Hai ouders! Ons kindje van bijna 3 krijgt een nieuw bed, maatje 70x160! Nu ben ik benieuwd naar welke maat dekbed jouw voorkeur zou uitgaan? 120x 150 of 140x 200 ik hink op 2 benen? Daarom benieuwd naar jullie visie, gevoel en/ of ervaring Misschien heb je er al wel ervaring mee. Dank alvast!
Ik heb ook op peuterbed gewoon 140x200 neergelegd. Lekker veel deken rondom is niet verkeerd . Wij hebben zelf ook grootst mogelijke dekbed op ons bed liggen, ha ha.
Wij zijn toen voor de kleine variant gegaan. Zonder visie verder . Niet eens over nagedacht om een grote te doen eigenlijk.
Bij een normaal éénpersoonsbed van 90x200 heb je meestal een dekbed van 140x200. Je dekbed is dus wel breder dan je bed is, maar daarnaast even 'lang' en niet korter. Bij een bed van 70×160 klinkt dat met een dekbed van 120x150 niet 'in verhouding' zoals bovenstaande. Ik zou dan denk ik zelf een normaal één persoonsdekbed gebruiken en hem achter wat verder instoppen.
dit zou ik ook doen.. en als het dekbed niet te dik is kun je aan de zijkant ook nog wat onder het matras proppen om te voorkomen dat het los komt .
Dit is een van de redenen dat wij meteen voor een normaal eenpersoonsbed zijn gegaan. Je kan al het beddengoed een paar jaar later voor de grotere maat kopen. ik zou voor de passende maat gaan, dus de kleinere, maar ik zou zelf dus voor 90x200 qua bed gaan
Dit is wat wij doen, dochter slaapt er prima onder en bij zoons ook altijd goed gegaan....die slapen nog steeds onder hun "eerste" dekens!
Gewoon eenpersoons. Kan je eventueel ook overdwars leggen. Kan je hem goed instoppen. Of gewoon een eind aan de onderkant.
Dat vind ik zelf wel gevaarlijk. Zoveel stof om onder te komen dan. Een peuterdekbed kan ik ook aan alle kanten prima instoppen.
Ik zou voor de grotere maat gaan. Kan je ze veel beter instoppen. Je kan hem altijd aan de achterkant er verder in doen, dan valt het qua lengte ook wel mee!
Ik zie niet in waarom? Meeste stof lag netjes onder het matras. Hebben we bij alledrie de kids zo gedaan (vanaf de 2.5 a 3 jaar)
Wij hadden dus al een ledikant maat dekbed en ik vond het onzin om voor het peuterbed nog een deken te kopen. Wij gebruiken voor onze bijna 3 jarige dus een ledikant dekbedje in haar peuterbed. Misschien als ze groter is dat ze dan een eenpersoons dekbed krijgt maar voor nu is dit helemaal prima . Ik zou voor nu een eenpersoons erg groot vinden
140x200. Wij stopte hem niet onder maar rolde het einde op. Nu was dit een bed wat klem stond. Je kan het ook over het voeteneind laten vallen. Ik weet alleen de leeftijden niet meer. Een ledikantje kan langer gebruikt worden dan 3 jaar
Ons zoontje van 2 heeft al 1.5 jaar een 1 persoons bed. Eerst alleen met slaapzak maar sinds kort met dekbed van 120x150. Het is een kind dat echt het hele bed doorgaat en deze deken kan hij meenemen zonder er in verstrikt te raken. We hebben wel eens een 1 persoons dekbed gebruikt maar dat werd 1 grote warboel en frustreerde hem daardoor enorm. Ik zou dus voor 120x150 gaan.
R ligt al een tijdje op een normaal 1 persoons bed (geloof net 2jr oud) en in eerste instantie had ik zn ledikant dekbed er nog op liggen, maar al vlot heb ik gewoon een normale eenpersoons (140×200) op gedaan. Ik wilde wel eerst zeker weten dat die knuppel niet met zn hoofd onder zn dekbed ging liggen en had sinds zn grote bed dan ook een losse wifi camera met bewegingdetectie in zn kamer. En hij heeft dan wel een katoenen dekbed (en voor de winter winter polyesther). De rest slaapt onder wollen dekbedden maar zeker de winter combi is gewoon echt te zwaar nog (en de doorlek risico's zijn ook wat hoog met hem). Manneke sleept gerust zn hele bed door zn slaapkamer heen, dan moet een dekbed ook wel lukken. En als hem iets niet lukt dan gilt hij wel moord en brand vanwege een gekwetst ego. Heb nog geen verstrikkingen gehad wel verbouwingen en slaapplekken in alle hoeken van zn kamer (dan ligt hij op de ene helft en trekt de andere helft over hem heen, als een soort slaapzak zonder ritsen)