Welke tepelzalf?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Olifantje1991, 11 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Het onderwerp zegt het al, welke tepelzalf hebben jullie gebruikt tijdens de periode van borstvoeding geven?
    Hier had ik bij zoontje al snel schrale tepels, uiteindelijk kloven e.d. en toen al snel gestopt, maar heb toen gesmeerd met purelan van medela.
    Echter vond ik dat maar dik plakkerig spul en niet zo prettig smeren. Zoogcompressen bleven soms ook aan m'n tepels plakken wat juist weer zeer deed.
    Ik zoek eigenlijk iets wat dunner is en makkelijker smeert. Hebben jullie nog andere zalf of crème die je kan aanbevelen?
    Wil nu toch wel weer borstvoeding proberen, maar daarvoor wel alle hulpmiddeltjes in huis hebben, zodat ik dat gelijk kan pakken zodra ik merk dat het nodig is.
    Bedankt alvast!
     
  2. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Purelan van medela. Hoef je er van te voren ook niet vanaf te halen, ideaal!
     
  3. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Oh niet goed gelezen. Dat vond je niet fijn.
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Purelan vond ik ook smerig. Die paarse tube van Lansinoh is véél prettiger.
     
  5. Deedee1

    Deedee1 Bekend lid

    2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Ik gebruikte bepanthene baby zalf.
    Smeert makkelijk er trekt ook best snel in.

    Als je snel kloven krijgt dan moet je ook even kijken of je kindje wel de juiste hap-techniek heeft. Ik heb niet snel schrale tepels, maar bij mn zoon wel enorme kloven gehad. Het bleek dat hij erg slordig aanhapte en de tepel min of meer naar binnen zoog, waardoor er kloven ontstonden.
     
  6. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Ja ik vermoed ook dat dat het geweest is. Kraamzorg en LK beweerde van niet, maar tepel kwam soms ook plat uit zijn mondje en daarbij was zoontje erg druk en ongeduldig. Dus viel als het ware aan aan de tepel, schudde soms ook met de tepel in z'n mond heen en weer, deed een paar slokken en viel in slaap. Had ook altijd de hele voeding pijn, dus er ging gewoon iets niet goed. Tongriempje en lipbandje was het volgens de LK ook niet, zag er ook keurig uit.
    Toen ervoor gekozen om na een week te stoppen, heb nog een paar weken fulltime gekolfd, maar wil nu toch weer een poging wagen.
    Nieuwe baby, nieuwe kansen zeg maar. :D
     
  7. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Ga trouwens kijken naar degene die jullie fijn vonden, bedankt!
     
  8. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Pure lanoline. Dat plakt idd wel maar als je het even laat smelten tussen je vingers smeert het makkelijker. En mothermates! Ook deed ik geen zoogcompressen op (die blijven idd plakken en ik lekte alsnog door) maar van die lily pads. Die zuigen zacht vaccuum en plakken niet.
     
  9. Deedee1

    Deedee1 Bekend lid

    2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Precies! Nieuwe baby, nieuwe kansen :D
    Hopelijk hapt je nieuwe baby beter en heb je ook geen pijn bij het voeden.
    Ik heb bij mijn zoon een week gekolfd om de kloven te laten helen en daarna weer terug aan de borst maar heel streng geweesd hoe hij moest happen. Dat was ff gedoe, maar daarna ging het zoveel beter!

    De hele voeding pijn hebben klinkt idd alsof er iets niet goed ging. Het begin (hoe heet dat ook al weer? toeschietrefex?) deed bij mij de eerste weken wel wat pijn, maar dat was dan zo weer over.
     
  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb altijd bepanthen gebruikt.

    Wat ik je ook kan aanraden zijn mother mates. Dat zijn siliconen kompressen die je tussen de voedingen door op je tepels doet, ze zorgen ervoor dat je tepels zacht en soepel blijven ipv dat er korstjes op komen (wat weer heel erg pijn doet als je kindje weer gaat drinken). Want ook al hapt je kindje goed aan, je tepels moeten in het begin altijd wennen. En veel kindjes moeten het in het begin toch even leren.
     
  11. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Ja ik ben toen dus ook gaan kolven en het advies van de LK was om als alles geheeld was hem weer proberen aan te leggen. Heb ik nog een paar keer geprobeerd, maar pijn kwam gelijk weer terug en het zorgde bij mij voor erg veel stress dat ik toen gezegd heb, ik vind het wel goed zo.
    Ja inderdaad toeschietreflex mag wel wat gevoelig zijn, maar 45 minuten met kromme tenen en tranen in m'n ogen voeden leek me toch niet helemaal normaal.
    Maar dat is nu gebeurd, nu met nieuwe moed weer beginnen. Hopelijk ook een bevalling met wat minder complicaties, waardoor ik mezelf hopelijk ook wat beter voel. :)
     
  12. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Dan ga ik ook op zoek naar mother mates! Want ik weet inderdaad wel dat is zachte en erg gevoelige tepels heb. Daarom wil ik ook de tepelhoedjes voor de zekerheid alvast in huis halen, voor het geval dat.

    Bedankt voor al jullie tips tot nu toe!
     
  13. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Beste is gewoon helemaal geen zalf.
    De klachten die jij noemt zie je vaak bij verkeerde dtinktechniek en bij beginnende spruw.
     

Deel Deze Pagina