Welke mamafiets adviseren jullie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angel Eyes, 8 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke mamafiets raden jullie aan

1. montego Liberty 2008

2. Sparta amazone 2008

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik mag van mijn baas een mamafiets uitzoeken omdat hij wil dat ik om de week tot 18:15 ga werken, dat is voor ons een probleem qua vervoer. nu heb ik dat een beetje slim aangepakt, en het is gelukt. Mijn budget is rond de 800 euro

Ik heb een beetje zitten neuzen en twee fietsen zijn er over gebleven.

de sparta amazone trendy 2008
    en de
    Montego Liberty 2008

Nu lees ik hier en daar dat de sparta nogal zwaar is, de montego heeft een aluminium frame.

Welke raden jullie aan? en waarom?

2. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    De montego ken ik niet. Ik heb zelf de Batavus Mambo Deluxe.
    Een fietsenhandelaar vertelde dat er erg veel problemen zijn met de Sparta, en dat hij ze niet meer verkoopt. De sparta heeft ook kleine wielen (26").
    Het grote voordeel van de Batavus vind ik de grote wielen (28"), en het "normale" stuur, waardoor hij er niet uitziet als een moederfiets. (bijvoorbeels zonder zitjes). Hij fiets heerlijk in ieder geval. En kost rond de 800 euro, dusss. (kijk eens bij bikes4kids in Heemstede, die verkopen 20% onder de adviesprijs. Internetwinkelprijzen in een gewone fietsenzaak. En ze bezorgen in heel NL.)

3. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    heb de amazone trendy en vind hem heerlijk fietsen ook als Teun voor op zit... ja hij is wat log als ik moet keren in d etuin en Teun zit nog voor op maar met een paar keer steken lukt dat ook...voor de rest geen last van dat de fiets 35 kilo weegt..de andere ken ik niet...
    ik ben gewoon naar d efietsen winkel hier in de buurt gegaan en heb hem daar gekocht..kon ook naar Haarlem...koste d efiets wat goedkoper maar dan moet ik voor garantie ook weer daar heen en daar heb ik geen vervoer voor...

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Thnx tassie,

die batavus is zeker een mooie fiets. kost 639... dus dat valt ook mee. moet natuurlijk nog wel een kinderpakket en tassen erbij dus kom denk ik wel rond die 800 uit.

inderdaad grote wielen zijn zeker belangrijk scheelt weer trappen he.
    ik vind een stevigfe bagage drager ook belangrijk niet van die dunne dingetjes

5. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    sparta amzone trendy super super super fiets :) meer kan ik er niet over zeggen ;)
    voor iemand ik die niet een fietser is en ben zelf erg zwaar.. vind ik hem ideaal ik fiets weer :)
    kortom super fiets :)

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.429
    1.820
    113
    Toen ik mijn mamafiets ging kopen, kon ik proeffietsen op 1 met 28 inch wielen en 1 met 25 inch wielen. De fietsenman zei al dat ik met mijn korte beentjes 8) de 25 nodig had, maar die kwam mij een beetje "kinderfietsachtig" over, dus met alle geweld ook de 28 inch geprobeert. Nou, ik kwam echt van een koude kermis thuis. De 28 inch was gewoon echt te groot voor mij, ik trapte me eigen een breuk, terwijl de fiets met 25 inch wielen als een zonnetje fietste..Die is het dan ook geworden (ik heb overigens de Gazelle Bloom). Wat ik hiermee eigenlijk wil zeggen....ga proeffietsen! Dan weet je zeker dat je de fijnste fiets uitkiest...

7. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    zal inderdaad gaan proeffietsen!..

ik heb dan wel de sparta maar ben nog steeds verdrietig erover door een stomme fout van mezelf!

ik heb me fiets op internet besteld maar naar fietsenwinkels gegaan en gevaagd welke maat fiets moet ik hebben ze zeiden allemaal dit en dat allemaal hetzelfde. Dus ik dacht nou die ga ik bestellen want op internet was het een stuk goedkoper fiets aangekoen ik pas na een half jaar gaan fietsen ivm niet kunnen fietsen door kont problemen ;)

en nu heb ik dus een fiets die te klein is eigenlijk, ik zie er neit uit op die fiets ben er nog verdrietig om ik heb een te kleine fiets voor mij lengte dus als ik op de fiets zit zie het er niet uit! Maar dat is helaas niet anders heb hem nu en kan niet meer terug :)

dus ga inderdaad een paar keer proeffietsen als je twijfelt en dan de keuze maken :)

8. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Mijn fiets staat er niet tussen maar wil toch even melden dat de Gazelle Bloom mij zeeeer goed bevalt! Ook niet zo'n overdreven stuur zeg maar.

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.429
    1.820
    113
    Ja, maar de Bloom is wel een stuk boven het te besteden budget zegmaar, zeker wanneer je alle associores meetelt. Daarom noemde ik hem verder ook niet, hoewel hij mij ook ontzettend goed bevalt ;)

10. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hier ook de gazelle bloom! En idd niet de 'grote' wielen maar de kleinere.. Mijn fietsenmaker heeft dat beslist, omdat hij dit probleem al; vaker tegen was gekomen en Miekje zelf niet zo groot is (en het is makkelijker voor het afstappen, zeker als je niet zo heel lang bent..).. Hij heeft mijn fiets precies opdezefde hoogte afgesteld als mijn oude fiets die ik heb ingeruild..

Ik ben iig heel erg blij dat ik dus de kleinere wielen heb..

11. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Misschien als je wat 'in te ruilen hebt' dat t dan wel rond de 800 euro uitkomt. Had ik wel iig (met bobike voor en achterstoeltjes,windscherm)

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    IK heb de sparta en ben er erg blij mee! Hij fietst geweldig. Merk er niets van dat hij zwaar zou zijn. Heb hem wel via internet besteld. Was echt stukken goedkoper.

13. Ik heb ook de Batavus Mambo Deluxe en ben er erg tevreden mee. Hij fiets echt heerlijk en er is genoeg ruimte voor de kinderstoeltjes en hij is niet mega zwaar. Verder is het stuur smaller dan die van de Sparta, vind het echt niet mooi zo'n breed stuur. Ik zou je dus de Batavus aanraden.

Succes met je keuze....tof trouwens dat je een mamafiets op de kosten van je baas mag kopen :D

14. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik heb de sparta amazone trendy en hij bevalt supergoed (niet van 2008)
    vindt hem zeker niet te zwaar en ik kan er alles mee
    heb er twee kids op een buggydrager met buggy en nog fietstas en mandje voor boodschappen
    ik vind het stuur niet te breed vindt het wel passen bij deze fiets
    en hij fietst heerlijk
    al met al zeeeeeeeeeeer tevreden met mijn werkpaardje

15. vlademira

vlademira Niet meer actief

ik heb zelf de mamba fiets van Batavus die bevalt mij heel erggoed

16. Divanaatje

Divanaatje Actief lid

19 aug 2006
    328
    0
    0
    Hier ook de Batavus Mambo Deluxe; echt een superfiets, en ik ben zelf best klein (1.62) maar kom er echt goed mee weg!

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    49.162
    34.276
    113
    De sparta amazone trendy, vind het een superfiets! Rijdt heerlijk.

18. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ik heb de Montego en bevalt tot nu toe super!

Deel Deze Pagina