Welke vitaminen voor de man/vrouw

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lieverding, 18 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Jaar of 7 terug heb ik dan gekocht voor hem weet uit mijn hoofd iets met selenium en zink maar kunnen jullie iets aanraden? Qua prijs/kwaliteit merken? Nu is zoiezo winter dus ik vind het handig hij is vaak ziek net al ik hahah en kids..

    En dan ook zoek ik iets voor mijzelf: is solgar foliumzuur betere? (Dronk huismerk altijd) + van arts moet ik D 400 mg dagelijks nemen. Ik heb via apotheek wat de goedkoopste maar wellicht is andere merk zoals solgar beter?
     
  2. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Man: Man+, alle aminozuren, vitamine D3 en visolie omega 3
    Vrouw: Vrouw+, vitamine D3, visolie omega 3, foliumzuur (en net een paar weken bruistabletten Davitamon vitamine C.)
    Voor de rest alles van Lucovitaal, behalve de foliumzuur, die weet ik zo even niet en ben te lui om op het potje te gaan kijken.
    Lucovitaal is regelmatig 1+1 gratis dus dat is wel fijn.
    Ik heb in de vorige rondes zowel tarwekiemolie als teunisbloemolie geprobeerd maar geen resultaat. Deze ronde geen zin meer in dus heb ze laten staan.Toeval of niet maar net deze 15e ronde zwanger geraakt.
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  3. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Voor mijzelf heb ik alleen de foliumzuur+vitamine D van Kruidvat eigen merk. Voor mijn man niks. Wij eten doorgaans genoeg gevarieerd en gezond om alles binnen te krijgen.
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  4. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Nou ja ik heb het meer over zink en selenium die dus heeft mij destijds arts aangegeven als voor de man als ik wil extra geven. En ik heb te lage d zei arts dus ik moest extra slikken... we eten ook gevarieerd en genoeg maar helaas kan je niet altijd even veel uit elke voeding halen. Foliumzuur al helemaal niet.. en ik heb ergens gelezen dat beter geen synthetische nemen die van kruidvat etc maar folaat variant.

    ik heb nu voor man Ortica gevonden en solgar voor mijzelf. Ben benieuwd
     
  5. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ik eet ketogeen met veel groene (blad-)groente, dus zou ik theorie genoeg daarvan binnen moeten krijgen. Mijn arts adviseerde me om gewone foliumzuur te nemen die niet duur hoeft te zijn, puur ter extra aanvulling.
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  6. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Mijn man nam zink en selenium en vit d.
    Zelf Prena Fem van Orthica.
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  7. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Alle vitamines van de gewone drogist de deur uit doen. Vitals, ortica, vitakruid etc dat zijn de goede merken. Ze bevatten actieve foliumzuur ( quatrefolic / folaat)
    Alle natuurlijke vitamine supplementen worden veel beter opgenomen dan kruidvat, Hema, en alles wat daar te koop is.
     
    Lieverding en Kangerootje vinden dit leuk.
  8. Sassefras01

    Sassefras01 Actief lid

    23 jan 2019
    358
    476
    63
    Vrouw
    Ik slik Davitamon Mama Compleet Omega-3 Visolie. Mijn man niks speciaals, maar wel z’n gewone multivitamine (waar hij niet heel consequent in is). Ben ondertussen 39 weken zwanger, maar slik deze nog steeds.
     
  9. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Man zink, selenium, omega 3 ( tenzij je regelmatig vis eet) en b6.

    Vrouw folaat, omega 3, b12 en D3

    Of een goede multi
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  10. xLisz

    xLisz Lid

    18 sep 2018
    42
    15
    8
    Vrouw
    Man: New Care Multi man. Multi vitamines afgestemd voor de man. Bevat oa zink en selenium. Zuigtablet met is vitamine b12 en foliumzuur zit erbij.

    lk slik Davitamon Mama Compleet Omega-3 Visolie.
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  11. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Super dankje ik ga dan wat bestellen!
    En weet iemand het verschil tussen foliumzuur folaat en folacin van solgar?
     
  12. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.573
    970
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    @Lieverding Ik slik prenatal nutrients van Solgar, heb deze bij mijn dochtertje ook geslikt. Mijn man had toen multivitaminen van Solgar speciaal voor mannen, maar heb deze keer gewone multivitaminen van Flinndal besteld.

    In dit artikel wordt het verschil tussen foliumzuur en folaat uitgelegd:

    https://kiind.nl/foliumzuur-of-folaat-verschil/
     
    Lieverding vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina