Welke spaarrekening kinderen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door JasmijnM, 9 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JasmijnM

    JasmijnM Actief lid

    11 dec 2017
    381
    254
    63
    Vrouw
    Ik ben bezig met het openen van een spaarrekening voor onze kinderen. Nu krijg je natuurlijk nergens heel veel maar bij de ABN krijg je 0,30% ben jaar. Nu vroeg ik mij af welke spaarrekening jullie hebben voor je kids?
     
  2. Zulema

    Zulema Fanatiek lid

    8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    Hier ING, niet bewust naar gekeken meer omdat ik zelf een rekening bij ING heb.
     
  3. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Regenboogrekening van de Rabobank. Wij kunnen er zelf geld opzetten en afhalen. Maar onze zoon krijgt pas met 18 jaar zijn eigen pasje. Is echt bedoeld om geld te sparen voor studie of als hij uit huis gaat of rijbewijs oid.
    De baby krijgt straks ook een eigen spaarrekening.
    We sparen elke maand 100 euro op zoon zijn rekening en de complete kinderbijslag gaat er naartoe en geld wat we krijgen voor zijn verjaardag ook. Gaat straks met nr 2 t zelfde. Elke maand 100 euro sparen. Kinderbijslag krikgen ze dan allebei de helft en verjaardagsgeld gaat er op.
     
    Want2beAmom en DQueen vinden dit leuk.
  4. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Wij hebben SNS Zilvervloot voor onze dochter, straks openen we er ook een voor onze zoon. Heb zelf een rekening bij SNS, dus wel zo makkelijk ;)
     
  5. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.975
    113
    Hier een kinderrekening bij de bank die we zelf ook hebben. (Rabobank) overal is de rente super laag. Dus echt lonen doet het niet.
    Je zou eventueel een (defensieve)beleggingsrekening kunnen openen, wij zijn hier voor aan het kijken. Het geld staat vaak voor langere tijd vast, je hebt wel risico dat je verlies hebt. Maar je kunt ook wel meer rendement halen dan de rente die er nu is. Als je zoiets wilt doen zou ik wel even naar de bank gaan en informatie erover vragen!
     
  6. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Beide kids hebben een zilvervloot en een jeugd spaar rekening.

    Bewust ook jeugd spaar, daar hebben wij altijd een eigen hand in :) en dat vinden wij prettig, kijkend naar mijn eigen had ik het geld op Mn 20e verbrast aan onzin.
     
  7. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.253
    7.820
    113
    Gelderland
    Hier een Rabo regenboogspaar. Eigenlijk alleen omdat we hier alle rekeningen hebben lopen, wel zo makkelijk.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  8. JasmijnM

    JasmijnM Actief lid

    11 dec 2017
    381
    254
    63
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties! Ik zit zelf bij de abn, hier krijg je 0,30% rente. Nu twijfel ik dus om elders een zilvervloot te openen of toch een rekening bij de abn tegen 0,30%. Vind het zo laag hehe.
     
  9. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Het is overal laag. Binnenkort mag je zelfs gaan betalen als je spaargeld hebt.
    Dus ik denk niet dat het op dit moment echt uitmaakt waar je zit.
    Hier bij de ING. Geen idee hoeveel rente. Ik houd er al niet eens meer rekening mee.
     
  10. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Hier Regenboog bij Rabo. Wij zitten zelf ook bij Rabo, dus dit was het makkelijkst. Ze heeft zowel een spaar (waar ze nog niet bij kan, daar storten wij maandelijks een bedrag op voor later) als een kinderbetaalrekening, daar gaat geld op van bijv. oma/opa's voor rapport, of van speelgoed dat ze verkocht heeft. Ze mag gratis storten.
     
  11. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.505
    873
    113
    Hier de ING omdat we die zelf ook hebben en zo sparen voor later en zijn eigen spaarpot los van elkaar hebben.
    Wij sparen voor hem via een internet spaarrekening gekoppeld aan de onze, en hij zelf via de pinnie rekening met eigen betaal pas. Zo kan hij zowel met contant als met digitaal geld leren omgaan. (De laatste net afgesloten,zoon is 7)
     
  12. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.837
    2.698
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik las vanmorgen dat het onvermijdelijk gaat worden om zelfs negatieve rente te krijgen. Beter in een oude sok stoppen, kost niets ;)

    Ik heb voor de kinderen ook een Rabo regenboog, ze zitten aan mijn rekening gekoppeld. Het sparen voor hen doen we sinds kort op een rekening van ASN op mijn naam. Wat ze nu hebben houden ze, maar ik wil wel graag de regie zelf houden en bij zo'n Rabo regenboog is het wettelijk gezien ook echt van hen. In het verleden heeft er wel eens iemand een rechtzaak aangespannen tegen zijn ouders en deze gewonnen ook, omdat deze het geld van de rekening hadden weggehaald voor zijn 18e.
     
  13. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Gewoon de standaard spaarrekening bij Bunq. Dat is de bank waar we zelf ook bankieren. Ik zal me er ooit wel eens in gaan verdiepen qua rentepercentages, maar voor nu wil gewoon sparen en dit is makkelijk :)
     
  14. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier de rabo doelsparen.
    Is geen kinderspaarrekening. Bedrag staat een X aantal jaar vast.
    Oudste dochter heeft 1,738% rente
    En de jongste 1,349% rente
     
  15. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    We hebben een spaarrekening bij ING voor onze 3 kinderen. Bedoeld voor de studies. Kinderbijslag wilden we ook altijd apart zetten maar dit is helaas niet gelukt, hebben we hard nodig. Als ze alle 3 nieuwe schoenen en een nieuwe jas hebben ben je er al bijna doorheen ;)
     
  16. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Hier hetzelfde, maar ik wil die van zoon over laten zetten naar ASN. Vind ING inmiddels een verschrikkelijke bank.
     
    username en Zulema vinden dit leuk.
  17. Prikje

    Prikje Actief lid

    18 dec 2017
    221
    81
    28
    Vrouw
    Hier ook een kinderrekening bij de bank waar ik mijn lopende rekening heb. Bij de kinderrekening zit natuurlijk een pinpas. Mijn dochter heeft haar pinpas in het hoesje van haar mobiele telefoon. Ze kan al goed met contact geld omgaan, nu is het ook tijd dat ze dat leert met digitaal geld.

    Spaarrekening voor haar heb ik bij een andere bank, daar heeft ze geen pasje van!
     
  18. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    We hebben een zilvervloot bij de Sns(daar hebben wij ook onze spaarrekening) waar we elke maand €50 op zetten tot haar 18e verjaardag (voor de studie) en

    We hebben een lopende spaar rekening voor der bij de Ing(daar hebben wij ook een lopende rekening) waar ze straks van mag rijlessen (daar stort ik de kinderbijslag op)

    Dan heeft ze nog de pinniemaat waar ze af en toe wat uit kan halen en dus kan sparen voor iets wat ze heel graag wil
     
  19. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
  20. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Hier ook gewoon bij abn omdat we dat zelf bankieren. De spaarrekening staat overigens niet op naam van de kinderen. Straks zijn wij flink voor ze aan het sparen geweest en met hun 18e plukken ze de rekening leeg om onzin mee te doen. Zodra de negatieve rente realiteit wordt haal ik ze leeg..
     

Deel Deze Pagina