hallo allemaal, ik ben rustig aan eens aan het kijken naar een goede digitale camera. Die ik nu heb is wel goed alleen zo ownijs sloom en moet scherp stellen duurt even en maak dan pas een foto. Nu wil ikd us een digitale camera die snel is, en niet al te duur is. En wel mooie foto's maak, en dus niet so traag is. Wie heeft er een goed advies en waar te koop en hoe duur ongeveer? bedankt alvast
ik heb trouwens 2x een camera van canon gehad en ik vond ze super. http://www.digicamshop.nl/merk/2/canon. ... 1Qod4B00qw hier staan een paar goedkope tussen
Ik heb de Canon Powershot S5 IS. Maar denk dat die ook boven je budget ligt (was in de aanbieding voor 279 bij de mediamarkt) Als je een prijsklasse aangeeft is het makkelijk zeggen wat je kan nemen.
Ik heb de voorloper van de Nikon D60 nl de D40 en die is nu rond de 400 euro maar dan heb je ook een wereldcamera met heeeeel veel goede opties. Voorheen had ik een canon was ook een leuk toestelletje maar de kwaliteit van de foto's zijn niet te vergelijken.
Wij hebben een videocamera gekocht van jvc. Deze kan ook foto's maken. We hebben hem besteld op camera.nl hij kostte 329,- en bij de mediamarkt kosste diezelfde camera 499,-! We hebben m van de week besteld dus kan nu nog niet uit ervaring melden of hij goed is omdat we m nog niet hebben!
Een videocamera maakt nooit vergelijkbare foto;s als een fototoestel. Met een fototoestel kan je vaak ook filmen en die filmpjes zijn ook niet vergelijkbaar met een videocamera. Kijk eens op kieskeurig.nl Natas. Veel ervaringen, veel camera's.
Beste is een spiegelreflex camera eigenlijk. En tegenwoordig bestaan er ook digitale spiegelreflex camera's, heb je de fijne dingenvan beide soorten camera's. Maar die heb je niet voor 100 euro. Weet niet wat je uit wilt geven. Wij hebben een panasonic DMC-FZ8. whow, heb even gekeken wat ze nu kosten, voor zo'n 200 euro heb je m al. Grrr, 1,5 jaar geleden was die echt heel veel duurder.
He Wij hebben een canon 400D (spiegelreflex). Die is(was) erg duur. Maar waar je op moet letten is het aantal pixels. Je merkt echt het verschil (vind ik). De canon is een 10 megapixel camera. Ook moet je letten op de zoom-functie. Je hebt optische en digitale zoom. Bij digitale zoom wordt de foto ook onscherper (tenminste, dat was bij onze oude camera zo). Kodak easyshare (weet niet welk model) is niet zo duur. En zag net een samsung voor 90 euro; Samsung Digimax S760. Kies een paar toestellen en ga dan vergelijken op kieskeurig!
Ter info: Zoomen is het vergroten of 'dichterbij halen' van een beeld. Bij digitale camera's heb je twee soorten zoom, optische zoom en digitale zoom. Optische zoom ken je waarschijnlijk al van normale film camera's. Een zoomlens bestaat uit verschillende glazen onderdelen die ten opzichte van elkaar kunnen bewegen. Hun onderlinge positie bepaalt hoe ver er in- of uitgezoomd is. Digitale zoom daarentegen is simpelweg het digitaal vergroten van een onderdeel van het plaatje. Het grote verschil zit hem in de resolutie. Bij optische zoom zorgt de lens voor het vergrootte beeld en dat beeld beslaat de hele oppervlakte van de sensor. De gezoomde foto heeft dus de maximale resolutie (detail). Bij digitale zoom wordt in feite een normale foto gemaakt en het deel waarop je inzoomde wordt daaruit gelicht. Slechts een deel van de sensor wordt dus benut voor het ingezoomde beeld. dit is precies hetzelfde als zelf een selectie uit de foto knippen met een fotobewerkingsprogramma. De resolutie van een digitaal ingezoomde foto is dus aanzienlijk kleiner (hoe verder je inzoomt hoe kleiner) dan bij optische zoom. De lagere resolutie van digitaal ingezoomde foto's betekent dat ze minder detail hebben. Ga je een digitale camera kopen kijk dan vooral naar de échte, ofwel de optische zoom. Resolutie Voor normale fotografie is een maximale resolutie van 5 megapixels ruim voldoende. De meeste mensen hebben eigenlijk zelden meer dan 3 megapixels nodig. Ga je serieus aan de slag en wil je je foto's op groot formaat en hoge kwaliteit kunnen afdrukken dan ligt een (spiegelreflex?) camera met een hogere resolutie meer voor de hand.
Ik heb de canon powershot 530 geloof ik. Fijne camera en maakt leuke foto's Zou wel een digi camera kopen met een zo groot mogelijke digitale zoom. Optische zoom heb je niks aan en kun je beter op de computer doen.
Ik heb er niet deksels veel verstand van, maar als ik mijn foto op de pc vergroot, zie je de pixels steeds beter. Je zoomt in en de pixels worden dan groter....die trek je uit of zoiets. Vraag het anders even na in een zaak (wel in een fotozaak, want bij de mediamarkt oid weten ze er niet donders veel van af)
Ik heb de sony A300 spiegelreflex, wel een duur ding (850 euro ) Maar het is echt een super ding groetjess
Spiegelreflex is leuk als je een beetje verstand ervan hebt. Het nadeel is dat ze meestal aardig zwaar zijn, duur zijn en je er lenzen bij moet kopen. Een compact camera is alles in 1 en makkelijk te hanteren voor iemand die geen verstand heeft van fotograferen (de instellingen bedoel ik dan) De mijne reageert supersnel en pakt dus de gekke gezichten van mn nichtje van anderhalf.