Welke speen Dr. Brown voor voeding met johannesbroodpitmeel?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Envy, 16 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Envy

    Envy Actief lid

    20 jul 2014
    406
    0
    16
    Hoi dames,

    Onze Sven van ruim 4 weken oud spuugt veel. Eerst kreeg hij afgekolfde melk met de Medela Calma speen. Ik ben het kolven gaan afbouwen en daarna zijn we overgegaan op kunstvoeding (Kruidvat standaard). hij dronk ontzettend snel z'n fles op, waarop we besloten een Dr. Brown te kopen (brede hals met speen 1). Inmiddels gebruiken we deze een week. Het leek even beter te gaan, maar inmiddels spuugt ie weer na iedere voeding. Soms komt het zelfs 2,5 uur na de fles terug.

    Nu wil ik overstappen naar voeding met johannesbroodpitmeel. Allereerst; welke gebruiken jullie? Ik heb gezien dat er van Kruidvat eigen merk voeding is waar dit al in zit, wat me erg praktisch lijkt. Ook heb ik gezien dat je het los aan de voeding kan toevoegen.
    Daarnaast; welke Dr. Brown speen gebruiken jullie dan?
     
  2. frummelk

    frummelk Fanatiek lid

    2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik had de smalle fles en gewoon speen een. Voedde baby wel op de zij.

    Daarnaast veel rechtop houden. Hoofdeinde van het bed een end omhoog en dragen in de doek wil ook wel helpen. (Google eens op reflux)
     
  3. Meijke

    Meijke Niet meer actief

    Bij ons verstopt de nr 1. Er komt dan steeds zo'n vezeltje in het gaatje. Wij gebruiken de nr 2.
     
  4. frummelk

    frummelk Fanatiek lid

    2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik geef overigens los jbpm. Dan kan ik zelf bepalen hoe dik de melk wordt.
     
  5. Meijke

    Meijke Niet meer actief

    Frummelk, geef je dan een theelepel voor de voeding (van zo'n papje zoals op de verpakking staat? En de melk doe je dan niets door?
     
  6. Envy

    Envy Actief lid

    20 jul 2014
    406
    0
    16
    Hoofdeinde in de wieg hebben we omhoog, houden hem vrij rechtop tijdens het voeden. Alleen een draagdoek gebruiken we niet, vinden we niet prettig. Ik heb helaas snel last van rugklachten, dus dat is me te zwaar.
     
  7. frummelk

    frummelk Fanatiek lid

    2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik weet niet meer hoeveel ik destijds door de fles deed. Baby is nu al negen maanden.
     
  8. Envy

    Envy Actief lid

    20 jul 2014
    406
    0
    16
    Ik kon gister niet aan een Dr. Brown speen komen, maar de Philips Avent level 2 speen past ook op de Dr. Brown fles. We hebben Sven sinds gistermiddag z'n voeding geven, aangevuld met 1 schepje johannesbroodpitmeel en na alle voedingen die hij tot nu toe heeft gehad heeft ie niet gespuugd :)
     
  9. Djinni

    Djinni Lid

    6 jul 2014
    48
    0
    0
    NULL
    Zuid holland
    Hi,

    Ik heb precies hetzelfde! mijn zoon is alleen 13 weken.

    Ik gebruik de dr brown fles, heb alle spenen geprobeerd, ook die van drifrax erop gezet, met naalden kleine spenen groter gemaakt etc. nr 2 erop gezet.. niets werkte echt.

    uiteindelijk heb ik de nummr 1 van dr brown met een naald iets groter gemaakt (heet maken en dan prikken) Deze gaat nu het best. nr 2 ging alsnog te snel.

    Ik heb jbpm van Nutriton.. maar lees ook over Tammi? 100% jbpm... ik moet me er nog even in verdiepen.. maar met die nutriton gaat het ook prima.
     
  10. Envy

    Envy Actief lid

    20 jul 2014
    406
    0
    16
    Ik heb jbpm gekocht van eigen merk Kruidvat. Tot nu toe blijft het spugen uit, dus daar ben ik echt ontzettend blij mee! Alleen de fles gaat nu eigenlijk wel te snel leeg met level 2 van Avent. In eerste instantie kreeg ie het ook wel uit de Dr. Brown speen level 1, maar moest daar wel heel erg hard voor werken (zonder jbpm al), dus ik kan ook proberen het gaatje groter te prikken. Heb alleen geen naald in huis volgens mij.
     

Deel Deze Pagina