Welke Puky loopfiets? Ervaringen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nahla2013, 28 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nahla2013

    Nahla2013 VIP lid

    4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Hoi,

    Ik zit met een vraagje.

    Ik twijfelde gister heeeel erg over 2 loopfietsjes van Puky.
    Er is er 1 voor kindjes van 2 tot 4 jaar (lengte kind 85) en 1 van 2,5 tot 6 jaar (lengte kind 90).

    Uiteindelijk bestelde ik de kleinste maar, maar omdat ik nog steeds heel erg twijfelde annuleerde ik die en bestelde ik de grotere omdat m'n dochter vorige maand nog 88 cm was. (Ze is 22 maanden)

    Wat denken juklie dat verstandiger was en hebben jullie ervaring met die loopfietsjes?

    (Overigens stuurt Bol.com die kleinere ook op omdat het al te ver in de bestelprocesure zat. Dus de kleine krijg ik vanavond en de grotere morgen)

    Dit is hem
     
  2. Nahla2013

    Nahla2013 VIP lid

    4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Dit is de iets kleinere (van 2 tot 4 jaar).
    Deze heeft overigens ook geen handrem
     
  3. Taco

    Taco Actief lid

    11 dec 2012
    433
    35
    28
    Ik heb voor mijn zoon de allerkleinste zodat hij goed met zijn voeten aan de grond kan en daardoor ook beter zijn evenwicht kan houden. Terwijl mijn zoontje al 90cm is geweest. Hij gaat er steeds harder op en kan nu ook al op de loopfiets van zijn grote zus maar ik hou hem voorlopig nog op de kleinste zodat hij goed kan oefenen
     
  4. annneliesje

    annneliesje Fanatiek lid

    16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Mijn dochter gaat nog steeds op de kleinste bij opa en oma en ze gaat als een speer (ze is inmiddels al 1,06 :p )
     
  5. Nahla2013

    Nahla2013 VIP lid

    4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik twijfel heel erg. Thuis heeft ze een houten loopfietsje van Janod.
    Volgens mij is de overgang naar een echt loopfietje iets sneller.
    Ze is wel een waaghalsje.

    Zou die grotere echt te groot zijn?
     
  6. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij hebben die van 2,5. Werd ons geadviseerd in de winkel vanwege de luchtbanden! Dl kan er net op (is zo'n 95 cm nu, maar heeft niet van die lange armen). Onze is ook zonder handrem trouwens.
     
  7. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Onze zoon heeft met zijn 2e verjaardag de grote pucky gekregen, hij kon toen net niet met zijn voeten aan de grond maar een half jaartje later wel. Hij kan er nu dus nog een aantal jaar mee vooruit en ik hoef geen nieuwe grotere te kopen.

    Ik zou dus zeker voor de grotere gaan, jekan er veel langer mee vooruit, ook heeft de groter luchtbanden wat veel rijner rijd en niet zo snel slijt, en ook een handrem
     
  8. Nahla2013

    Nahla2013 VIP lid

    4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Dank voor je advies. Weet je nog hoe lang je zoontje was toen hij 2 was?
    Ik neig er inderdaad naar om die kleinere terug te sturen en die grotere te houden. Als hij geschikt is voor kindjes van +/- 90 cm, dan lijkt het me dat die goed is.

    Ik wilde hem voor haar 2e verjaardag kopen, maar omdat ze in december jarig is, heeft ze er nu iets meer aan ivm het kouder wordende weer
     
  9. VBJ82

    VBJ82 Niet meer actief

    Wij hadden voor de tweede verjaardag van onze dochter het kleine model besteld, maar kregen grote geleverd.

    Nu ze 2 jaar, 4 maanden is kan ze er goed op fietsen. Daarvoor was het nog lastig. Ze is nu rond de 94 cm.
     
  10. Miracle1

    Miracle1 Fanatiek lid

    29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Wij hebben net de puky vanaf 3 jaar gekocht voor mijn zoontje. Geen idee nog hoe hij erop zit omdat hij het zaterdag voor zijn verjaardag krijgt. Hij zit nu in maat 98 dus ik denk dat de grootte goed zal zijn.
     
  11. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wij hebben de kleine ze is 98.5cm de grote was te groot en te zwaar deze fiets veel makkelijker en ze gaat als eens speer erop. Handrem hebben ze niet nodig ze remmen gewoon met hun voeten.
     
  12. Nahla2013

    Nahla2013 VIP lid

    4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb de kleine (die ik vandaag had ontvangen) maar uitgepakt. Ik wilde haar eigenlijk de grote geven die ik morgen ontvang, maar de keus was dus goed. Deze past precies.

    Ze vindt het nog best spannend hoor
     
  13. wjls

    wjls Lid

    20 sep 2014
    54
    24
    8
    NULL
    NULL
    Wij hebben voor de 2e verjaardag van mijn dochter ook de kleine gekocht. Hier kon ze meteen als een speer op wegrijden. Een jaar later de kleine via marktplaats verkocht en een grotere gekocht. Daar gaat ze nu ze ruim 4 is nog steeds super op. De kleine lijkt me dus voor je dochter het beste en dan over een jaartje inruilen voor een grotere.
     
  14. tessa321

    tessa321 Fanatiek lid

    13 feb 2013
    1.007
    157
    63
    Gelderland
    Hier de kleine, gaat super goed. Zie kindjes op een grotere veel moeite hebben met loopfietsen. En hey is leuk dat jr met die grote zo lang kunt doen, maar hier komt tzt echt wel een echte fiets (tussen 3 en 4 jaar) dus dan zal ze hem toch niet meer gebruiken :D
     
  15. Kiwi25

    Kiwi25 Niet meer actief

    Ik heb ze allebei (via MP)! :) Zie dat je al een keuze hebt gemaakt. Mijn ervaringen:

    De verschillen (kleine versus grote):
    - schuimbanden versus luchtbanden. De schuimbanden zijn erg slijtvast en ook gewoon comfortabel, dus ervaar dat niet als een nadeel. Voordeel is weer dat je ze nooit hoeft op te pompen of te plakken.
    - kleine wielen versus grote wielen. De kleine heeft een stuk kleinere wielen (8-9 inch) en de grote 12 inch, hierdoor kunnen ze minder hard met de kleine als de grotere. Voordeel: je kunt het lopend beter bijhouden als ze langzamer gaat, nadeel: als ze ouder zijn vinden ze de snelheid van de grote misschien leuker.
    - kleine is veel makkelijker te hanteren voor kind. Mijn dochter is nu 90.5 centimeter, en de kleine kan ze zelf oppakken, tegen de muur zetten, en als fietsje uit haar handen valt kan ze hem alleen optillen en er weer op klimmen. Als die grotere valt krijgt ze hem niet goed recht opgetild + weer erop geklommen.
    - kleine fietsje weegt een stuk minder. De handrem + standaard wegen ook, en grotere heeft een stuk groter frame. Als je kind niet meer verder wil fietsen of zelfs ook nog gedragen wil worden, dat kleine fietsje heb je echt met 1 hand vast en weegt niks, die grotere is wel vervelender tillen voor een langer stuk.
    - geen handrem versus sommige modellen wel een handrem. Ze remmen prima met de voeten, en het nadeel van een handrem is dat hoe meer erop zit hoe meer er stuk kan gaan en hoe meer het weegt. Bij mij liep de rem aan, en heb echt het hele achterwiel gedemonteerd om dat op te lossen (met afstellen lukte dat niet). Voordeel is dat als ze ouder zijn ze alvast een handrem kunnen leren gebruiken voor als ze later op een gewone fiets fietsen.

    Om op te leren loopfietsen is die kleine een stuk fijner. Mijn dochter is 90.5 cm nu en gaat zo het skatepark de heuveltjes af en crosst er aardig op los op de kleine. Het zadel staat nu 3 cm hoger, maar kan nog 6 cm hoger dus ze kan er zeker nog wel een poos op vooruit. De grote kan ze wel gewoon mee vooruit komen, maar is nog wel wat lastiger te hanteren voor haar. Merk wel dat doordat ze daar harder op gaat we een groter rondje kunnen lopen. Maar ook dat ze al beter moet kunnen luisteren op 'stop' want soms is ze al een stuk vooruit.

    Ik denk dus dat allebei goede keuzes zijn, echt onverwoestbare fietsjes! Begrijp ik nou goed at je al een houten loopfiets had thuis van Janod? Is die nog te groot? Dan heb je natuurlijk 2 verschillende maten, kleine en een grote, anders had je 2 keer een grote gehad?

    Veel plezier ermee! Hij staat je dochter echt enig :)
     
  16. Kiwi25

    Kiwi25 Niet meer actief

    Ik snap je gedachte, maar het één sluit het ander niet uit toch? Kan ook allebei, loopfietsen, fietsen, steppen, spacescooter, wat heb je allemaal nog meer tegenwoordig? Tenzij je kind een hele sterke voorkeur heeft dan en als het kan fietsen nooit meer op loopfiets wilt. Maar mijn dochter doet om en om loopfietsen om te stunten/evenwicht/lekker hard te gaan en fietsen op haar fiets met zijwieltjes vind ze prachtig omdat ze dan net als mama trapt en ze traint ook haar uithoudingsvermogen want trappen op minifiets kost stuk meer energie dan met je voeten afzetten en vooruit vliegen. Vindt ze allebei erg leuk!
     
  17. Sandana

    Sandana VIP lid

    9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik heb de kleinere en die is echt groot genoeg.
    Oudste was hier met 30 maanden 88 cm en toen hebben we hem gekocht.

    Super loopfietsje trouwens!
     
  18. Nahla2013

    Nahla2013 VIP lid

    4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Oh harstikke bedankt voor je gedetailleerde uitleg. Ik had het grotere loopfietsje ook uitgepakt en die is inderdaad veel groter en zwaarder inderdaad. Dat kleinere fietsje heeft ook haar voorkeur denk ik omdat het een kleine overstap is van het Janod loopfietsje.
    Dat fietsje lijkt nu een beetje klein te worden. Ik heb er een recent fotootje bijgevoegd.

    En inderdaad! Het Puky fietsje ziet er inderdaad onverwoestbaar uit zeg. Lekker stevig fietsje en een heel groot voordeel dat ze een speciale stootvaste coating hebben.
     
  19. Ikapika

    Ikapika VIP lid

    21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Nahla, die kleine loopfiets is dat de Puky LR M of de LR 1L (zonder handrem)?
     
  20. Nahla2013

    Nahla2013 VIP lid

    4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Het is de Puky LRM - Loopfiets - Lovely Pink

    Als je hem ook voor je dochtertje wilt kopen zou ik het echt doen.
    Mijn dochtertje wil er zelfs mee slapen nu.

    En je bent veilig in de supermarkt! Haha ze komt nergens meer aan met d'r loopfietsje.

    Ik heb een foto van de doos gemaakt voor je
     

Deel Deze Pagina