Welke naam zou je nooit kunnen gebruiken en waarom niet?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Narcisje, 13 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.409
    4.730
    113
    Gioia. Volgens mij mijn man veel te Italiaans. En andere schrijfwijzes vind ik lelijk.
     
    wishfulthinking en hummeltje5 vinden dit leuk.
  2. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Vind ik een meidennaam! :)
    Maar kan ook wel voor een jongen idd. :thumup:
     
  3. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Prachtige namen beiden! :thumup:
    Je vriend moet niet zo zeuren :p
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  4. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Die staat hier sinds mn laatste zwangerschap ook op de lijst ook al vind ik m te Italiaans :p
    Andere schrijfwijzes vind ik ook niet mooi (en snap de logica daarvan ook niet ;) ) :rolleyes:
     
  5. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik ken een jongen die Yentl heet.
     
  6. peque

    peque Bekend lid

    26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Onze eigen namen :cool:
     
  7. K00

    K00 Niet meer actief

    Mari.t - ivm overlijden..

    Nikki - ivm saaie man

    Jip - ivm zusje Jan.ne

    Hannah - ook ivm zusje
     
  8. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    Het is toch echt een jongensnaam hoor! Runa is de vrouwelijke variant ;)
     
  9. Hakoek

    Hakoek Bekend lid

    20 jun 2013
    760
    768
    93
    Hier precies hetzelfde! Ik vind het zo'n gave naam, en mijn vriend vindt het helemaal niks.
    Wij zitten sowieso totaal niet op 1 lijn qua namen. Ik ben van de stoere meisjesnamen, hij wil voor hele vrouwelijke, Franstalige, 'fladdernamen'.
    Dat wordt nog wat.

    Maar zo heb ik nog een meisjesnaam die niet kan omdat het de vrouwelijke versie van de naam van mijn vriend is. Wil geen namen noemen, i.v.m. herkenbaarheid, maar bijvoorbeeld:
    Naam vriend Joop, naam dochter Jopie.

    Verder heb ik mijn namenlijstje aan de wilgen gehangen. Niets komt overeen met zijn voorkeuren.
    Het gaat t.z.t. echt een ding worden voor ons.
    Nu hoop ik alleen maar met heel mijn hart dat we die discussie ooit aan mogen gaan :)
     
  10. SylviePaula

    21 jul 2016
    22
    3
    3
    NULL
    NULL
    Liselot!
    Nichtje heet Lise
     
  11. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.757
    4.720
    113
    Vrouw
    Amy, kindje van mijn nicht heet Emi.

    Stevie voor een meisje, wil mijn man niet aan helaas. Ik vind het zelf echt een geweldige naam.

    Emma, te populair.

    Teddy, hond van mijn schoonmoeder heet zo.
     
  12. Veertje1986

    Veertje1986 Bekend lid

    26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Mirte! Helaas lijkt deze naam te veel op de naam van onze dochter.
    Daar komt bij dat ons buurmeisje al zo heet.
    Verder de naam Mare. Ik vind dit een hele mooie naam. Wij hebben alleen toch een andere naam gekozen voor ons meisje. Deze past nog net iets beter bij de namen van onze andere 2 kinderen. Nou zou Mare perfect zijn als tweede naam. Onze andere kinderen hebben alleen maar 1 naam en wij zelf ook. Het zou zodoende raar zijn om dit kindje twee namen te geven. Het blijft alleen knagen omdat ik deze naam zo mooi vind en dit ons laatste kindje zal zijn.
     
  13. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.710
    9.359
    113
    Vrouw
    Ik vind Jip dus ook zo'n leuke meisjesnaam. Ik ken er zelfs een paar :)
     
  14. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.710
    9.359
    113
    Vrouw
    Voor een jongen Julian of Melle, mijn vriend vindt het helemaal niks. Thije vind ik ook al zo mooi, maar wederom vindt mijn vriend het niks. Hij is weg van de naam Luca, ik vind het een mooie naam, maar ben er op uitgekeken.

    Mijn vriend vindt de naam Romee voor een meisje helemaal geweldig, dit vond ik ook altijd. Echter het laatste jaar kom ik daar weer op terug. Ik heb de naam June (spreek uit als Juune) geopperd, maar helaas ook die naam krijg ik er niet doorheen :D

    Dus, dat wordt nog een strijd als het eindelijk zo ver is dat we namen mogen gaan verzinnen.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  15. Kipsate

    Kipsate Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Mijn tweede zwangerschap droomde ik over Hamza. Vond dat nooit een mooie naam maar hij bleef na die droom wel hangen. Man vindt het echt niet mooi dus het is een hele andere, lievere, naam geworden en deze past ook echt veel beter bij jongste zoon.

    Oh en Israe voor een meisje. Vind dat zo een mooie naam maar achternaam begint met El dus nee....
     
    Vulpen en hummeltje5 vinden dit leuk.
  16. Besco

    Besco Fanatiek lid

    2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    +1! Ik wilde zo graag Ava. T was te kort, te veel A, waarom geen Eva etc etc. Mannen......
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  17. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vind veel jongensnamen op z’n Engels mooi, maar ik vind een Engelse naam in het Nederlands juist weer niks; als we in een engelstalig land hadden gewoond, had ik het wel geweten ;) Bv David, Oliver, Matthew, Simon, John, Adam...
     
  18. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    Die heeft hier ook hoog gestaan, maar dan zouden de initialen AA geweest zijn en mijn ex is een alcoholist :|:roflmao:
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  19. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Hahaha wel komisch... wij hebben nu een korte meisjesnaam, 2 lettergrepen en eindigt ook op a. En niet veel voorkomend dus ik ben tevreden...
     
    hummeltje5 en In your eyes vinden dit leuk.
  20. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Het begint er al bij dat ik geen kinderen meer krijg om een naam te geven haha.

    Maar ik vind kahlan voor een meisje prachtig en olivier voor een jongen. Mn man vind ze beide lelijk :p
     

Deel Deze Pagina