Welke test na klassen-quarantine

Discussie in 'Corona forum' gestart door Belle22, 23 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle22

    Belle22 Bekend lid

    22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Mijn zoon zijn klas moest vanaf donderdag in quarantaine, en mag morgen testen en dan dinsdag naar school mocht hij negatief testen.
    Echter heeft hij 4 weken geleden Corona gehad. (Wij allemaal)
    Nu kreeg ik te horen dat het een ggd test moet zijn. Ik werk de aankomende 2 dagen dus ik heb woensdag pas tijd hiervoor.. en de uitslag duurt soms ook nog 48 uur..

    Ik had gehoord dat als een kind in de afgelopen 8 weken al Corona heeft gehad dat de regels anders zijn. Weet iemand dit?

    Liefs Belle
     
  2. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.001
    11.673
    113
    Vrouw
    Hij hoeft niet getest. Hij kan nu nog positief testen met een pcr. Daarom heeft een ggdtest geen zin.
    Dit staat op de site van Rijksoverheid:
    Wanneer niet in quarantaine
    U heeft een huisgenoot of nauw contact met corona. U hoeft niet in quarantaine als u:

    in de afgelopen 8 weken positief getest bent en geen klachten heeft; of
    meer dan 1 week geleden een boostervaccinatie heeft gehad en geen klachten heeft.
     
  3. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.577
    3.804
    113
    Hij kan gewoon zo naar school omdat hij minder dan 8 weken geleden zelf besmet was.
     
  4. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.201
    1.033
    113
    Ja, hij hoeft niet te testen. Bij ons op school hoeven ze zelfs niet eens thuis te blijven en mogen gewoon naar school in deze situatie. De rest van de klas die nog niet besmet is geweest, zit dan wel thuis
     
    Nataly1972 vindt dit leuk.
  5. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.169
    1.354
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hier ook, vanmiddag bericht dat de klas in quarantaine moet. Mijn zoon heeft 4,5 week geleden Corona gehad dus hij mag morgen gewoon naar school samen met 4 andere kinderen die ook in de kerstvakantie Corona hebben gehad. De rest zit thuis.
     
  6. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je kind mag gewoon naar school wanneer hij korter dan 8 weken terug een positieve ggd test heeft gehad.
     
  7. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.605
    788
    113
    Hij mag gewoon naar school. En daarbij zou ik een thuistest voldoende vinden. Echt niet dat ik elke keer naar de GGD zou gaan om te testen
     
  8. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Dan ben je echt fout bezig, bij contact met een besmet persoon is GGD test echt heel belangrijk aangezien zelftesten een hoop missen!

    In geval van TS heeft een GGD test niet zoveel zin, maar zou ik bij klachten wél adviseren om een zelftest te doen. En mocht die positief zijn toch even de GGD te contacten... Je ziet toch dat met omicron nu mensen binnen die 8 weken weer herbesmet worden.
    Zonder klachten hoeft je zoon iig niet in quarantaine of te testen.
     
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Wij konden niet testen en hebben contact gehad met school en dit aangegeven.
    Was geen probleem.
     
  10. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.363
    554
    113
    Vrouw
    Hier blijft steeds de hele klas thuis omdat ze niet online en fysiek tegelijk les kunnen geven. En dat online onderwijs houdt dan weer in dat ze zelfstandig aan een takenlijst moeten werken omdat de leerkracht andere online gesprekken heeft.
     

Deel Deze Pagina