driewieler of fietsje met 2 jaar?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door goldy, 30 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goldy

    goldy Fanatiek lid

    1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje word volgende maand 2 jaar. Hij krijgt van zijn tante al een loopfietsje cadeau. Zelf wouden we een 3 wieler kopen maar ik lees dat dit juist moeilijker trappen is dan een gewoon fietsje.
    Daarom mijn twijfel tussen een driewieler of gewoon fietsje. Als we een gewoon fietsje zouden nemen zou hij dan een 10 inch nodig hebben? Want ik denk niet dat hij bij een 12 inch de trappers al rond krijgt. En ik vind het ook zonde om iets te kopen wat ik weer een hele tijd weg moet zetten tot hij het kan gebruiken.

    Wat zijn jullie ervaringen ermee? En wat raden jullie mij aan.
    Alvast bedankt.

    Groetjes Goldy
     
  2. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hmm 12" trapt niet zwaarder dan 10".
    Het is meer of hij erbij kan met z'n voeten.

    En een driewieler is ook niet moeilijker.. Maar het is wel een andere beweging omdat je bij een driewieler vooruit trapt ipv naar beneden.
    Gewoon even wennen dus :)
    En nog een keer wennen als hij een gewone fiets krijgt.

    Onze dochter hebben we even geholpen met de voetjes 1x een slag rond te draaien... En daarna wist ze heel goed hoe het moest hoor.
    Alleen die eerste keer was even een beetje gek.

    Ik zou gewoon kopen wat je leuk vindt :)
    En als je gaat voor een gewone fiets... Even uitproberen in de fietsenwinkel of het past.
    Onze dochter is heel klein maar fietste met 2,5 ook gewoon op 12".
    Als ze maar bij de trappers kunnen.. Ze hebben voor het evenwicht toch zijwieltjes.
     
  3. limo

    limo Actief lid

    17 mei 2013
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier voor der tweede verjaardag een 12 inch fiets.

    een tip: ff een blokje hout onder de zijwieltjes dan weten ze hoe ze moeten trappen. (achterwiel komt dan iets van de grond en dat trapt makkelijker) en dan hebben ze het zo onder de knie.
     
  4. XmoniqueX

    XmoniqueX Bekend lid

    1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Hier heeft ie met zijn 2de verjaardag een puky driewieler met duwstang gekregen. Duwstang hebben we weinig gebruikt want hij had al snel door hoe het moest en nu gaat hij als een speer. Met zijn 3de verjaardag willen we een fietsje geven of eerder als hij er aan toe is.
     
  5. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Wij hadden voor 2e verjaardag een 3-wieler gekocht. Was ze heel blij mee, maar ze had een nog veel grotere fascinatie voor de grote fiets (met zijwieltjes) van de broer...
    Dus met 2,5 jaar hebben we haar een eigen (12 inch) fietsje gekocht, ze fietste er zo mee weg (is ongeveer van gemiddelde lengte).
     
  6. Wondertjes1114

    Wondertjes1114 Bekend lid

    1 feb 2011
    519
    0
    16
    Onze dochter heeft nu ook een driewieler. Ze krijgt dinsdag ( dan wordt ze 3) een gewone fiets. Ze heeft veel plezier van de driewieler gehad en de duwstang hebben we op langere stukken ook wel gebruikt.
     
  7. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.493
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    zou een kleine traktor ofzo niet leuk zijn juist? Dat is toch heel anders dan een fiets en blijft leuk, ook als er op een gegeven moment een fiets komt...
     
  8. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier in het najaar een driewieler gekregen maar ze weigerde haar voeten op de pedalen te zetten en ze maakte er een loopfiets van.... nu sinds 3 weken sjeest ze de hele tijd rond. Maar.....nu waren we gisteren bij de fietsenwinkel voor een achterzitje, pakt ze een Loekie met 12 inch wielen en rijdt er zo op weg...!
    Dus toch meteen eentje gekocht want ze is pas eind juli jarig en wij vinden ook dat je dan niet kan wachten. Mijn dochter is nu pas 90 cm en kan er goed op vooruit. Als jouw kindje al net zo groot is of langer dan zou ik meteen voor een echte fiets gaan!
     
  9. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.493
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ach, voor Sinterklaas moet er ook weer wat gekocht worden ;)
     
  10. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Weet niet hoe je dit precies bedoeld Athina maar voor haar 2e verjaardag niks gekocht maar "oud" speelgoed van mezelf gegeven een poppenhuis van Fisher Price en een serviesje en met sinterklaas was het duurste een hello kitty trein.
    En nu vonden wij dat ze dit fietsje meteen moest krijgen dus ook gedaan.
    Niet nog maanden wachten op een verjaardag dus.
     
  11. laravelk

    laravelk Fanatiek lid

    8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Als hij al een loopfiets krijgt, zou ik helemaal niet voor een fiets of driewieler gaan maar iets heel anders zoeken. Steeds vaker hoor je dat kinderen die een loopfiets gewend zijn, vroeg los kunnen fietsen en ook later nog beter fietsen dan kinderen die geen loopfiets gehad hebben. Een gewone fiets zou ik dus volgend jaar pas geven.
    Of een tractor zoals Athina zegt, das ook altijd een hit!
     
  12. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.903
    254
    83
    Ik zou het voorlopig even bij de loopfiets houden en zodra ze daar echt goed mee overweg kan en goed haar balans kan houden overstappen naar een gewone fiets. Zijwieltjes zijn dan vaak geeneens meer nodig.
    Ik zou nu voor zijn verjaardag een leuke werkbank, keukentje of een leuk speelhuisje voor buiten kopen.
     
  13. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Mijn dochter vond op een driewieler idd wel een stuk zwaarder/moeilijker trappen. Maar hier in de tuin was ook geen ruimte om te oefenen, ze reed er alleen op naar de supermarkt ofzo. Zat ook een duwstang op, dus was t al snel 'mama duwen'.
    Als je een geschikte tuin hebt, is een driewieler denk ik ook wel leuk hoor (of idd een ander soort trapding).
    En 10 of 12inch is afhankelijk van hoe groot hij is, een beter passend fietsje trapt makkelijker..

    De eerste jaren groeien ze helaas nog erg snel uit de fietsjes, dat klopt. Maar je kunt m ook via marktplaats verkopen en daarvoor in de plaats weer een tweedehands in een grotere maat nemen.
     
  14. maria80

    maria80 Fanatiek lid

    18 aug 2009
    1.960
    131
    63
    Ik zou nu idd alleen voor de loopfiets gaan. En dan iets compleet anders erbij.
    Mijn zoontje heeft een 12' fiets en trapt daar prima op. Maar hij kan niet met zn voeten bij de grond....lastig leren fietsen zonder zijwielen dus. Nu een 10' fiets op de kop kunnen tikken en nu kan hij het dus wel op deze fiets. Nu moet ik wel zeggen dat mijn zoontje klein is, gemiddeld een jaar jonger zeg maar.
     
  15. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Waarom nog een fietsje? Loopfiets is hier een super succes, driewieler krijgt ze idd nog niet goed rond (kan geen kracht zetten zo ver naar voren, en ze is er nog wat te klein voor, wij hadden er al eentje van de oudste), gewone fiets is nog veeeeeel te groot (heb een 12 inch staan van mijn oudste).

    Ik zou eigenlijk lekker voor wat anders gaan, als ik jou was!
     

Deel Deze Pagina