Welke thermometer

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door MilkHd, 23 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MilkHd

    MilkHd Fanatiek lid

    8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Ik denk eraan om ook te gaan tempen, maar vroeg me af wat een goede thermometer is.
    Ik weet al dat rectaal het beste is, maar vroeg me bv af of een temp met een zuiverheid van 0.05º C tussen 35º C - 39º C of 0.1º C nog uitmaakt.
    En welk merk is prettig, niet duur, etc?
     
  2. dib

    dib Fanatiek lid

    11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Hoi,

    Ik gebruik de thermometer van Xanté, gekocht bij de Ethos. Deze heeft 2 cijfers achter de komma.
    Tempen is i.d.d. het beste rectaal en altijd op hetzelfde tijd. Het is geen dure thermometer, ik weet niet precies meer wat ik er voor betaald heb.

    Veel succes!
     
  3. pookie66

    pookie66 Fanatiek lid

    9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Haai,
    bij mijn Etos hadden ze deze thermometer niet ( meer).
    Wie heeft nog andere opties voor een redelijke prijs?
    Ik kan tot nu toe alleen maar thermometers vinden in 1 decimaal nauwkeurig.
     
  4. MilkHd

    MilkHd Fanatiek lid

    8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Ik zie wel dat Matcare er eentje heeft, nu voor 11,99 ofzo. Iemand daar ervaring mee?
     
  5. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Ik heb 1 van DA, eigenmerk dus. Was volgens mij 5 euro, en hij tempt erg goed. Als ik 2x achter elkaar temp blijft de temp hetzelfde :).

    Nadeel is dat je 30 sec. moet wachten voordat die piept.

    En je heb 1 cijfer achter de comma.
     
  6. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.128
    673
    113
    Zuid-Holland
    Ik heb er 1 bij Dirks gekocht voor 5 euro ofzo, 2 cijfers achter de komma, maar duurt wel erg lang voor ie piept... Merk was iets van Natalis ofzo, maar ik ben nu niet thuis, dus kan dat even niet zien...
     
  7. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Het maakt niet uit welke thermometer je neemt als je maar steeds dezelfde gebruikt.
    Een decimaal achter de komma is ook genoeg hoor.
    Ikzelf werd helemaal gestresst van die 2 cijfers achter de komma, alsof de laatste cijfer echt veel uitmaakt.
    Dus koop lekker een huismerk thermometer, pas hadden ze bij de lidl ook goedkope thermometers.
     
  8. Tessa8

    Tessa8 Fanatiek lid

    21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Ik gebruik ook eentje die heeft maar 1 cijfer achter de komma.
    Heb hem bij de apotheek gekocht en ik vind hem heel fijn.
    Hij piept best wel snel, dus dat is ook wel fijn.
    En wat ook handig is dat hij je laatste gemeten temp opslaat, mocht je hem nou doordat je wat slaperig hem afgelezen hebt vergeten dan kan je hem altijd nog later op de dag aflezen..
    Hij is van het merk Microlife.
     
  9. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Die van DA geeft ook de laatst gemeten temp aan :).

    Maar zoals ik dat lees zou ik dan voor 1 van de apotheek gaan.
     
  10. lily26

    lily26 Fanatiek lid

    29 feb 2008
    1.009
    0
    0
    Hoi,

    Ik heb er 1 van etos merk en is volgens mij wel ok,alleen piept heel snel en als ik dan langer meet stijgt de temp nog steeds...dat is dan toch niet goed?
    Want bij piepen moet ie toch het eind van je temp meten?
     
  11. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Een thermometer hoort te piepen wanneer die klaar is met de juiste temperatuur te zoeken ja :(. Mijne kan ik nog zo vaak achter elkaar proberen maar de temp blijft hetzelfde.
     
  12. MilkHd

    MilkHd Fanatiek lid

    8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Ik heb nu die van Etos eigen merk gekocht, euro 4.79 ofzo, met 1 cijfer achter de komma en meet binnen 30-90 seconden. Onthoudt ook de laatst gemeten temperatuur. Morgen eerste dag meten!
     
  13. lily26

    lily26 Fanatiek lid

    29 feb 2008
    1.009
    0
    0
    Die van etosmerk heb ik dus ook ,maar bij mij geeft ie de volgende keer als ik heb aanzet ten alle tijden 36,5 aan....dus niet de laatst gemeten temp(maar hoort ie volgens mij wel te doen.. :(
     
  14. MilkHd

    MilkHd Fanatiek lid

    8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    klopt, dat deed hij bij mij inderdaad vandaag ook...
     
  15. lily26

    lily26 Fanatiek lid

    29 feb 2008
    1.009
    0
    0
    Zal het dan een flut thermometer zijn?
    Heb jij ook dat ie na de piep ooit nog stijgt?
     
  16. MilkHd

    MilkHd Fanatiek lid

    8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    geen idee, heb hem vanochtend voor het eerst gebruikt. Maar wat bedoel je precies?
     
  17. dib

    dib Fanatiek lid

    11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Bij mij geeft hij ook de laatst gemeten temp aan wanneer ik hem later nog eens aan doe. Wanneer hij piept is hij ook echt klaar met meten. (Xanté)
     
  18. lily26

    lily26 Fanatiek lid

    29 feb 2008
    1.009
    0
    0
    (IK temp oraal,dus kan meten en kijken te gelijk)Nou dat als ie piept(is de ene keer sneller als de andere keer) kijk ik en terwijl die aan het piepen is en zelfs nog daarna geeft ie nog wat hogere temp aan...
    Dus vb....Als hij piept en ik kijk is ie bv 36.8 maar gelijk loopt ie nog door na 36.9 of 37.0 of zelfs nog naar 37.1

    Snap je wat ik bedoel?
     
  19. lily26

    lily26 Fanatiek lid

    29 feb 2008
    1.009
    0
    0
    Moet ik mss toich maar eens aan een nieuwe thermometer..
     
  20. MilkHd

    MilkHd Fanatiek lid

    8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Ik snap hem. Volgens mij geven de piepjes aan dat hij klaar is met meten. Vervolgens geeft hij de hoogst gemeten temperatuur in die periode. Dus dan kan het zijn dat hij 5 seconden voor de piep een hogere temp had gemeten dan op het moment van de piep zelf.
    Je hoeft geen nieuwe te kopen als je verder ziet dat hij redelijk meet 'naar verwachting'. Is dat wel het geval bij jou? Of lastig te bepalen, omdat je cyclus iets onregelmatig is?
     

Deel Deze Pagina