Welke speen op fles?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door DR87, 29 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.124
    431
    83
    Hoi,

    Ik geef volledig borstvoeding aan mijn dochter van 8 weken. We geven wekelijks een flesje zodat ze dit blijft accepteren. Ik heb eigenlijk hetzelfde ‘probleem’ als bij mijn zoontje: zoeken naar de juiste speen. Ik ben begonnen met een dr Brown brede hals fles met prematuur speen. Dit ging veel te langzaam voor haar (ze drinkt mijn borsten binnen 10 minuten leeg dus denk dat ze sneller gewend is), waardoor ze max 30 drinkt, daarna heeft ze er geen zin meer in. Bij mijn zoontje was dit exact hetzelfde en wat bij hem werkte is de dr Brown fles met de difrax 123 speen erop (1 was dan snel genoeg). Ik heb dit bij haar getest met de difrax fles en idd, dat drinkt ze goed (wel wat snel, vandaar dat ik de combi met dr Brown weer wil).
    Helaas is de dr Brown fles vernieuwd en past de difrax speen er niet meer op. Ik vind het fijn om uit dr Brown te blijven geven. Wat is dan vergelijkbaar met de 123? De speen 2 van dr Brown? Voordat ik weer vanalles ga kopen…

    Sorry voor het lange verhaal ;)
     
  2. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    De smalle 123 past toch wel op de smalle dr brown fles? Is dat geen optie?
     
  3. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.124
    431
    83
    Nee die past ook niet meer op de vernieuwde dr Brown.. heb de smalle besteld en past niet..
     

Deel Deze Pagina