Welke ovulatietesten zijn betrouwbaar

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door zuurtje, 20 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Welke ovulatietesten zijn betrouwbaar, liefst geen dipsticks? Ik zelf woon in België.
    Bij sensitest lees ik dat cearblue digitaal niet betrouwbaar is bij pcos (wat ik heb)
    Wat zijn jullie ervaringen?
     
  2. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Ikzelf heb ook pcos en heb dit onderwerp dus met mijn gyn besproken.
    Bij pcos is helaas geen enkeke ovulatietest betrouwbaar. Lh schommelt bij pcos zeer heftig. Zitten jullie in een medisch traject waarbij je clomid oid krijgt?? Dan zou je dus wel ovulatietesten kunnen gebruiken, maar zonder behandeling kun je dus helaas niet vertrouwen op ovulatietesten.
     
  3. Steppie29

    Steppie29 Actief lid

    10 mei 2012
    316
    95
    28
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik had de dipsticks van sensitest en daarbij de clearblue, als ik vet positief testte op de dipstick gebruikte ik die van clearblue om te kijken of ik ook n smiley kreeg. Soms verbruikte ik wel 50 dipsticks per ronde omdat mijn cyclussen zo onregelmatig waren. (kost een vermogen, ik weet t) Ik heb ook pcos en superlang bezig geweest zonder behandelingen omdat ik eerst moest afvallen (wat niet lukte)

    Nou zie onderschrift, na bijna 7 jaar spontaan zwanger geworden, nu 29 wk
     
    LilyB vindt dit leuk.
  4. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    wij zitten niet in een medisch traject en dat is ook niet de bedoeling voorlopig.
    ik wil kijken of ik wel een eisprong heb en dit met ovutesten doen, ik heb namelijk chemo gehad en weet niet of ik vruchtbaar ben.
    ze hadden tijdens mijn zwangerschap lymfeklierkanker ontdekt. na 3x een prikpil te laten plaatsen hebben we (man en ik) samen besloten om die niet te vernieuwen. Intussen ben ik 2x ongi geweest, op 24 april en 22 dagen later weer. Die laatste verliep wel heel raar: 1 dag heel licht en 2 dagen juist 's morgen een beetje bruin/ roze bij het afvegen en meer ook niet.
    Manlief wilde eerst condooms gebruiken maar die liggen nu ook maar stof te vangen. We laten de natuur zijn gang gaan en komt er nog een kindje bij is het meer dan welkom, komt er geen meer bij is het ook goed. Er lopen hier 4 gezonde kinderen rond.
    Misschien gaan we er in de toekomst toch nog bewust voor maar momenteel nog niet, ook al kriebelt het heel hard bij mij. Clomid heb ik in het verleden genomen en de jongste was een extra cadeautje en mijn beschermengel, door haar leef ik nog want door de zwangerschapshormonen groeide de kanker heel vlug terwijl het normaal een traaggroeiende soort is. Mocht het nodig zijn ga ik wel een babbeltje doen met mijn gyn/fa
     
  5. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    dat niet afvallen herken ik, al 1 miljoen keren op dieet gegaan maar niets helpt.

    gefeliciteerd met je zwangerschap
     
  6. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Oh wat een heftig verhaal!! Wat fijn dat het toch snel ontdekt is door de zwangerschap! Je zou eens 1 cyclus kunnen uitproberen met ovu testen en aankijken of en hoe vaak je een piek vindt. Dan zou ik wel voor de dipsticks gaan omdat dit veel goedkoper is en ze zijn ook makkelijk in gebruik. Ik gebruikte de dipsticks van 2BE sure, de normale (je hebt ook extra gevoelig) en daarmee wel mijn piek gevonden, knalde echt.
    Ik wil je bij deze in elk geval veel succes wensen en hoop oprecht dat je baat hebt bij de testen....
     
  7. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Had je wel duidelijk een piek gevonden met de ovu testen?? En bleef het bij 1 piek of ook echt meerdere? (Ben even benieuwd, omdat mijn gyn vertelde dat ovu testen geen nut hebben bij pcos)
    Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens!!! Knap hoor dat het is gelukt op eigen houtje!
     
  8. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Dankje
    het is ook niet de bedoeling om meerdere cyclussen te testen, net 1 tje om te zien of er een eisprong komt
    dipsticks wil ik liever niet maar ik zal eens kijken voor midstream testen.
     
    LilyB vindt dit leuk.
  9. Steppie29

    Steppie29 Actief lid

    10 mei 2012
    316
    95
    28
    Vrouw
    Zuid Holland
    Meestal wel, sommige cyclussen geen echte knaller, maar werd dan wel na de vetste streep na 14 tot 16 dagen ongesteld. af en toe had ik 2 dagen een knaller. maar zeker bij de bij de laatste keer ook 2 dagen knalstrepen
     
    LilyB vindt dit leuk.
  10. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Als de testen mooi oplopen dan heb ik vermoedelijk geen ovutesten meer nodig

    IMG_20190521_154416~2.jpg
     
    LilyB en Joolel vinden dit leuk.
  11. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Oh wow!!! Wat onverwacht zeg!! Ik duim voor je dat de test oploopt
     

Deel Deze Pagina