welke maat

Discussie in 'De bevalling' gestart door talia, 6 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    had even een vraagje,
    ik ben mijn tas voor het ziekenhuis aan het klaar maken (bij ons in belgie zijn de meeste bevallingen in het ziekenhuis) maar ik vroeg me dus af welke maat van kleding ik het best meneem voor na de geboorte van het kleintje.
    we hebben al verschillende maten gekocht vanaf 50 to en met 68 soms al. 50-56 is normaal voor de eerste maand weet ik wel maar wat als het te klein is?? zou ik dan al verschillende maten klaarleggen, manlief gaat er dan zeker niet aan uitkomen denk ik :)

    groetjes talia
     
  2. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    ik had 50/56 bij me maar voor het geval dat had ik ook 62 er in gedaan was maar goed ook want 50/56 kon harm niet aan hebben
     
  3. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    Ik zou maat 50 en 56 meenemen want jasper had lange benen hihi
    als het een te klein kindje is kun je altijd de mauwtjes oprollen evt. later maat 44 kopen :)
     
  4. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik zou ook maat 50, 56, en misschien een pakje van maat 62 meenemen.
    Ik zou niet op zoek gaan naar maat 44 kleertjes, ten eerste zijn die echt hartstikke duur!!
    Ik had twee mutsjes, twee rompertjes en twee overslag truitjes maat 44, deze waren erop berust dat je je baby niet steeds hoeft op te tillen tijdens het aankleden want ze hadden aan alle kanten drukknoopjes.
    Maar dit was samen bijna 100 euro!!!

    Wanneer je kleintje geboren is, en hij/zij is wel erg klein, dan kan je altijd nog snel opzoek gaan naar maat 44 kleertjes, je man of familie kan dan zo naar een baby winkel toe.
    Anders is het wel zonde als je het voor niks zou kopen.
     
  5. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik had maatje 50 en 50/56 meegenomen.
    Die maten waren hem iets te groot omdat hij met 36 weken en 2 dagen geboren is. Ik heb toen niet kleinere kleertjes gekocht, maar gewoon de mouwtjes opgerold ;) .
     
  6. roelien

    roelien Actief lid

    26 nov 2005
    420
    0
    0
    moeder
    noordwolde
    Hallo

    Maar 50/56 is voor een net geboren baby wel een goeie maar maar je kunt voor de zekerheid altijd altijd maatje 62 meenemen

    Groetjes roelien
     
  7. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    heb een tasje gemaakt met van alle 3 de maatjes een rompertje en een pyamatje er zal toch wel iets passen denk ik zo he en zo moet manlief er niet achter lopen zoeken en ligt het lekker klaar

    groetjes Talia
     
  8. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik heb 50/56 en voor de zekerheid een 62 in de tas gedaan... je weet maar nooit.
     
  9. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    idd 50/56
    prematuur kleertjes zijn idd niet te betalen
    helaas moest ik er toch aan omdat caitlin letterlijk verzoop in maatje 50
    maar ze was er met 2 weken al weer uit
    gelukkig was het een uitverkoopie ;)

    gr debbie
     
  10. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Eh... Waar halen jullie in godsnaam je prematuurkleertjes dan??? ik heb er een hele hoop weg bij H&M, C&A en prenatal en die kosten echt maar zoveel als de maatjes 50/56 die ik heb hoor??? 44 is nu net iets te groot voor onze grote kleine meid, dus die kan ze nog wel een tijdje aan...
     
  11. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    wij hadden ze bij een babyzaak weg in Hoogeveen.
    en dat was letterlijk niet te betalen.
    Schrok me een hoedje, maar was het toch nodig, en drie jaargeleden kon ik die kleertjes nog niet kopen bij de c&a helaas.
     
  12. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Goedenacht

    Vicky misschien slaag je bij V&D? Ik had in Hilversum wel wat gezien in dat maatje. Nijntje bv.

    Echt veel keus was het niet, maar in elkgeval iets
     
  13. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Petra ik ben geslaagd bij de winkels die ik noemde.. v&d heeft amper wat. Ik verbaasde me er gewoon over dat iedereen die premature kleertjes zo duur vindt, terwijl ik voor 30 euries of zo drie pakjes en een zooi rompertjes had???
     
  14. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    V&D heeft indd niet veel. Zelfs in de normale maatjes niet vind ik.

    Gaat het goed met je meisje nu?
     
  15. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Mijn meissie droeg maatje 40 en dat was aan de ruime kant.
    En die waren dezelfde prijs als de 'gewone' maatjes hoor. En ook bij een baby speciaalzaak gehaald (Maassluis en Vlaardingen)
    De rompertjes kwamen bij C&A vandaan.
     
  16. Niet meer actief

    bij de meeste zit maat 50/56 altijd wel goed tenzij je echt een hele flinke baby hebt hoor. En het ligt er ook aan waar je het gekocht hebt want verschillende zaken hebben andere groottes bij maten vind ik zelf
     

Deel Deze Pagina