Welke verzorgingsproducten nodig voor baby?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MelanieL29, 10 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MelanieL29

    MelanieL29 Bekend lid

    9 aug 2006
    803
    0
    0
    Welke verzorgingsproducten heb je nodig voor een baby?

    Kan dit wel ongeveer gokken maar weet niet of ik iets vergeet.
    En klopt het dat je in het begin eigenlijk die producten nog niet mag gebruiken? Vanaf wanneer dan wel?

    Shampoo
    Wasgel of zeep?
    Bodylotion of liever olie?
    verder?

    Sudocreme?

    Graag jullie advies.

    Melanie
     
  2. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik had bijna alle producten van zwitsal gekocht.
    Maar in het ziekenhuis hebben we een grote bus Mustela hypoallergeen gekregen die we mochten meenemen naar huis.Dus gebruik ik die eerst op en ik denk dat ik hier nog heeel lang mee ga doen want na bijna 4 weken is er nog maar 1/3 uit :)

    Ik gebruik soms na Elena haar badje wat olie of soms bodylotion als ik zie dat haar huid wat droog is.
    Veel haar heeft ze nog niet dus die was ik oog gewoon met die mustela.

    Voor de rest gebruik ik niets.Volgens mij is het ook niet nodig om voor een babytje 10 verschillende soorten zeep enzo te hebben.(daar ben ik nu pas achter gekomen,er staat veel gewoon in de kast te staan :) )

    sudocreme heb ik ook maar dat komt omdat ik een stuk of 3 potjes gekregen heb als staaltjes en je gebruikt daar normaal ook niet veel van dus daar kom ik ook even mee toe.

    Ik heb echt enorm veel staaltjes gekregen en als ik dat had geweten had ik voorlopig niet zo veel zelf gekocht. :)
     
  3. Vera

    Vera Fanatiek lid

    17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    In die babydozen zit idd heel veel kleine tubes ed. Daar kan je een tijdje mee vooruit. Zijn ook handig voor bij opa en oma, oppas, in de luiertas etc.
    Wij gebruiken:
    * cremebad
    * olie
    * haarlotion
    * zalf/creme voor de billetjes
    * bepanthen
    Verder niks. Haarshampoo niet. Is echt niet nodig.
    Je kan beter ook neutrale spullen kopen. Zwitsal en zo ruikt lekker, maar het kan zijn dat je kindje daar allergisch voor is. Kun je beter eerst testen met een testertje wat je hebt gekregen bij zo'n doos.
    Groetjes
     
  4. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ik had voor de geboorte ALLES gekocht van Zwitsal.
    Uiteindelijk gebruik ik er alleen shampoo, zeepvrije wasgel en sudocreme van.
    De rest staat te staan in de commode :)
    Als Iman in bad gaat doe ik er zemelen in voor haar huidje. Ik smeer haar niet in of niets.
     
  5. Jufffie

    Jufffie Niet meer actief


    Waarom zemelen?

    Jouw dochtertje is een schatje en ik heb ff zitten koekeloeren op dr site!
    Je man is Marokkaans net als ik!
     
  6. Cellie

    Cellie Fanatiek lid

    23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Zemelen is goed voor een droge (eczeem) huid.
     
  7. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Jep... Daarom Cellie. Ze heeft last van Eczeem... De zemelen bestel ik in Duitsland.

    Wat leuk Jufffie!
    En heb je ook een Marokkaanse man?
    Nog gefeliciteerd met je zwangerschap! :D
     
  8. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.362
    1.763
    113
    Ik gebruik;

    -Balneum, extra vettende badolie
    -Zwitsal wasschuim, alleen voor de haartjes
    -Haarlotion, ook van Zwitsal
    -Bepanthen, voor droge plekjes en eventueel de billetjes.

    Verder zo weinig mogelijk. Geen bodylotion oid, maar ik laat het huidje gewoon lekker zelf het werk doen.
     
  9. Cinderella

    Cinderella Bekend lid

    20 mrt 2006
    752
    0
    0
    voed.ass.
    Breda
    Ik gebruik:
    zeepvrije wasgel of slaap zacht
    bodylotion
    haarlotion
    en sudocreme.

    En heb verder alle andere producten toen gekocht van zwitsal, maar die vangen alleen maar stof op de commode.
     
  10. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Ik had ook de hele lijn van Zwitsal gekocht en uiteindelijk bleek Tymen er niet tegen te kunnen. Staat dus nu ongebruikt in de kast. Voor Tymen gebruik ik:

    wasgel,
    haarlotion,
    creme voor gezicht en lijfje,
    creme voor luieruitslag (bepanthen als ik een tip mag geven)

    Verder vind ik de vernix creme van zwitsal erg lekker voor die kleintjes. Iets van melk oid voor in het badje is ook wel lekker.
     
  11. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik had het hele arsenaal aan producten staan, zowel van zwitsal als van natusan, maar ik heb in het eerste begin vrijwel niks gebruikt. De meeste badjes met alleen water en verder helemaal niks, schijnt beter te zijn voor een babyhuidje... en waarom moeten ze eigenlijk met zeep gewassen worden? Wel deed ik zo af een toe een badje zwitsal badmelk met vernix, die vond ik ideaal. Soms een badje met een paar druppeltjes olie (ik heb van weleda) en nog iets later ging ik een badje met natusan baby-bedtime gebruiken, want dat ruikt zoooo goddelijk :confused: !

    Nu gebruik ik vrijwel elke dag wat in zijn badje, maar ik doe nog steeds met wat ik voor zijn geboorte al had staan, zoveel had ik :rolleyes:
     
  12. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    In bad (maar dat gaat ze bijna nooit) badolie. Onder de douche zeepvrije wasgel. Verder babyolie (ik smeer haar na iedere wasbeurt in, vindt zij lekker en het houdt haar huid mooi) en sudocreme voor de billetjes (gebruik ik maar af en toe). Tip van de proefmonstertjes is een goede. Jarissa blijkt allergisch te zijn voor de luierdoekjes van Natusan. Laat ik nu net 5 pakken in de aanbieding hebben gekocht.
     
  13. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik gebruik:

    - zwitsal badmelk
    - zwitsal bodylotion vernix
    -zwitsal wasschuim
    -vaseline lanette creme (bij apotheek) voor droge wangetjes
    -sudocreme voor billetjes.

    Je doet echt heel lang met alles, je gebruikt maar zo'n klein beetje per keer.
     
  14. bianca33

    bianca33 Lid

    8 jan 2007
    72
    0
    0
    Ik heb de hele babylijn van Weleda gekocht. Er zijn zoveel baby
    's die niet tegen Zwitsal etc kunnen vandaar Weleda. De kraamverzorster die langs kwam voor de intake was er ook erg over te spreken.
     
  15. MelanieL29

    MelanieL29 Bekend lid

    9 aug 2006
    803
    0
    0
    Alvast bedankt voor jullie tips en adviezen.
    Ik was al een beetje terughoudend met het aanschaffen van deze producten. Maar na het lezen van jullie adviezen helemaal.
    Heel erg verleidelijk alle lekkere geurtjes maar of het inderdaad nodig is..

    Zit er nog veel verschil in Sudocreme en Bepanthen?

    Melanie
     
  16. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Vind ik wel. Sudocreme is heel erg dik en legt een laagje op de huid. Bepanthen werkt naar mijn mening veel beter bij luieruitslag. Een paar keer smeren en weg is het! Sudocreme gebruik ik tegenwoordig meer preventief. Je moet er ook niet altijd mee smeren want dan went het huidje van je baby eraan en werkt het niet meer.
     
  17. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.362
    1.763
    113
    Helemaal met bovenstaande eens. Daarbij komt dat ik Bepanthen ook voor vele andere dingen gebruik. Droge plekjes elders op de huid, als je kleintje zichzelf krabt in het gezicht is het ook snel weer genezen met een likje Bepanthen. En zelf voor mijn droge handen, etc....Ook voor mijn zoontje van 2 1/2 gebruik ik het bij bv schaafwondjes of als hij last heeft van rode plekjes onder zijn neus als hij verkouden is...
     
  18. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Wij gebruiken:
    Sudocreme, heel af en toe als ze rode billetjes heeft (of meer de bilspleet :( )
    Goedenacht badgel van Zwitsal (Klein beetje in badje elke avond voor het slapen gaan)
    Shampoo van Zwitsal (1x id week)
    Olie van Natusan (ook iets voor het lekker slapen, elke avond na het badderen om even te masseren zodat mevrouw lekkerder slaapt)
    Zwitsal haarlotion
    Zwitsal goedemorgen gel (ipv lotion)
    Wij hebben ook heel veel gekregen, eigenlijk niets behalve de olie zelf gekocht.
    Omdat ze in het ziekenhuis Zwitsal gebruiken wisten wij al dat ze wel tegen Zwitsal kan.
     
  19. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik gebruik:
    zwitsal badolie
    zwitsal haarlotion
    zwitsal bodylotion
    sudocreme
    verder heb ik alle producten van zwitsal,
    maar heb al gemerkt dat de helft in de kast staat.
     
  20. evon

    evon Actief lid

    18 mei 2006
    432
    0
    0
    Den-Haag!
    Ik gebruik;

    Babyolie van Zwitsal: alleen als ze ergens bijv. een droog plekje heeft. Teveel/elke dag smeren schijnt ook niet echt goed te zijn, raakt het huidje aan gewend en wordt dus sneller droog.

    Badolie van de Hema: af en toe doe ik wat in badje
    Haarlotion van Zwitsal: elke ochtend een beetje in haar haartjes, ruikt zoooo lekker!
    Babyzalf van Zwitsal: paar keer per dag preventief op de billetjes
    Natusan babyshampoo: 1 keer per week .
    Sudocreme: Voor luieruitslag, maar nog niet nodig gehad

    In ieder geval gebruik ik zo min mogelijk!
     

Deel Deze Pagina