Welke pijnbestrijding heb jij bij je bevalling gehad?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Beheer, 13 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke pijnbestrijding heb jij bij je bevalling gehad?

  1. Ruggenprik

    38 stem(men)
    28,8%
  2. Remifentanil

    15 stem(men)
    11,4%
  3. Pethidine

    7 stem(men)
    5,3%
  4. Hypnobirth

    1 stem(men)
    0,8%
  5. GeboorteTENS

    7 stem(men)
    5,3%
  6. Lachgas

    2 stem(men)
    1,5%
  7. Anders, namelijk...

    1 stem(men)
    0,8%
  8. Geen pijnbestrijding

    82 stem(men)
    62,1%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.125
    2.852
    113
    Bevallen doet pijn. Tenminste bij de meeste vrouwen. Maar is dit nodig? Er zijn verschillende soorten pijnstillers die gebruikt worden tijdens een bevalling.

    Welke pijnbestrijding heb jij gekregen tijdens je bevalling? Hielp het goed tegen de pijn?
     
  2. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Ik heb remifentanyl gehad, omdat het voor een ruggenprik al te laat was.

    Het nam niet de complete pijn weg, maar haalde wel de scherpe randjes ervan af. Ik viel tussen de weeën door in slaap. Ik vond het heerlijk en zou er dit keer zo weer voor kiezen.
     
  3. patje20

    patje20 Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Emmeloord
    Remifentanil bij de oudste omdat het onhoudbaar was.
    Bij de andere 2 geen pijnstilling gehad
     
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Thuis bevallen en geen pijnbestrijding gehad.
    Ook geen moment gedacht die nodig te hebben trouwens. Ik vond het allemaal weinig pijn doen.
    Alleen voor de knip hebben ze een verdoving gezet.
    Hoop bij de volgende bevalling me net zo te voelen.
     
  5. merel80

    merel80 Bekend lid

    3 mei 2009
    812
    39
    28
    Ik ben 1x ingeleid in ziekenhuis en heb geen pijnbestrijding gehad. Heel gek, geen moment aan gedacht tijdens bevalling (terwijl ik pijn overweldigend vond:oops:). Van mijn 2e en 3e ben ik thuis bevallen, dus ook geen pijnbestrijding. Nu moet ik erbij zeggen dat ik 3 stortbevallingen heb gehad, dus in zeer korte tijd bevallen. De pijn was hevig en overweldigend, maar van korte duur dus.
     
  6. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    2x thuis bevallen en de weeen heb ik nooit als echt pijnlijk, meer ongemak ervaren. Ik kon wel goed in mezelf keren en had alleen rugweeen die ik onder de douche opving dus wel een soort van natuurlijke pijnbestrijding...

    Het staan van het hoofdje bij de tweede vond ik wel super pijnlijk maar ja daar is geen pijnbestrijding voor. Bij eerste knip gehad dus ervaarde ik dat niet zo. Wel beide verdoofd keren voor hechten achteraf
     
  7. Schuurpapier

    Schuurpapier Niet meer actief

    Twee keer zonder ;)
     
  8. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Midden in een weeentornado een ruggenprik laten zetten: ik wilde geen pijnbestrijding maar het kon nirt anders. Heerlijk voor 3 weeën dat ik kon lachen. Daarna bleek hij niet goed gezet en kwam de pijn volledig terug.

    Volgende keer remifentanil
     
  9. NieTa

    NieTa Bekend lid

    26 jun 2017
    584
    259
    63
    Vrouw
    Hier 5 keer in hert ziekenhuis bevallen zonder pijnstilling.

    Vanwege mijn vierde bevalling waardoor ik in een weeenstorm belandde en in 20 minuten van 4 cm naar kind op mijn buik gegaan ben , was ik heel bang voor de laatste bevalling.
    Kon niet ontspannen waardoor de ontsluiting tegengehouden werd.
    Op het moment dat ik uiteindelijk koos voor pijnbestrijding ontspande ik meer en had ik de pijnbestrijding niet meer nodig, want met een 3 kwartier lag ons zoontje op mijn buik, maar gelukkig geen weeenstorm gehad.

    Ik hoop deze laatste bevalling ook zonder pijnbestrijding te doen, maar mocht het weer zo gaan als bij de laatste sta ik er dit keer wel.voor open.
     
  10. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Hier onlangs bevallen van ons eerste kindje en ook geen pijnbestrijding gehad. Ik had lang twijfel of ik nu voorweeen had of serieus weeën. Toen de VK kwam zat ik al op 9 cm. Dus pijnbestrijding was sowieso geen optie meer. Ook niet het gevoel gehad het nodig te hebben gehad!
     
  11. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Vier keer zonder pijnbestrijding.
     
  12. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Eerste keer een ruggenprik
    Tweede keer was thuis en dus geen pijnstilling
     
  13. VBJ82

    VBJ82 Niet meer actief

    1e ruggenprik (maar nooit weer!)
    2e remifentanil
    3e geen
     
  14. ijsje82

    ijsje82 Actief lid

    8 jan 2014
    470
    3
    18
    3x zonder. Ik vind de pijn wel te verdragen
     
  15. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bij de oudste niets; was goed te doen omdat ik in bad de weeen goed op kon vangen.
    Bij de jongste ingeleid, aan ctg en infuus etc, ik kon dus alleen maar liggen en niet in bad; weeenstorm was lastiger op te vangen, ik was moe, ontsluiting bleef hangen op 3cm, voor een ruggeprik gekozen. Half uur na het zetten had ik volledige ontsluiting en een kwartiertje later was dochter er :) Ruggeprik zat niet helemaal goed, waardoor het wel de pieken uit m'n weeen haalde, maar ik verder alles alsnog voelde, maar dat was een voordeel omdat ik zo super goed de persweeen voelde en goed kon persen. Dus ik had een soort 'halve ruggeprik' ;)
     
  16. Aagj

    Aagj Actief lid

    1 mei 2015
    327
    108
    43
    Bij de eerste gekozen voor een ruggeprik. Deze verdoofde helaas maar de helft van mijn lichaam en remde de boel zodanig af dat er uiteindelijk een knip en vaccuum aan te pas moesten komen.

    De volgende 2 bevallingen gekozen om thuis te blijven met ondersteuning van de geboorteTENS. Deze haalde de scherpe randjes van de weeën en gaven me het idee dat ik een schop terug kon geven ;) Hierdoor 2 hele fijne, vlotte thuisbevallingen gehad!
     
  17. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.333
    113
    Bij de eerste bevalling lachgas gehad. Maar daar werd ik zeer misselijk van en het hielp niet tegen de pijn. Daar moet dan wel bij vermeld worden dat op dat moment de pijn ongelooflijk hevig was en ook niet meer wegtrok. Laatste 5 uur (van de 32 uur totaal) was één lange wee zonder rustmomenten. Daar kon ik niet ook nog misselijkheid bij hebben, dus ik heb dat lachgasding al snel weggeduwd. Het enige wat me toen hielp was narcose voor de spoedkeizersnede.
    Bij de andere twee bevallingen een ruggenprik gehad. Maar dat was ook wel zeer wenselijk ivm de geplande keizersnedes :D
     
  18. xwendyhx

    xwendyhx Niet meer actief

    Geen. Ik stond wel open voor een ruggenprik maar toen ze ging kijken hoeveel ontsluiting ik had, bleek ik al op 9 cm te zitten. Ik dacht hooguit 3 omdat ik de weeën nog niet heel erg vond o_O Vond het goed te verdragen:D
     
    Bloem2310 vindt dit leuk.
  19. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Geen, maar ik ben dan ook in 3,5 uur bevallen de 1e keer. Deze keer wil ik ook geen pijnstilling.
     
  20. Lunarosa

    Lunarosa Actief lid

    24 jul 2017
    183
    135
    43
    Vrouw
    Remifentanil, nooit weer.
    Het deed weinig tegen de pijn en ik werd er heel erg suf en afwezig van, ik kan me ook niet zoveel meer herinneren van de bevalling. Ik vond het achter vreselijk dat ik zo afwezig was, het lijkt wel alsof de bevalling daardoor iets was dat me overkwam in plaats van iets dat ik zelf deed.
     

Deel Deze Pagina