welke voeding voor hongerige baby's

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door lieve, 8 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieve

    lieve Actief lid

    6 jul 2007
    129
    0
    0
    VZ iG
    in brabant
    hoi,

    Ik zit met een vraagje, mijn zoontje is nu 2 maanden oud.
    Hij eet nou nutrilon standaard 1 120cc 7 voedingen.
    s'nachts komt hij 1 a 2 keer.
    ik heb het gevoel dat hij daar niet vol van zit.
    mijn vriend kwam al met nutriton en ik heb op internet gekeken en nutrilon forte 2 is ook speciaal voor hongerige baby's.
    wat adviseer je mij en als hij daar aan begint hoeveel cc moet ik dan geven?

    groetjes lieve
     
  2. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hoe zwaar is je zoontje ongeveer?
    Afhankelijk van het gewicht kun je zien hoeveel hij ongeveer mag.
    Het kan zijn dat hij ook tevredener is op 6*150. Dat dat beter past tussen zijn slaapjes.

    Er is ook nutrilon Forte nr1 voeding.
    Nutriton is meer tegen spugen. Bij sommige kindjes werkt het tegen de honger, maar liever eerst Forte proberen?

    Als je overstapt naar Forte, dan moet je wel oplettend dat hij de richtlijn aan voeding wel binnenkrijgt. Forte vult meer, en daardoor kan hij minder gaan eten.

    Met het gewicht kan ik misschien wel zeggen hoeveel cc je kunt doen bij Forte..

    Mijn zoontje kreeg bij 2 maanden ook nog 1 nachtvoeding, wel 6*150(zwaar kind), pas met 12 weken was hij daar opeens vanaf.
     
  3. lieve

    lieve Actief lid

    6 jul 2007
    129
    0
    0
    VZ iG
    in brabant
    mijn zoontje is nu 3250.
    hij is met een gewicht van 2270 geboren.
    dus hij is nog maar klein.
    echt een honger baasje.
    ik hoor nog wel terug hoeveel cc ik kan gebruiken.
    en jij adviseerd om als eerste forte uit te proberen.
    is dat ook met 1 of 2 of is dat gewoon standaard.

    groetjes lieve
     
  4. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Forte heeft ook een Nummer 1 variant. (er mag geen reclame gemaakt worden of info gegeven worden voor nummer 1 voeding, vandaar dat je daarover weinig tot niks vind op internet) Jelle heeft het ook een hele tijd gehad, maar eigenlijk pas toen hij aan de max zat van de gewone voeding.

    Misschien dat je wat op kunt hogen qua hoeveelheid? Dat hoeft dan niet perse elke fles maar dan neem je de fles waarbij hij het snelste weer komt. Kun je me nog volgen? :)

    Edit: Nutriton zou ik niet doen, dat zorg ere alleen maar voor dat de voeding dikker word maar geeft geen extra voedingsstoffen. En het helpt niet altijd tegen de honger.
     
  5. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dan zit hij wel ruim inderdaad. Met de gemiddelde formule(150cc vocht per kilo) kom ik ongeveer op 500cc uit. Tot iets van 600cc (180cc per kilo).
    Dus hij zit inderdaad ruim.

    Het kunnen ook nog andere dingen zijn. Bijvoorbeeld zuigbehoefte: doet hij lang genoeg over de flesjes, minimaal 20 minuten.
    Helpt 10cc extra water misschien tegen de dorst
    Een speentje, helpt dat?

    Als je over wil stappen naar forte moet je dus minimaal op die 500cc gaan zitten, en dus ook ophogen, naarmate je kleine zwaarder wordt. Je zou 6*100 aan kunnen bieden. En dan moet hij daarvan 500 opdrinken.
    Die Forte is er net zoals de standaard in nr1 en nr2. Voor jou kleintje heb je nu nog nr1 nodig.

    PS. Ik heb destijds goede hulp gehad van de nutrilon-telefoonlijn. Misschien kun je hen ook vragen.
     
  6. Niet meer actief

    Kay is nu bijna 2 maanden en heeft al vanaf dat hij zon 3 weken oud is voeding voor hongerige baby's (forte 1)

    Hij krijgt nu ongeveer 3 weken 6x150 en binnen een paar keer was hij van zijn nachtvoeding af (nu komt hij tussen 6 en 7 voor zijn eerste fles en redt hij het meestal dus wel op 5x150)

    Nou moeti k zeggen dat Kay ondertussen wel al 60cm en 5215 gram is en ik nu dus op advies van het CB 4x170 mag geven en 1x180 (waarsch. zal dit binnen no time gewoon 5x180 zijn)

    Je moet gewoon kijken hoeveel je kindje wil hebben.. hij houdt vanzelf op met drinken
     

Deel Deze Pagina