Welke toeslagen en uitkeringen voor alleenstaande moeder?

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Mininees, 24 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mininees

    Mininees Lid

    1 mrt 2017
    27
    17
    3
    NULL
    NULL
    Hoi,

    Ik ben onverwachts zwanger en mijn vriend en ik gaan hierdoor misschien uit elkaar, omdat hij het nog te vroeg vindt en ik wil het niet weg laten halen...

    Maar mijn vraag is dus eigenlijk wat voor toeslagen of uitkeringen kan je krijgen als alleenstaande moeder?

    Misschien mensen die hier ervaring mee hebben?
     
  2. Babyluvv

    Babyluvv Fanatiek lid

    28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Ik heb geen ervaring met welke toeslagen dergelijk je allemaal kunt krijgen.

    Ik vind het voor jou wel verdrietig, Dat jullie door de zwangerschap misschien uit elkaar gaan. Maar hebben jullie het wel eens over kinderen gehad? En was je aan de pil (of een andere ac middel?) Moet je vriend niet enorm wennen? Mijn vriend moest toen de test positief bleek enorm wennen. Ookal gingen we er samen voor en waren we gestopt met de pil. Maar het gebeurde hem wat te snel (na 2maand gestopt te zijn) hij dacht duurt misschien nog wel een half jaar of langer.

    Ik vind het wel heel knap van je, ondanks dat het je relatie misschien gaat kosten, dat je voor je kindje kiest! En daarmee je eigen keus maakt, naar wat jij graag wilt. Het kindje houden.. en niet blind naar hem luistert, (hij wil het eigenlijk niet, en wil het liever weg laten halen? Omdat die het nog wat te vroeg vind)
     
    Saskia1984 vindt dit leuk.
  3. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Dat ligt eraan... Ik weet niet hoe oud je bent en of je samen woont/apart of nog thuis? Studeer je of werk je etx
     
  4. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡