Welke vis en waar kopen jullie die?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Missgroet, 23 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missgroet

    Missgroet Lid

    1 jan 2013
    63
    0
    6
    Hoi mede zwangeren,

    Ik weet dat vis eten goed is voor de hersentjes van de baby, maar ik word toch een beetje onzeker als ik vis eet. Dus aan jullie de volgende vraag, welke vis eten jullie en waar koop je dat dan? En kan dit bijvoorbeeld ook vis zijn uit de supermarkt, verpakt in zon plastic bakje.

    Hoor graag van jullie

    Groetjes!
     
  2. Bootjekatootje

    Bootjekatootje Actief lid

    23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Ik koop 1x in de week of anders 1x in de twee weken een zalmpje, doorbakken, dan zit je safe.

    Soms een lekker witvisje tussendoor.
     
  3. Missgroet

    Missgroet Lid

    1 jan 2013
    63
    0
    6
    En die koop je gewoon bij de supermarkt? Of bij de visboer?
     
  4. Piepie

    Piepie Fanatiek lid

    17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Vette vis is heel goed ( zeggen ze ) voor de hersenontwikkeling van de baby. Dit is o.a makreel, zalm, haring, bokking. Wit vis valt daar niet onder, maar is wel erg lekker en gezond voor je zelf. Twee keer per week vis is voldoende, dus ik eet 1 x in de week zalm, en of haring of een stuk makreel. Die voorverpakte vis uit de supermarkt schijnt niet goed te zijn i.v.m een bacterie voor de baby, dus nu koop ik vis bij de visboer of op de markt.
     
  5. Kimmuh

    Kimmuh Fanatiek lid

    23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ik heb in mijn zwangerschap niet extra vis gegeten of zo.
    Wel zo nu en dan een gebakken visje of kibbeling, anders niet.
     
  6. Babystew

    Babystew Niet meer actief

    @Piepie: Voorverpakte vis uit de supermarkt kan heel goed, als je het goed doorbakt voordat je het eet zijn alle schadelijke bacterien hartstikke dood. Bovendien is het maar de vraag hoe 'vers' de vis van de visboer is. Dat komt ook niet allemaal uit eigen land hoor..

    @TS: Je moet opletten met vis dat vacuümverpakt is en met gerookte zalm, want dat is niet voldoende verhit met het roken. Verder kan er in roofvis teveel kwik zitten, dus dat ook vermijden. Probeer logisch na te denken, waar kan een bacterie lekker in gaan nestelen? Onverhit vlees dat lang ligt voordat je het opeet bijvoorbeeld. Verder lekker van je visje genieten :)
     
  7. Lady K

    Lady K Bekend lid

    7 aug 2009
    652
    0
    0
    Voorverpakte gevacuumeerde gerookte zalm laten liggen.
    Tenzij vers verpakt bij de visboer.

    Geen pangafilet! Ook niet als je niet zwanger bent. Deze komen uit vietnam en zwemmen naast de rijstplantages die flunk bespoten worden! Dit zakt in de bodem en drie maal raden in welk water...
    De vietnamese normen zijn ff wat anders dan die van ons ;)

    Witvis als kabbeljauw, schol, victoriabaars, zeeduivel, zeewolf, schar en tong zijn vers bij de visboer. Komen uit Nederland. Ook forel, zalmforel, tonijn en zalm horen vers te zijn bij de visboer.

    Vette vis zijn makreel, zalm, haring, tonijn, sardine, wijting
     
  8. Brabantsmeisje

    Brabantsmeisje Bekend lid

    13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Hier haal ik inderdaad de zalm bij de supermarkt en makreel en haring bij de visboer.
    Gerookte zalm durf ik me toch niet aan te wagen.. die 9 maanden overleef ik wel haha
     
  9. Missgroet

    Missgroet Lid

    1 jan 2013
    63
    0
    6
    Bedankt voor jullie reacties!

    Ik heb gisteren zalm gegeten uit de supermarkt.... Uit de oven, dus bacterien zouden eruit moeten zijn, maar toch vind ik het eng.....
    Gek hoe ik nu over zoveel dingen ga twijfelen.
     
  10. Samarinde

    Samarinde Fanatiek lid

    15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Ik eet sowieso alleen verse vis van de visboer, vind supermarktvis niet lekker. 1 keer in de week eet ik haring en ik probeer ook 1 keer per week te koken met vis. Vanavond eet ik quiche met zalm, vorige week gourmetten bij schoonouders, daar lekker kabeljauw en ook zalm gegeten.

    Supermarktvis kun je wel prima eten hoor, maar zorg dat het goed doorbakken is. Als je dat moeilijk te bepalen vindt in een pan kun je bijvoorbeeld een ovenschotel maken, na een half uur in een oven van 200 graden kun je er wel vanuit gaan dat alles wat schadelijk was het begeven heeft.
     
  11. JongeMama2013

    JongeMama2013 Actief lid

    14 sep 2012
    271
    0
    0
    Zuid-Holland!
    Ik eet alleen vis van de visboer.
    Garnalen, ansjovis(gebakken), tong, makreel van alles wat...
     

Deel Deze Pagina