Welke mei tai / draagzak

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Annefien, 12 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    560
    344
    63
    Vrouw
    Nu ik zwanger ben van ons 2de kindje ben ik me alvast aan het oriënteren op draagzakken.

    Bij de 1e heb ik een rekbare draagdoek gehad, als hij er eenmaal inzat vond ik het heel fijn, maar hem erin doen vond ik drama dus ik heb hem nauwelijks gebruikt.
    Ik heb toen ook draagzakken gepast in de winkel, ik voelde me daar heel ongemakkelijk in met die dikke banden.
    Het enige wat ik wel lekker vond zitten was een mei tai, dat voelde hetzelfde als de draagdoek. Uiteindelijk na lang twijfelen toen geen mei tai gekocht, maar nu bij het 2de kindje wilde ik dat wel gaan doen omdat je dan toch wat makkelijker ook je handen vrij hebt voor de oudste.

    Ik heb een aantal opties op het oog:
    Ergobaby Embrace
    ByKay Mei Tai DeLuxe
    Storchenwiege Carrier
    Hoppediz Hop-Tye
    Tula Half Buckle draagzak

    Als ik naar de foto’s en fimpjes kijk neig ik naar de Ergobaby Embrace, die ziet er heel makkelijk uit met om doen en ook heel comfortabel met mooie brede maar dunne banden.
    Maar ik kan er de minste ervaringen over vinden waarschijnlijk omdat hij het nieuwst is.
    Dat hij het kortst te gebruiken is (tot ong maat 74) vind ik niet erg, als ik daarna wil blijven dragen kan ik op dat moment verder kijken naar wat anders.

    De Storchenwiege, HopTye en Mei Tai van ByKay vind ik wel ervaringen mee, overwegend positief, al vind ik van allemaal ook mensen die het niet fijn vonden maar dat blijft persoonlijk natuurlijk.
    De Tula Half Buckle kan ik ook wat minder ervaring over vinden, dat gaat met name over de free to grow, maar die heeft de dikste banden dus is ook mijn minst voor de hand liggende optie.

    Wat zijn jullie ervaringen met deze draagzakken/mei tai’s?
    En dan vooral gelet op de eerste periode, dus ook vanaf geboorte. Ik heb bijvoorbeeld ook gelezen dat echt kleine kindjes in sommige draagzakken scheef zakken (weet alleen niet meer of dat bij deze of andere was).
     
  2. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    560
    344
    63
    Vrouw
    Inmiddels neig ik er naar een keuze te maken tussen de Ergobaby Embrace en de Hoppediz Hop-Tye.

    Is er iemand die zijn ervaring hiermee kan delen?
     
  3. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Ik heb de bykai deluxe en ben er heel blij mee. Doordat je zelf nog knoopt, kan je hem zelf zo strak doen als je wilt.
    Voor een echt kleine baby, draai je de band een extra keer om. Hoe het dan zit, kan ik pas in de zomer vertellen als de kleine geboren is.
    Ik had deze draagzak pas aangeschaft toen me zoontje al 4 maanden was
     
  4. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik weet niet of je fb hebt, maar draagpraat is een fijne groep om advies te vragen.

    Ik heb een lennylamb lennyup carrier. Zo ontzettend fijn! Ik heb krachtverlies in beide handen plus mijn spieren werken niet altijd mee. Van baby tot ruim 1 jaar gedragen. Rugdragen lukte mij niet helaas.

    Een vroegere kennis had de diddymos diddyclick die vond zij erg fijn.
     
  5. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    De Caboo Cartier (van CloseParent) kun je gebruiken vanaf de geboorte (en prematuur). Je moet inderdaad bij hele kleintjes letten op het hoofdje, omdat ze dat nog niet altijd zelf omhoog kunnen houden ivm ademen. Een draagdoekconsult is geen overbodige luxe. Dan kun je er een aantal proberen
     
  6. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Vroeger heb ik onder licentie de mei tai draagzakken van Palm and Pond gemaakt en verkocht. Inmiddels verkoop ik ze niet meer, maar ik krijg nog regelmatig aanvragen binnen van mensen die ze graag nog weer willen kopen.

    Ik heb de mijne nog steeds en hij blijft mooi en stevig en makkelijk te dragen.
     

Deel Deze Pagina