Welke maat slaapzak voor pasgeboren baby?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Djaminah, 19 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djaminah

    Djaminah Actief lid

    23 mei 2007
    276
    1
    0
    Utrecht
    Ik heb verschillende slaapzakken gekregen (van vriendinnen, nicht) in verschillende maten. De kleinste is 70. Moeten/mogen ze al vanaf dag één in de slaapzak en zo ja, welke maat? Ook "gewoon" 52, net als de eerste kleertjes?
     
  2. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Mijn dochtertje ging na 2 weken in een slaapzak omdat ze zich toen al boven de dekentjes uitwurmde en dus wakker werd als ze het koud kreeg.
    Gewoonlijk gaan de kleintjes nog niet meteen in een slaapzak, eigenlijk pas vanaf het moment dat ze zeg maar niet meer stil liggen in bed maar dat is voor ieder kindje anders.
    Voor pasgeborenen is 70 cm nog te groot. Ik heb er toen 1 bij de hema gekocht (maatje 56/62) en bij een babyzaak nog eentje van 60 cm. Waar je goed op moet letten zijn dat de armsgaten en het gat voor eht hoofdje niet te groot zijn dat ze dar door in de zak kunnen schieten. (evt met de hand de gaten wat kleiner naaien)
    Maar ik zou als ik jou was dus nog geen slaapzakjes kopen want misschien heb je die kleine maatjes wel helemaal niet nodig. ;)
     
  3. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Slaapzakje heb je echt nog niet nodig, je legt je kindje in bed en de volgende keer als je hem of haar eruit haalt ligt hij zij nog precies zo. Inneens gaan ze zwemmen in bed haha. toen zijn wij een slaapzak gaan kopen, dat was rond week 10 pas. hij kroop onder zn dekentje vandaan(slaapt op zn buik).

    en inderdaad 70 is te groot!
    Dano is 6,5 kilo en 64 cm en die heeft nu 70 aan. ;)
     

Deel Deze Pagina