Welke toeslagen en uitkeringen voor alleenstaande moeder?

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Mininees, 24 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mininees

    Mininees Lid

    1 mrt 2017
    27
    17
    3
    NULL
    NULL
    Hoi,

    Ik ben onverwachts zwanger en mijn vriend en ik gaan hierdoor misschien uit elkaar, omdat hij het nog te vroeg vindt en ik wil het niet weg laten halen...

    Maar mijn vraag is dus eigenlijk wat voor toeslagen of uitkeringen kan je krijgen als alleenstaande moeder?

    Misschien mensen die hier ervaring mee hebben?
     
  2. Babyluvv

    Babyluvv Fanatiek lid

    28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Ik heb geen ervaring met welke toeslagen dergelijk je allemaal kunt krijgen.

    Ik vind het voor jou wel verdrietig, Dat jullie door de zwangerschap misschien uit elkaar gaan. Maar hebben jullie het wel eens over kinderen gehad? En was je aan de pil (of een andere ac middel?) Moet je vriend niet enorm wennen? Mijn vriend moest toen de test positief bleek enorm wennen. Ookal gingen we er samen voor en waren we gestopt met de pil. Maar het gebeurde hem wat te snel (na 2maand gestopt te zijn) hij dacht duurt misschien nog wel een half jaar of langer.

    Ik vind het wel heel knap van je, ondanks dat het je relatie misschien gaat kosten, dat je voor je kindje kiest! En daarmee je eigen keus maakt, naar wat jij graag wilt. Het kindje houden.. en niet blind naar hem luistert, (hij wil het eigenlijk niet, en wil het liever weg laten halen? Omdat die het nog wat te vroeg vind)
     
    Saskia1984 vindt dit leuk.
  3. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Dat ligt eraan... Ik weet niet hoe oud je bent en of je samen woont/apart of nog thuis? Studeer je of werk je etx
     
  4. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Oké ik wil niet lullig overkomen, maar dat is het belangrijkste wat je wilt vragen? Over geld? Je kunt alleenstaande ouder toeslagen krijgen, mits je niet samenwoont en dergelijke..

    Wat is misschien? Hoe ver ben je? Wat is de situatie?
     
  5. Citroentje93

    Citroentje93 Fanatiek lid

    28 feb 2017
    1.724
    909
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden
    Je gaat een beetje off topic wat wil je dat ze vraagt " Hoe zorg ik er voor dat mijn vriendje bij me blijft?" Zijn allerlei dingen die ze zelf met ze tweeën moeten oplossen ik vind het knap dat ze vooruit denkt mocht de relatie verbreken dat ze wel een poot heeft om op te staan;)
     
    vinorosso vindt dit leuk.
  6. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
  7. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.503
    5.594
    113
    Vrouw
    Want geld is gelukkig niet nodig voor een dak boven je hoofd en eten..........?

    Je kunt een uitkering krijgen deze is €940 ongeveer... voorwaarde is wel dat je niet meer in 1 huis woont met je partner, anders krijg je niks.
    Je kunt bij je ouders inwonen oid maar zolang je daar woont krijg je minder, €700 nog wat.

    Het is niet de bedoeling dat je thuis blijft zitten dus je moet solliciteren of naar school.

    En bovenop je uitkering krijg je nog toeslagen, Wss het max aan kindgebonden budget, ligt rond de €300, max voor zorgtoeslag rond de €70 en dan heb je nog huurtoeslag, maar dat ligt helemaal aan je huurprijs.

    En je kan 1/3 of 2/3 vrijstelling krijgen van de gemeentelijke belastingen.

    Je zal dus in totaal zo'n €1400/1500 Pm hebben
     
    Lise89 en RoosW87 vinden dit leuk.
  8. jupke

    jupke Niet meer actief

    Hoe gaat het nu met je?
     

Deel Deze Pagina