Hallo allemaal, Ik ben nog steeds aan het denken over de naam van mijn kleine meisje en ik ben er nog niet helemaal uit. Haar roepnaam heb ik eigenlijk al een hele tijd in mijn hoofd zitten en wil ik eigenlijk nog even voor me houden (moet manlief ook nog eens zo ver zien te krijgen) Maar nu zit ik ook nog te denken over een tweede naam (komt voor de andere naam te staan, dat idee heb ik in ieder geval wel). Mijn zoontje heet Finn (en is vernoemd naar Fionn McCool uit de Ierse legendes, en bewust gedaan, dus niet omdat iedereen hun zoontje Finn noemde). Nu vind ik zelf de naam Siobhan al jaren een hele leuke naam, alleen niet echt bruikbaar in onze taal, dus ik zat te denken om het te vernederlandsen naar Shevon. Vinden jullie dat dit kan? Ik vind de naam wel leuk passen bij de andere naam, maar toch twijfel ik erover. Andere namen die ik ook wel leuk vindt zijn Lucy of Lilly. Wat vinden jullie? Shevon, Lucy, Lilly of eventueel een andere leuke naam?
Ik vind Lily de leukste. Shevon is absoluut niet mijn smaak. (ben sowieso niet echt van de Engels/Amerikaanse namen.
Zelf zou ik voor Lilly gaan, maar ik ben dan ook niet echt objectief, want onze dochter heet Lilly Shevon, dan moet ik snel denken aan zo'n ding onder de wastafel (sifon) daar zou ik zelf niet zo snel voor kiezen.
Lilly..! Ik heb aan beide kanten van de familie een klein nichtje die Lilly heet.. Lilly Noël en Lilly Faith..
Ik ken een Siobhan en dat spreek je niet uit als Shevon, maar als Sjoo-van. Dat vind ik persoonlijk mooier. De naam is echter niet mijn smaak. Lucy vind ik het mooist uit jouw rijtje. Finn en Lucy!
Ik ken een 'meisje' - (in de 20) die Aisling heet Niamh (neeve) vind ik ook nog wel mooi, hoewel ik de schrijfwijze eigenlijk mooier vind dat de uitspraak Fay / Faith Lily vind ik ook erg mooi overigens Ayla of Ailey Caithlin
dan klinkt het al snel als Sjovel, lijkt me niet echt een succes Ik vind Shevon meer een jongensnaam dan een meisjesnaam
oh leuk leuk! ik hou niet van engels/amerikaanse namen a la caitlynn enzo, maar iers, super! Siobhan, zo geschreven, super! Niamh ook, en Lily vind ik ook geweldig. daar heb je niks aan dus.. verder: Murron (oke, schots.. de vrouw van william wallace) Fiona Aine Aisling Aoibhe Aoife Caoimhe Clodagh Eabha Eimar Grainne Meave Orla Orlaith Roisin Sadhbh Saorise