjes heb ik voor een jaar ofzo. Ik weet het veel te veel XD er was een hele goede aanbieding.
     
  6. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.151
    1.943
    113
    Wij gebruiken Kruidvat luiers en Hema billendoekjes. Ik heb niet heel veel luiers in de kleinste maat (2-5 kg), volgens mij 2 pakken.
     
  7. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    Mijn advies is om nooit teveel van te voren te kopen als je nog niet bekend bent met het merk !

    Billendoekjes.... Die van de Aldi zijn nat.... Tenminste bij onze Aldi.... Erin knijpen en er komt een enorme hoeveelheid nattigheid uit

    Pampers doekjes ... Wij vinden ze enorm stinken (net als hun luiers vooral wanneer er in geplast is geeft het een enorme geur )

    Die van de action vinden wij aan elkaar plakken

    Huggies vinden we fijn en die van de Lidl ook.

    Luiers hadden wij bij de eerste Huggies dit werkte niet, Lidl luiers lekte hij ook in door, en uit eindelijk bij de bumblies uitgekomen

    Bij de tweede bumblies gekocht maar dat was zo een smalle baby dat die hele luier niet goed zat en bij haar kwamen we uit op de Huggies

    Bij de derde Huggies en Lidl en bumblies geprobeerd maar uiteindelijk kwamen we uit bij de Kruidvat luiers die goed bevielen en ook bij onze vierde vallen de Kruidvat luiers goed

    Het is echt postuur afhandelen en plas afhankelijk wat bij de 1 goed zit lekt bij de ander door

    Ik zou pas gaan inslaan als je weet dat het merk ook werkelijk bevalt en dan inderdaad bonnetjes bewaren van merk kun je wel ruilen maar niet van pampers naar bijv eigen merk of andersom
     
  8. Gemma79

    Gemma79 Fanatiek lid

    19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hier gaan we voor pleegzorg in de jongste categorie.
    0-3 jaar.
    Heb dus van alle maten 1 pak gehaald. Dan heb je het tenminste in huis.
    Het kan met crisiszorg zo zijn dat ze 16:00 bellen en om 18:00 op de stoep staan met een kind.
    Heb een doos met billendoekjes pakjes gekocht van pampers sensitive.
     
  9. Zonnetje3

    Zonnetje3 Niet meer actief

    Aanvankelijk hadden wij pampers. We zijn toen een aantal andere merken gaan proberen. We hebben een aantal kleine verpakkingen van oa Etos, kruidvat en AH geprobeerd en kwamen er toen op uit dat we Etos luiers het prettigst vonden. Sindsdien dus Etos luiers.

    Qua Billendoekjes per toeval op Hema doekjes gestuit (cadeau gekregen) en deze bevielen erg goed! Stinken niet, zijn wel vochtig maar niet te nat en belangrijkste dat ze niet irriteren bij onze dochter. Van etosdoekjes kreeg ze enorme uitslag, tot bloedens toe :(

    Bij nr 2 kiezen we in eerste instantie dan ook voor Etos luiers en Hema doekjes.

    Ik zou dus gewoon wat verschillende proberen en kijken wat je prettig vindt. De duurste merken zijn niet per se het beste ;)
     
  10. Marcelle99

    24 aug 2015
    78
    0
    6
    Gastouder
    Lelystad
    Ik moet in maart bevallen en heb 3 pakken luiers maat 1 in huis. Gekregen bij de gratis babydozen.
    Ga nog wel 1 of 2 pakken nummer 2 halen maar weet nog niet zeker of ik pampers of kruidvat luiers wil gaan gebruiken.

    Verder heb ik een doos billendoekjes gekocht ( etos )
    Fijne zwangerschap verder!
     
  11. vaddie

    vaddie Fanatiek lid

    30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier etos luiers in huis. Maat 1 en 2 waren in de aanbieding. Van maat 1 3 pakken in huis en 3 van maat 2. Billendoekjes hebben we van de action.
     
  12. Emihan

    Emihan Actief lid

    18 aug 2015
    464
    64
    28
    Voor de eerste 3 maatjes pampers new baby en daarna (vanaf maat 3) pampers babydry en als ze echt gaan lopen pampers activit. Etos zijn ook prima luiers, alleen kom ik steeds weer uit op pampers. Billendoekjes koop ik altijd in de aanbieding bij Etos(eigen merk) en dan altijd voor gevoelige huid.

    Ik koap altijd luiers voor een maand ik. Billendoekjes grote voorraad. Laatst nog 24 pakjes gekocht
     
  13. Rietje88

    Rietje88 Niet meer actief

    Als je baby nog niet geboren is dan is 4 pakken maat 1 en maat 2 wel het max. Maar dan wel met een goede aanbieding. Als je die niet tegen komt zou ik gewoon 1 pak halen maat 1 en 2 en daarna wel verder zien.

    De reden dat ik zoveel heb is omdat ik voornamelijk voor mijn oudste in huis heb.
     
  14. Joycey

    Joycey Niet meer actief

    Ik zou eerst maar eens beginnen met 1 pak maat 1 pampers newborn en 1 pak maat 2 pampers newborn. Mijn ervaring is dat je al snel teveel hebt. Ik hield zelf in het begin bijna 2 pakken van beiden over; dus die heb ik een vriendin met een tweeling cadeau gedaan. Je baby beweegt toch nog niet zoveel; het moet wel heel gek zijn wil je baby doorlekken - volgens mij dan. Ik heb het nooit meegemaakt.

    Mocht men toch luiers cadeau willen doen, kun je beter vragen naar pampers active fit maatje 4 of 5 :D Dat duurt nog wel even voordat ze die aankunnen (vanaf anderhalf ofzo) maar ik denk dat je daar het meest van nodig gaat hebben. Wij vinden die luiers ideaal qua pasvorm voor onze kleine man.

    Maar goed; luiers verschillen zo erg. Die van de Kruidvat zijn breder en die van de Etos langer; of andersom - ik haal dat altijd door elkaar. Het ligt aan hoe je kindje is, hoe beweeglijk en hoe de pasvorm zit.

    Wij hebben hier of de bumblies of de Lidl-luiers (want de Lidl doekjes zijn GEWELDIG!!! Daar zweren we bij) en voor 's nachts pampers active fit; dat blijken de enige luiers te zijn die niet doorlekken.
     
  15. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw

    Doorlekken toch heeft niets met bewegen te maken. ?

    Als de luier schreef gaat zitten door bewegen lek je niet door, dan zit het gewoon niet goed en gaat het er langs,

    Doorlekken is in mijn ogen dat de luier niet meer vocht kan opnemen en te vol is waardoor het mis gaat.

    Of dat de luier wel goed zit maar het kind te smal voor de luier waardoor de luier niet goed aansluit.


    Kan het mis hebben hoor.... Maar ik heb doorlekken altijd opgevat als bovenstaande
     
  16. flavour2

    flavour2 Actief lid

    18 jan 2012
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier luiers van pampers, zijn bij de 1e goed bevallen en nu voor de tweeling ook.weer voorraad ingeslagen.
    Het ligt ook aan je kindje hoe zwaar t geboren wordt. Onze kleine man was maar 2630 gram en heb dus een hoop luiers gebruikt in maatje 1!

    Hier nu voorraadje ingeslagen tijdens actie 1+1 gratis

    De billendoekjes hebben we van trekpleister zelf.
    Zwitsal vind ik ook goed, maar zijn dan weer duurder.
    Action, bumblies, hema, bevielen hier niet goed.
    Maar dat zou je toch zelf.moeten ervaren! Succes ;)
     
  17. Robano88

    Robano88 Fanatiek lid

    21 nov 2012
    1.165
    59
    48
    Bedankt meiden :) ik heb een hele mooie aanbieding gezien van pampers. Ik denk dat ik daar maar wat van koop maar niet teveel
    Wang met luiers en billendoekjes wil ik toch wel proberen aan te schaffen met kortingen en aanbiedingen
     
  18. mimimama88

    mimimama88 Fanatiek lid

    19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Wij hadden 1 pak pampers newborn maat 1, 1 pakje luiers maat 1 van de kruidvat en 2 pakken maat 1 van de etos.
    Pampers waren in het begin veel te ruim. Hebben toen vooral huismerk kruidvat of etos gehad.
    Billen doekjes hebben we die van europrofit, verkrijgbaar bij kruidvat en trekpleister, zijn goedkoop en doen het prima. Andere merken hebben we niet getest.
     
  19. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Ik ben bij dochterlief begonnen met pampers maar die bevielen totaal niet. Uiteindelijk was de Kruidvat luier perfect voor ons ook gebruik ik de doekjes van Kruidvat. Voor deze beeb heb ik nog een half pak Kruidvat maat 0 (over van zus 😉 ) en ik zal tzt nog 2 pakken maat 1 aanschaffen
     
  20. caat

    caat Fanatiek lid

    5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Hier vorige keer begonnen met pampers newborn en uiteindelijk was ook de kruidvat (nog steeds) prima. De etos was goed tot maat 4. Bij 4 veel lekkage. Ik gebruikte pampers voor de nacht en ook daar is verschil in soort. Nu draagt ze easyup pamperbroekjes voornamelijk omdat die perfect zitten en kruidvaf of etos vind ik stug.... met tussendoor kruidvat luiers om bij ongelukjes snel te verschonen zonder hele verkleedpartij. Billendoekjes eigenlijk al 2.5 jaar pamper sensitive (of sensitive van action) en natte washandjes action (groene verpakking). Je moet tussendoor gewoon proberen wat je fijn vind. Ik bestel van pamper luiers en doekjes altijd maandverpakking bij wehkamp of bol.com (vaak aanbieding)... volgende dag in huis dus kan je eerst voorraadje leeg maken!
     

Deel Deze Pagina