Welke maat boxkleed?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door aicirtap, 31 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik heb een tweedehands bopita box overgenomen. Hij ziet er nog super mooi uit. Ik dacht dat het een standaard formaat was. De plaat waar het kindje op ligt is 73 x 88 cm. Welke maat moet daarbij??
    Ik kreeg gisteren van iemand een plaatje maar kom er niet helemaal uit.
    Ik zag net wel een leuke van 77 x 97cm. Dat zou nog kunnen.
    Ook had ik graag een boxmatras er onder gewild. Maar die is er niet in die afmetingen.
    Heb ik nou zo rare box gekocht?! Baal een beetje.

    Nu zie ik voornamelijk boxkleden van 85 x 100 cm. En dat zijn ook de leukere.
    Maar is dat niet veel te groot? En is het niet onveilig dat er dan zo hoge rand omhoog staat?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    He meid, dit vroeg ik me laatst ook af en las op internet dat je een maat zo dicht mogelijk bij de maten vd box moet zoeken. En dan liever iets groter dan keiner.
    Ik dacht eerlijk gezegd ook dat boxen soort van universeel waren, maar ook hier een ietwat afwijkende maat.
    Boxmatrassen geen ervaring mee. Ik hoorde dat het niet persee nodig is omdat een baby zo weinig weegt en dus prima ligt op een boxkleed alleen?!
     
  3. beebj

    beebj Niet meer actief

    Hier idd ook enkel een boxkleed:) En als het echt een hele dunne is, eventueel 2 boxkleden op elkaar.
     
  4. xBambi

    xBambi Actief lid

    27 jun 2014
    383
    236
    43
    Eindhoven
    Inderdaad kun je beter een iets te groot boxkleed hebben dan te klein!

    Ik heb wel een zachte ondergrond in de box gedaan, leek mij anders toch erg hard liggen. Maar ik heb een boxkleed waar niet veel vulling in zit. Als je een dik boxkleed hebt, zal dat ook goed genoeg zijn :D
    De eerste weken heb ik haar ook nog eens op het voedingskussen gelegd in de box, misschien oplossing voor de eerste weken :o:
     

Deel Deze Pagina