Welke vlekjesziekte?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Stier86, 28 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Onze dochter van 22 maanden kwam 3 dagen geleden uit het kdv thuis met ontstoken ogen. Inmiddels is ze flink verkouden. Gisteren had ze wat verhoging tot 37.7. Tijdens het avondeten had ze rode plekken op haar pols. Deze waren een uur later weer verdwenen. Bij het naar bed gaan was haar hele buik 1 grote rode plek met bultjes er op. Ook deze verdween weer, om vervolgens weer op andere plekken vlekken te krijgen. Ze heeft vannacht amper geslapen van de jeuk. Inmiddels maar verkoelende foam gekocht om er op te smeren.
    Ik kom er niet uit welke vlekjesziekte dit is, omdat ze geen koorts heeft maar vooral omdat de plekken op komen en verdwijnen. Soms is het 1 plekje met een bultje ter grote van een waterpok, soms zijn het hele plakkaten die vuurrood zijn. En allemaal binnen een uur weer verdwenen. Netelroos komt het dichtste in de buurt maar dat zou een allergische reactie zijn op voedsel of medicatie. Dit laatste gebruikt ze niet en qua eten heeft ze niets nieuws of anders gegeten.
    Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
     
  2. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.538
    7.043
    113
    Ik weet niet of het hetzelfde is, maar mijn jongste was pas niet lekker, ook wel koorts. Na 1,5 dag koorts kreeg ze opeens vlekken in haar gezicht en op haar benen, eerst klein, daarna echt bizarre plakkaten van minimaal 10 cm. Ze kwamen op terwijl ik er naar keek. Ik zat binnen een uur bij de huisarts, omdat ze er veel last van had,jeuk (ik weet dus niet of het na een tijd vanzelf verdwenen zou zijn, toen had ik al een drankje en zalf). De huisarts had het nog nooit gezien, en na overleg met de kinderarts bleek het een allergische reactie van haar lijf te zijn op een luchtweginfectie die ze blijkbaar had. Die kon verder geen kwaad, maar ik kreeg een drankje en zalf ter verkoeling voor haar, en toen was het binnen een uur ofzo weer weg.
    Nooit geweten dat dit kon, de huisarts, die toch al wel 25 jaar in het vak zit, ook niet. Wie weet is het zoiets?
     
  3. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Bedankt voor je reactie! Klinkt inderdaad een beetje hetzelfde. Hadden gisteren wel even de HAP gebeld maar die maakten zich geen zorgen. Morgen maar de huisarts bellen, hopelijk willen ze haar zien terwijl ze verkouden is.
     

Deel Deze Pagina