Welke slaapwekker?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Rainbow88, 14 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Ik wil voor mijn 2-jarige graag een slaapwekker aanschaffen.

    Ik heb de kidsleep moon op het oog, is deze aan te raden?

    Ik heb liefst eentje die de kamer niet teveel verlicht.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. ettol

    ettol Actief lid

    21 aug 2013
    233
    56
    28
    Die hebben wij ook!

    Werkte bij oudste perfect, maar die hield van licht op kamer. De jongste houdt juist van donkerte en toen we deze slaapwekker introduceerde om uit te leggeb dat ze pas uit bed mag als konijn wakker is werkte het niet.

    Toen tijdje geen wekker maar vanwege zomer werd ze dan om 615 uur wakker of nog vroeger (ondanks verduisterende gordijnen én vuilniszakken op ramen!!!). Dus nu weer konijnenwekker en handdoek over 2/3e van lichtje... Niet ideaal maar ik heb nog geen goede slaaptrainer zonder lichtje gevonden. En nu horen we om 6:40 'konijn wakker-ik ook wakker!!!!' dus het werkt wel beter zo :)
     
  3. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier de zazu slaaptrainer.
    Daar is het lampje gewoon uit in de nacht.
     
  4. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Mijne slaapt ook in de donker...
    Geeft ie zo fel licht?
     
  5. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Maar die werkt met kleuren , niet? En die ogen zouden fel klikken las ik?
     
  6. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    En zien ze s nachts dan dat schaapje nog slaapt ?
     
  7. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Klopt, rood als die slaapt, (eventjes) oranje half uur voor wakker worden. En groen als die wakker is.

    Het klikken van de ogen hoor je wel ja.

    In een hele donkere kamer niet dan. Omdat het kleurenlampje dan uit is.

    Geen idee of je dat anders kan instellen. Man heeft dat allemaal gedaan
     
  8. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    De Alecto slaapwekker.
    In de nacht blauw licht, overdag geel. Kun je opladen, dus kan mee op vakantie. Geluid en lichtsterkte kun je instellen, dus kan ook als nachtlampje dienen. En geen hoorbare ogen die open gaan ;)
     
  9. ettol

    ettol Actief lid

    21 aug 2013
    233
    56
    28
    Kidssleep geeft ook alleen blauw licht. Netals alecto.

    Voor mijn jongste is dat te veel licht, dus daarom de handdoek erover. En nu ziet ze alleen een half konijn dan is het goed. Ik hoop ook dat ze zo went aan wat meer licht bij het slapen zodat die vuilniszakken van raam kunnen!
     
    Rainbow88 vindt dit leuk.
  10. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Wij hadden dat schaap ding. Was zo stuk. Nu al van electo. Ideaal ding.
     
    Rainbow88 vindt dit leuk.
  11. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij hebben een slaapwekker van Alecto, dat kan zonder licht zelfs. Je hebt veel verschillende standen licht erop.
    Niet dat het helpt trouwens hier, zo'n wekker. :roflmao:
     
  12. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Deze hebben wij ook idd! Hele fijne!
     
  13. Miracle1

    Miracle1 Fanatiek lid

    29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Hier kidsleep moon bij beide kinderen, ik vind ze ideaal. Je kan de licht en geluid instellen. De donkerste stand vinden de kinderen hier te donker dus hij staat hier op de middelste stand qua licht en het geluid uit.
     
  14. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.047
    3.512
    113
    Vrouw
    Haha, mijn man wil dus ook een slaapwekker aanschaffen want die denkt dus dat de kinderen dan langer slapen. Ik geloof daar niks van :D
     
  15. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nee hoor, hier niet. En heb het een jaar geprobeerd.
     
  16. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Bij mijn oudste hielp dat vrij goed !

    Ik wil het niet enkel zodat hij 's morgens lagner slaapt, maar ook dat hij 's nachts doorheeft dat het nog nacht is. Hij begint vaak rond 23u te spoken voor 1-2 uur.
     
  17. ettol

    ettol Actief lid

    21 aug 2013
    233
    56
    28
    Ja bij ons werkt het bij beide dat ze weten dat ze nog geen lawaai mogen maken en idd ook om te zien dat het nog slaaptijd is. Ik ben er dus ondanks het licht blij mee
     
  18. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.484
    1.441
    113
    Ik ben voor mijn dochter van 3 ook op zoek naar een slaaptrainer, maar ik zoek er juist eentje met licht. Mijn oudste heeft al jaren Sam het Schaap van Zazu, maar ik vind het een enorm nadeel dat de oogjes open klikken met geluid. De keren dat ze eens langer sliep, werd ze dus wakker door het klikgeluid van de oogjes.

    Jongste slaapt altijd al met een lampje, dus een slaaptrainer die alleen werkt met licht lijkt me perfect.

    Heeft iemand ervaring met Pam de Pinguin van Zazu?
     
  19. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Wij hebben geen wekker maar een slaap knuffel van tech. Die kan je instellen hoe laat de ogen open gaan (in ons geval een kat maar je hebt ook een hond)

    Ze kunnen spelletjes spelen, na laten praten, eten geven, je kan stem toevoegen, bijzondere dagen zegt hij daar wat over bijvoorbeeld verjaardag en kerst.

    Je kan hem zelf instellen wanneer de knuffel gaat slapen en wanneer hij weer wakker is. Ze kunnen dan geen spelletjes spelen alleen zien of je knuffel wakker mis en nog een muziekje afspelen.

    Je moet hem mooi actief aanduwen om te zien of hij wakker is dus je hoort hem niet wakker worden.

    Helaas hebben we een hele actieve knul die altijd mooi op tijd wakker is zo dat je wat aan de dag hebt.( Hahaha positiever kon ik het niet brengen)

    Uitslapen doet hij niet echt of je noemt wakker worden tussen 6.30 en 7 uitslapen. Hij maakt ons niet (meteen)wakker maar gaat heel lang Donald Duck lezen.
    Tot hij voor zijn gevoel al heeeeel lang wakker is en dan komt hij nog langs.

    Vandaag 7.50 dus dat was uitslapen:roflmao:

    Die knuffel heeft hij inmiddels al geruime tijd maar als je hem negeert kun je ook niet zien dat hij niet wakker is. Kleine slimmerik hahaha
    Inmiddels is hij 6 en kijkt hij meer op de klok.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  20. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    je hebt ook de pinguin van diezelfde serie. Die wordt half uurtje van tevoren oranje en wanneer ze uit bed mogen groen. Het lichtje daarvan kan je van kleur wisselen (rood, blauw, rose, wit of varierend) hij kan ook dimmen en die kan vrij donker of juist lichter. Hij overheerst haar kamer niet.

    Enig nadeel is dat je t kreng om de haverklap op moet laden op de unit (elke 2 dagen halen we hier wel) hier blijft hij de hele nacht aanstaan buiten zn base. Je kan m ook op de base laten, dan heb je dat nier, echter gaat dat niet met onze wandcontactdozen icm onze dochter.
     

Deel Deze Pagina