Welke wandelwagen voor lange baby/ kind?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Maan14, 24 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Ik weet het, een vroege vraag. Maar toch iets wat me eigenlijk al bezig houd na ons zoontje. Wij maken reusjes. Draak is AL rond de 125 en net 5 jaar. Nu is hij altijd al lang geweest en zat hij met 2/2.5 jaar al met zijn hoofd in de kap van zijn mutsy evo wagen. Omdat hij te lang was.

    Nu ben ik pril zwanger van de tweede en heb ik de afgelopen jaren alles weg gedaan. Dingen van 5 jaar geleden zijn nu namelijk echt niet meer in.

    Maar wat zijn 'grote' wandelwagens en dan bedoel ik de wandelwagen bak maar ook de buggy in zet. En welke wagen is fijn voor langen mensen de mutsy had een verklik baren beugel maar daar door liep ik eigenlijk te dicht op het onderstel.
     
  2. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Bugaboo fox hebben wij. Met maat 74 ging de wagenbak echt niet meer. Dat was hier rond de 7 maanden. Toen overgegaan op het zitje wat ook helemaal plat kan. Ik ben 1.79 en vind het een super fijne wagen. Ik heb alleen geen ervaring met het zitje en de lengte als ze ouder zijn. Nu maat 80/86 dus daar zijn we hopelijk nog lang niet aan toe xD
     
    Anniek88 en Maan14 vinden dit leuk.
  3. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Stokke Trailz. Lekker ruim en geen inkijk.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  4. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Heb zelf de Bugaboo Buffalo. Maar een vriendin van mij en haar man zijn erg lang. Hun kindje is ook vrij groot (p98). Zij hebben gekozen voor de kinderwagen van Thule. Deze kan je met extra adapters ook verhogen zodat lange mensen minder hoeven te bukken.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Joolz geo!
    Duwstang is verstelbaar, en de reiswieg is maar liefst 93cm :)
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  6. Irene2

    Irene2 Actief lid

    21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Wij wilden in ieder geval een grote wieg op de kinderwagen en daarnaast een wagen met een goede hoge duwstang omdat mijn vriend vrij lang is. Wij hebben de Bugaboo Fox gekocht. De wieg is groot en de duwstang kan ook goed hoog.

    Hoe de wandelwagen is qua hoogte/lengte weet ik dan weer niet, onze kleine moet nog geboren worden.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  7. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.865
    7.809
    113
    Amsterdam
    Hier daarom toendertijd bugaboo buffalo gekocht, ze kunnen lang in de bak en zitje is ook geen probleem. Dochter van 3,5 kan er nog makkelijk in, nu niet meer want de bak zit er weer op;)
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  8. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb voor mijn jumbo (de tweede, eerste had normaal formaat) een ouderwetse kinderwagen gekocht. Net zo lang gemaild en gezocht totdat ik er een had gevonden met binnenkant bak van 80cm.

    Het was zo fijn dat hij er gewoon lang genoeg in kon liggen!
    (Ik ga hem binnenkort verkopen, ik moet nog accepteren dat er geen kind meer bij komt...)

    Verder weet ik het nog niet, hij is nu 1,5j en zet bij mijn huidige buggy (koelstra simba t4) zo zijn voeten op de grond grrr. En bij de mutsy igo stoot hij idd zijn hoofd al tegen de kap...

    Ik lees verder even mee!
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  9. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Hier nu voor de 2e ook de bugaboo cameleon 3.

    Zoon 1 heeft er tot ruim 3 ingezeten.
    Met 1 jaar had hij al mt 98/104 en nu is hij 3.5jr en heeft hij 116 broek en zeker shirt 122. Dus ook een grote man.
    Geloof wel met 4a5 mnd al in de wandelwagen maar ook omdat hij de wereld wilde zien ipv heel de tijd liggen en kon ook gewoon in ligstand.
    Buggy's waren een ramp vond het niet lekker rijden en zeker niet met een aardig groot kind erin.
    De bugaboo rijd gewoon heerlijk lekker soepel en had een fiat panda en paste hij gewoon makkelijk in. Zelfs de wagenbak paste achterin het kofferbakje bij de rest en met de hoedenplank gewoon op zn plek. Dus niemand ziet dat je een wagen meehebt.

    Zoon 2 is nog langer geboren met 56/57cm maar zal er ook zo lang mogelijk inliggen/zitten.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  10. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    @Maan14
    Ik ben destijds met een meetlint op pad geweest. Ik wilde een grote bak en een ruime wandelwageninzet.
    Hier werd het de Maxi-Cosi Mura 4, weet niet hoe prettig die loopt voor lange mensen. Duwstang is verstelbaar.
    Kijken, meten en uitproberen. Het scheelt dat je al een kind hebt, je weet wat je wel en niet wil.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  11. Me28

    Me28 Bekend lid

    4 nov 2012
    648
    181
    43
    De Joolz day vind ik super! Wij zijn zelf ook lang, maar met deze kinderwagen kun je de duwstang makkelijk hoog genoeg zetten en er fijn mee lopen. Wagenbak is ook heel ruim, onze hele lange kinderen konden er allebei tot ruim 6 maanden in liggen. Buggy-inzet werd bij jongste zoon pas te klein toen hij groter dan 1 meter was, maar toen liep hij meestal al zelf.
    Wij hebben ook naar de Bugaboo gekeken, maar die wagenbakken vonden we zo laag bij de grond. Als je zelf lang bent is dat niet echt lekker voor je rug, als je steeds ver moet bukken om je kind erin of eruit te halen.

    Maxi-cosi Mura heeft inderdaad ook grote wagenbakken, daar zou je ook naar kunnen kijken. Quinny valt juist klein, die zou ik dan weer niet aanraden.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  12. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Bugaboo buffalo. Ik heb een lang smal poppetje. Ze is op 2 juni geboren en begin januari naar de wandelwagen over gegaan.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  13. kikker1

    kikker1 Fanatiek lid

    22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Maar qua lengte om te liggen scheelt het niks met mijn Mutsy Nio. Mijn broertje heeft de thule en die lijkt veel groter maar het matrasje ging iets te makkelijk in onze Nio bak. Viel ons tegen.
     
  14. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Aii nee dat is dan geen optie inderdaad. En de Buffalo/fox?
     
  15. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.936
    462
    83
    Deze hebben wij ook ging prima mijn man is 1.96 ( evt te koop)
     
  16. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Ik vind het stoeltje van de mura zo op een auto stoel lijken. Zijn deze plat te leggen?
     
  17. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.936
    462
    83
    Ja is vrijwel plat te leggen
     

Deel Deze Pagina