Zelf huis verkopen

Discussie in 'De lounge' gestart door Hanna Mom, 8 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanna Mom

    Hanna Mom Fanatiek lid

    28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Is er hier iemand die hier ervaring mee heeft? Dus zonder een makelaar oid erbij.
    Het lijkt mij zo'n gedoe, ik zou graag de verkoop van ons huis zelf in de hand willen houden. Scheelt dat ook niet een aantal kosten?

    Graag ervaringen!
     
  2. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.815
    1.271
    113
    De vereniging eigen huis heeft hier veel info over. Misschien daar eens kijken?
     
  3. Kiwi1

    Kiwi1 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Om eerlijk te zeggen lijkt het mij zelf verkopen van je huis een gedoe. Wij hebben ons huis via een goede makelaar verkocht en ik vond het alles behalve een gedoe. Zo iemand regelt immers alles voor je.
    Ik heb er zelf dus geen ervaring mee, maar ken een aantal mensen in onze omgeving die dat geprobeerd hebben middels makelaarsland, maar al heel snel toch een makelaar in de hand hebben genomen. Bedenk wel dat je alle promotie zelf moet doen (makelaars hebben er toch veel middelen ervoor) + alle bezichtigingen. Uiteindelijk scheelt het je ca 1 % van de opbrengst van je huis. Maar als je veel tijd hebt, goede marketingskills in huis hebt, creatief bent en het natuurlijk zelf heel erg leuk vindt om het te doen, dan moet je het gewoon doen.
     
  4. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    haha mij lijkt zelf verkopen een gedoe, makelaar bellen en je bent zo klaar. Kosten, ongeveer 1,5% van de verkoopprijs :)
     
  5. marjolinos

    marjolinos Fanatiek lid

    9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    ja ik heb 5jaar geleden mijn huis verkocht met mijn toen inmiddels ex. heb toen alles zelf geregeld. hadden ons huis binnen 1,5 maand verkocht en vond het helemaal geen gedoe. wel hebben we een makelaar een taxatie laten doen om een reele prijs te krijgen!
     
  6. meisje0123

    meisje0123 Fanatiek lid

    24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    5 jaar geleden was de markt compleet anders (toen gooiden mensen nog briefjes bij elkaar in de bus als het gewilde woningen betrof), totáál niet te vergelijken met nu.
    Ik zou, als je geen 'gedoe' wil, nóóit zelf je huis verkopen. Bedenk je maar eens hoeveel 'gedoe' je krijgt als je wegens onkunde een klein juridisch foutje maakt (bijvoorbeeld vergeet te melden dat je dakbeschot asbesthoudend is, of de voortuin niet helemaal van jezelf maar ook een stukje van de gemeente is), wat je daar vervolgens voor gezeur mee kunt krijgen...
    Maar goed, ik ben bevooroordeeld want ben zelf NVM-makelaar en weet dus uit ervaring hoeveel er fout kan gaan als mensen hun huis zelf verkopen.

    Nodig gewoon een paar makelaars (kosteloos en vrijblijvend) uit, en laat ze hun verhaal doen! Op basis daarvan kun je vast en zeker een goed beeld krijgen van wat het verkopen van je huis inhoudt en of je denkt dat je daar zelf toe in staat bent.

    Heel veel succes, en veel plezier met het zoeken naar iets nieuws!
     

Deel Deze Pagina