Welke van de 4 meisjesnamen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door MommyW, 17 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke naam vinden jullie het mooist/leukst?

  1. Lune

    25,0%
  2. Sofia/Sophia

    36,4%
  3. Isabelle

    23,5%
  4. Livia

    19,7%
  5. Giselle (uitgespreken met de G van uhm Gerda haha)

    6,8%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. MommyW

    MommyW Lid

    4 nov 2021
    85
    135
    33
    Vrouw
    Nog steeds op zoek naar een naam voor onze 2e dochter. Ik vind Sofia/Sophia dus prachtig, we hadden die naam al hoog op het lijstje van onze eerste dochter, maar toen toch iets anders gekozen. Onlangs heeft een bekende echter ook een dochter gekregen met die naam, waardoor ik hem eigenlijk had geschrapt voor ons, maar merk dat ik er toch steeds door aangetrokken wordt en hem niet uit m'n hoofd krijg. Die bekende is geen directe 1 op 1 vriendin van mij, maar wel iemand die ik 2/3 keer per jaar tegenkom op feestjes en waar ik voor het kindertijdperk regelmatig met een groepje mee ging stappen. Maargoed het is een wereldwijd veel voorkomende naam, maar ben toch onzeker erover...wat vinden jullie?

    En welke naam vinden jullie het leukst/moois?

    Mooie alternatieven zijn ook nog steeds welkom!
     
  2. MommyW

    MommyW Lid

    4 nov 2021
    85
    135
    33
    Vrouw
    Ik bedoel natuurlijk van de 5 haha #mombrain
     
  3. Hemeltjelief

    Hemeltjelief VIP lid

    23 mrt 2020
    12.936
    1.183
    113
    Vrouw
    Ik zou voor Giselle gaan Maar omdat jij hem met een G van Gerda wil.
    Heb ik hem niet gekozen .Klinkt erg hard.
    Dus heb ik voor Sofia gekozen.

    Misschien nog
    Celeste
    Felice
    Eloise
     
    Dubbelgeluk en MommyW vinden dit leuk.
  4. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.382
    6.921
    113
    Vrouw
    Ik heb Livia gestemd. Maar dan wel uitgesproken als Lievia en niet als Livvia
     
    MommyW vindt dit leuk.
  5. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Sophia, omdat jij die het mooiste vindt.

    Naamgenoten heb je nou eenmaal en een vage kennis met toevallig dezelfde smaak zou je echt niet moeten tegenhouden.

    Als het nou de dochter was van je zus of een goede vriendin, maar dat is hier niet zo, dus gewoon gaan voor de naam die jullie het mooiste vinden.

    Edit: de enige naam die er tussen staat die vrij uniek is, is Giselle. Als dat je criterium is, dan die naam. Voor Lune/Luna, Isabelle/Isa/Belle/etc. en Livia/Olivia zul je waarschijnlijk wel naamgenoten tegen gaan komen binnen een paar jaar.
     
    Sylver vindt dit leuk.
  6. MommyW

    MommyW Lid

    4 nov 2021
    85
    135
    33
    Vrouw
    Dit is idd ook een ding haha, ik zou het uitspraken als Livvia, maar mijn vriend als Livia. Zo lastig!
     
  7. MommyW

    MommyW Lid

    4 nov 2021
    85
    135
    33
    Vrouw
    Ja ik vind het idd niet erg als je naamgenoten of soortgelijk tegenkomt, dat is nou eenmaal zo met mijn smaak namen, maar tis meer dat dit dan iemand in de omgeving is die de naam onlangs heeft gegeven. Dat is toch anders dan bijvoorbeeld een klasgenootje/buurmeisje dat toevallig ook al zo heet zegmaar. Dacht nog misschien moet ik het met haar bespreken, maar dat voelt ook weer alsof ik dan toestemming vraag ofzo haha.
     
  8. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.382
    6.921
    113
    Vrouw
    In dat geval zou ik voor Lune of Sophia gaan.

    Of Iselle zonder G ;)
     
    hummeltje5 en MommyW vinden dit leuk.
  9. MommyW

    MommyW Lid

    4 nov 2021
    85
    135
    33
    Vrouw
    Ik vind Felice inderdaad prachtig, maar heb een nichtje dat de naam Felicia heeft gekregen, dat vind ik dan wel echt weer te dichtbij.
     
  10. MommyW

    MommyW Lid

    4 nov 2021
    85
    135
    33
    Vrouw
    Vind ik dus echt heel mooi, maar mijn vriend niet. Heel jammer. Ik vind dus best heel veel mooi, maar hij is echt lastig en komt zelf met eigenlijk niks.
     
  11. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.382
    6.921
    113
    Vrouw
    Mannen... :roflmao:
     
    MommyW vindt dit leuk.
  12. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Vanuit jouw perspectief is dat anders, voor je dochter straks niet natuurlijk.

    Ik zou het niet bespreken, maar als je contact hebt via Social media/een geboortekaartje stuurt, haar gewoon zeggen (mocht je wat willen zeggen) dat dit voor jou de naam al langer was en jullie blijkbaar dezelfde smaak hebben nadat je dochter geboren is.
     
    MommyW vindt dit leuk.
  13. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Sophia an sich prima, maar zelf zou ik kiezen voor een naam die je niet om de haverklap hoort.
    Dat iemand die je een paar keer per jaar tegen komt haar kind zo heeft genoemd zou me dan weer weinig uitmaken.
    Sofia vind ik geen mooie schrijfwijze.

    Zelf hou ik erg van Giselle, maar het is wel zo’n naam die je of heel mooi vindt of helemaal niet. En gezien dat ie niet vaak gegeven wordt gok ik in dit geval dat het gros het niet zo’n mooie naam vindt.. (of ze dúrven m niet te geven, kan ook).

    Lune ook heel mooi.
    In deze lijn nog Rune/ Rhune, Luna of June als optie.

    Isabelle heel tijdloos, maar ook wel errug veel gegeven.

    Livia vind ik altijd wat kinderlijk. Daarnaast hou ik niet zo van namen die ineens booming zijn.
    En ik mis toch echt de O…
    In dit kader misschien nog: Liva of Livi.

    Ik heb Giselle gestemd.
     
    MommyW vindt dit leuk.
  14. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Sophia of Isabelle, ondanks de populariteit..
     
    MommyW vindt dit leuk.
  15. maviju

    maviju Fanatiek lid

    31 aug 2014
    1.074
    127
    63
    Precies deze. Ik kan niet kiezen. Allebei prachtig.
    Isabella is ook mooi. Mss nog een optie?
     
    MommyW vindt dit leuk.
  16. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik vind Livia prachtig en daarna Lune..
     
    MommyW vindt dit leuk.
  17. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    O dáárom… ;) :roflmao:
     
    MommyW vindt dit leuk.
  18. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Snap echt niet dat ie Iselle niet mooi vindt.
    Heeft namelijk zowel wat weg van Giselle als van Isabelle. Mooie combinatie tussen die twee zou ik zeggen :)

    Nav. Iselle nog wat nieuwe opties: Isaure, Isaura, Isée.

    Of Isa of Belle/ Bella ipv. Isabelle?
     
  19. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.805
    14.144
    113
    Ik zit weer eens in de minderheidsgroep, Isabelle is prachtig.

    In mn hoofd probeer ik t plaatje altijd te maken dat ze op kantoor zitten en een mail uitsturen of een collega ze roept.

    Sommige namen zijn prachtige kindernamen maar in t bedrijfsleven wordt t tanden knarsen.

    Overigens hebben wij met G. ook niet echt handig gekozen met een spaans/portugeese spelling. Ik ben de tel kwijt van de werkjes waar dr naam verkeerd op geschreven is. Gelukkig schrijft ze nu zelf dr naam. :roflmao:
     
    MommyW vindt dit leuk.
  20. MommyW

    MommyW Lid

    4 nov 2021
    85
    135
    33
    Vrouw
    Klopt daar denk ik dus ook wel aan hoor. Maar tegen de tijd dat zij gaan werken hebben al hun collega’s natuurlijk hippe andere namen dan wij nu dus is het waarschijnlijk helemaal niet het “probleem” dat wij daar nu in zien haha. Hoop ook echt dat ze geen kantoorbaan krijgt overigens maar iets ver weg van computers tenzij ze dat zelf leuk vindt natuurlijk (heb er zelf wel een overigens maar ooooh als ik het toch over kon doen)
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina