welke maat slaapzak?!? hema of prenatal?

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door mana87, 18 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mana87

    mana87 Actief lid

    3 jun 2013
    335
    20
    18
    Ik kom er even niet uit. Ik wil graag een slaapzakje kopen maar weet niet welke ik het beste kan aanschaffen. En of het überhaupt wel mag!? M is nu 6 weken maar is zo druk dat hij steeds zijn dekentje aftrapt. Hij is nu 57.5 cm lang.
    welke maat moet ik hebben? En moet er ook nog een dekentje overheen als hij zijn slaapzakje aanheeft?
    En welke zijn beter lees goede dingen over die van de Hema maar ook minder goede dingen. En over die van de Prenatal kan ik niet niet veel over vinden.
     
  2. Leonike

    Leonike Bekend lid

    21 nov 2011
    521
    2
    18
    Ik heb zowel hema als prenatal.
    Ik ben over beide tevreden.
    Kruidvat heeft ook fijne slaapzakken, die zijn regelmatig in de aanbieding.
    qua maat kun je kijken naar de kledingmaat. Als je kindje nu in maat 56 zit, zou ik kiezen voor een slaapzak die een maatje groter is. Wel even opletten dat het gat bij het hoofdje niet te groot is.
    Mijn dochter had vaak nog wel een dekentje of lakentje eroverheen. Als je een winterslaapzak met mouwen hebt is dat niet nodig denk ik. Is een beetje afhankelijk van de temperatuur van de slaapkamer.
     
  3. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.075
    3.516
    113
    Ik heb van beide wel slaapzakken, maar winterslaapzakken eigenlijk allemaal van hema. Mijn zoontje is net uit de 50-62 gegroeid, daar lag hij vanaf een week of 4 in, ideaal. Hij is nu al 65 cm en slaapt nu in de 68-80, lekker warm! Hij heeft er wel een deken bij over (meestal tot zijn middel) maar op onze slaapkamer is het nu maar 10 graden ongeveer.
    Ideale temperatuur is zo'n 16-18 graden, dan hoeft er geen deken bij.
     
  4. Pluisjee

    Pluisjee Fanatiek lid

    15 mrt 2012
    4.592
    19
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mij is altijd verteld lichaamslengte + 10 cm is goed.

    Ik had in begin van prenental de 60 cm hier heeft hij van de zomer tot ik denk ruim oktober in geslapen. Vond het fijn dat hij deze goed pasten omdat die klein was. Dit was ook een dunne slaapzak en toen het kouder werd heb ik 2 nieuwe gekocht in 70 cm. Hier ligt hij nog in maar wordt nu echt te klein. Ik ga er ook 1 halen bij de hema die 68/80. Zoontje is nu rond de 68 cm namelijk....
     

Deel Deze Pagina