Welke maat badstandaard?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door NathalieD, 7 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Ik wil graag binnenkort de Bebe-Jou Badstandaard halen bij Babydump, hij is in 2 maten. 98 cm en 103 cm. Iemand ervaring mee? Ik zou niet weten welke maat ik moet nemen.

2. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ik lees even mee. :)

3. Trees

Trees Niet meer actief

Ik zou er even achter gaan staan in de winkel, want dan voel je meteen wat een prettige hoogte is. Ik vond zelf de lage fijn en mijn manneke de hoge. Ik ben dan ook 1.68 en hij 1.88 en daarom zijn we uiteindelijk voor een verstelbare die op beide hoogtes kan, gegaan.

4. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Ik ben zelf 1,68 en mijn vriend tegen de 1,80. Mss toch beter voor de lagere gaan?

5. Trees

Trees Niet meer actief

Ik vond de hoge echt te hoog met mijn lengte. Ik had het gevoel alsof ik boven mijn macht moest gaan werken. Aangezien jouw vriend ook iets kleiner is, is de lage denk ik wel fijner.

6. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik ben 1.66 en wij hebben de lage standaard, omdat ik Julie meestal in bad doe. Maar zelfs de lage van BebeJou vind ik nog vrij hoog... ik moet altijd een beetje boven m'n macht werken zeg maar! Dus het ligt er helemaal aan hoe lang je zelf bent wat voor jou de goede keus is.

7. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Wij hebben voor de hoge gekozen en daar heb ik achteraf spijt van gehad. Ik ben 1.66 en manlief 1.98. Hij heeft Noor dus ook merendeels in bad gedaan. Noor is al vrij snel (met ons)in ons eigen bad gegaan en zit nu zelfstandig in een badring.

8. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Oke thnx, ik ga dan voor de lagere:)

9. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Ik ben 1.71 en mijn vriend 1.80 en wij hebben de hogere standaard. Die is ons geadviseerd door de verkoper bij Babydump. De lagere was funest voor mijn rug geweest. Je moet goed staan als hij in het badje ligt (dat je rug recht is en je niet voorover hangt) dat is het voornaamste. Mijn zoontje is nu 7 kilo dus lang badderen zit er niet meer in maar nog nooit last van mijn rug gehad!

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    wij hebben van vrienden een wat oudere standaard over kunnen nemen van bebeyou.
    die kan je op 3hoogtes verstellen, wat erg handig is aangezien ik 1.58 ben en mn man 1.46.
    toch had ik (mede door bi) last van mn rug en heb ik zo`n badzitje gekocht waar alyssa in kon liggen.
    vandaag moest ik ff wat dingetjes schoonmaken en heb ik hem opgezet en was er weer erg blij mee dat ie vrij laag kan.

tipje: ga erachter staan met een badje erop en kijk of je makkelijk in het badje kan "werken" .

liefs doris

11. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Wij hebben de hogere maar ik vind hem eigenlijk te hoog (ik ben 1.69 en mijn man 1.79 m.).

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.715
    18.663
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    En hoe vind je man hem, Koetje? (Zijn lengte zit meer in mijn richting, ik ben 1.77)

13. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Vanuit de fabrikant is ons verteld dat wanneer je langer bent dan 1.73 moet je de hoogste nemen. Ben je kleiner dan is de lage beter.
    Bedenk daarbij wie hem het vaakst in bad gaat doen. In de praktijk is dat meestal de mama.

14. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Ik zou ook voor de lage gaan.. Ik heb mijn badje en badstandaard via Marktplaats gekocht maar had achteraf gezien beter moeten kijken.. Waarschijnlijk hebben wij hier een hoge staan... Want ik heb af en toe echt het gevoel dat ik ook boven mijn macht bezig ben...

15. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Ik heb de lage nu binnen en bevalt me goed als ik er naast sta, ben er blij mee:) Die andere was zeker te hoog geweest.

16. misa

misa Niet meer actief

Wij zijn allebei lang (1,81 en 1,96) dus gaan voor de hoge. Heb er al eens voorgestaan, maar ik denk dat wij die zelfs wat te laag vinden. Maar ze kunnen toch altijd op twee standen?
    Zo niet, dan zou ik ook kijken naar die het meest zal gaan badderen!

17. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Die van Bebe Jou niet. Je hebt of de 98 of de 103 cm. Dus daar zitten geen standen op. Je moet uit die 2 maten kiezen.

Deel Deze Pagina