Welke mixer?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kat1981, 4 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kat1981

    Kat1981 Fanatiek lid

    7 dec 2009
    1.910
    1.664
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Mijn mixer heeft helaas de geest gegeven.
    Omdat ik het ding echt wel regelmatig gebruik, wil ik graag een nieuwe voor moederdag vragen. (man is het daar niet helemaal mee eens, trouwens. Die wil hem graag eerder geven. Ziet natuurlijk alle cake enzo aan zijn neus voorbij gaan tot aan moederdag. ;))

    Hebben jullie een mixer die jullie fijn vinden? Aanraders? Of juist welke echt niet? Natuurlijk ga ikzelf ook nog zoeken, maar als iemand nou zegt 'deze is helemaal geweldig' uit ervaring, is dat natuurlijk het fijnst

    Ikzelf heb een paar dingen die ik wel belangrijk vind:
    -geen handmixer. Het ding moet gewoon zelfstandig kunnen mixen zonder het continue vast te moeten houden. Ons is lui, namelijk. ;)
    -mag best wel een wat krachtige mixer zijn. De vorige heeft de pijp aan Maarten gegeven nadat ik met deeghaken brooddeeg ging kneden. Erg flauw. Werkweigering, zeg ik u.
    -misschien met kapje of beschermdeksel ofzo? Het pannenkoeken beslag zat nog net niet tot aan het plafond met de vorige mixer. Het zou fijn zijn als ik na gebruik niet de halve keuken hoef schoon te maken.

    Ik hoor het graag als jullie tevreden zijn over jullie mixer. Niet tevreden is ook goed, overigens. Dan weet ik wat ik ook juist niet moet hebben.
     
  2. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Ik heb een kenwood patissier. Heel fijn ding. Met degelijke materialen. Veel standen en een spatdeksel
     
  3. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.487
    24.364
    113
    Ik heb al jaren een Kenwood cooking chef. Zeer krachtig apparaat met spatdeksel en andere accessoires er standaard bij (zoals blender en keukenmachine).
    Het mooie aan dit apparaat vind ik, dat je er zoveel losse accessoires ook nog bij kan kopen. Zo heb ik inmiddels ook pasta accessoires erbij voor platte en holle pasta, een specerijenmolentje, een brunoisesnijder en sinds vandaag een vleesmolen en spiraalsnijder.
    Ik ben echt dan fan van dat apparaat :D
     
  4. Kat1981

    Kat1981 Fanatiek lid

    7 dec 2009
    1.910
    1.664
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
  5. Picaris

    Picaris Actief lid

    12 jun 2011
    302
    120
    43
    Ringkøbing, Denmark
    Simpel: Artisan Kitchenaid. Stil, eenvoudig in gebruik, makkelijk schoon te maken en werkt echt fantastisch. Ik heb ook een goedkopere machine gehad - het verschil is echt merkbaar.
     
    momwithcamera vindt dit leuk.
  6. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik heb ook een Kenwood chef, dat is wel meer dan alleen een mixer, maar fijn apparaat!

    Ik zou ook wel graag een Kitchenaid willen maar die vibd ik echt een tikje te duur... Ik bak dan ook niet zo vaak dat ik dat nodig vind.
     
  7. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.837
    2.703
    113
    't Gezellige Brabant
    Jij moet echt wel een mega keuken hebben met alles wat jij bij het koken gebruikt. Doe je het soms ook voor je werk? Je valt mij altijd direct op in de kook/bak/keuken topics, in positieve zin ;) En dat is leuk hoor, een bijdrage van een liefhebber.

    Enfin, ik lees mee, want mijn mixer wordt erg heet na gebruik en is nog een handversie. Hij is al bijna 15 jaar oud. Ik wil graag een nieuwe met meer kracht ook en liefst dan geen handmixer.
     
    Adje vindt dit leuk.
  8. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.487
    24.364
    113
    Haha, nee ik heb helaas geen enorme keuken. Ik denk dat ik gewoon andere keuzes maak in wat ik in huis kan hebben. Zo hebben we een vrij basic serviesset met weinig extra’s. Gewoon net genoeg voor ons gezin en evt. 2 gasten. En bij meer moet ik dan wat creatiever zijn.
    En ik heb ook geen grote voorraden in huis van eten. Ook hier alleen maar de basis ingrediënten. Dus zo bespaar ik ruimte, wat ik dan weer gebruik voor al mijn apparaten.
    En alleen als hobbykok. Ik denk dat ik gewoon een luie kok ben en ben daardoor dol op apparaten die alles makkelijker voor me maken :roflmao:
     
  9. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik wilde gaan tippen dat de Lidl nu een prima ding voor tien euro in de aanbieding heeft :roflmao:
    Maar mevrouw is lui haha. Oeps, dan kan ik je niet verder helpen :p
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  10. Poro

    Poro Actief lid

    5 feb 2011
    396
    177
    43
    Ik heb een Kenwood Kmix. Ik heb hem al jaren en nog steeds heel blij mee.
     
  11. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.113
    2.002
    113
    Ik wou al heel lang een kitchenaid maar vond het mega duur en heel groot. Nu kwam ik erachter dat ze een kleinere hadden :) deze heb ik nu 2 weken. Ben er zo blij mee <3

    Like2cook heb ik hem gekocht daar hadden ze een aanbieding van 10 procent voor Pasen (weet niet of het nu nog is) en op 400 euro is dat toch veel geld :)
     

Deel Deze Pagina